Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Fundamentale Forhold (BGBIO)

“AXL is an up and coming target”. Her får dere det rett fra munnen til en uavhengig kreftforsker i statene :slight_smile:

https://soundcloud.com/user-378624011/is-axl-the-axle-in-tumor-growth

9 Likes

Dette er litt kult! ASCO begynner snart og ASCO selv har noen “Featured Voices” som de henviser til at man kan følge på twitter: https://twitter.com/ASCO/status/1131892788377915393

Og hvem finner vi der? Jo, Shaalan Beg, som er principal investigator på pancreaskreft studien som BerGenBio er med på, og som kjøres ved UT SouthWestern. Ser ut til at BerGenBio kan ha skutt gullfugelen når det kommer til dette sammarbediet. Shaalan Beg ser ut til å være en KOL som kan ha den innflytelsen BerGenBio trenger for å bli synlig i USA, men det forutsetter jo at studien faktiskt går bra :stuck_out_tongue:

12 Likes

Juat got around to listening this podcast Lars. Very exciting stuff. He really cant hide his excitement for axl :smiley:. I think Bgbio is really going to be a nice prospect over the coming years. And the fact that no one talks about it may mean we can just accumulate slowly but steadily for the months/years to come. Thinking about buying more now, but again, even with great data at Asco, i fear i will be able to get them at the same price (or lower knowing Oslo børs) when it comes to financing the next stage in AML and NSCLC…hmmm what to do.

4 Likes

Her er et ASCO abstract(KEYNOTE-189). Keytruda+chemo i førstelinje NSCLC.

Interessant nok så viser studien effekt uavhengig av PD-L1 status. For Keytruda monoterapi er vel effekten så langt sterkt korrellert med PD-L1 status?

Det er jo litt det samme vi ser med bemcentinib+keytruda, at det er effekt også for de PD-L1 negative pasientene(så lenge pasientene er positive for AXL).

https://meetinglibrary.asco.org/record/174305/abstract

Bemcentinib+keytruda sin PD-L1 “uavhengige” effekt har vel kanskje vært litt “rar”? Det ser vel ikke så rart ut lenger når den samme effekten kan ses i andre keytruda kombinasjonsbehandlinger?

2 Likes

Hvor mange % AXL positive er det i denne indikasjonen?

Ca. 50% av pasientene med NSCLC i 2L var positive for AXL:

Ellers så gjorde jeg en liten kalkulering på hvilke av biotekselskapene på Oslo Børs som kommer til å stige mest om kursmålet fra analytikere skulle vært en fasit, gitt dagens kurser. BGBIO har faktisk 170% opp til sitt kursmål og er det selskapet som faktisk har størs differanse mellom kursmål og faktisk kurs. Aksjen er også dekket av 4 analyseselskaper som operer med omtrentelig likt kursmål så skjønn det dem som kan :stuck_out_tongue:

Selskap Snitt Kursmål (NOK) Opp fra dagskurs (%) Analysedekning
NANO 110 147,86 3
TRVX 12,75 159,67 2
BGBIO 58,50 170 4
PCIB 60 114,29 1
PHO 56 21,74 1
4 Likes

Takk. Interessant👍

Noen forhåpninger til helgen? Noen data som man skal være oppmerksom på i positiv/negativ retning?

Det er veldig vanskelig å svare på for vi vet jo egentlig ikke hvor mye data vi får, men skal prøve å svare litt generelt uansett :slight_smile:

Vi får oppdatert responsrate (ORR) fra NSCLC hvor flere pasienter er inkludert. Her vil vi veldig gjerne at ORR skal holde seg for de AXL+, men det er mye å be om for en ORR på 40% er helt sinnsykt når vi snakker om pasienter som hovedsakelig er negative, eller har svakt PD-L1. En studie det kan være greit å sammenlikne med er KEYNOTE-010 hvor keytruda monoterapi ble sammenliknet med docetaxel i pasienter som hadde feilet 1L platinumsterapi eller targeted tarapi. Den studien bruker kun pasienter som har 1% eller mer uttrykk av PD-L1, så BerGenBio sin studie innkluderer pasienter som er mer vanskelig å behandle. Det er viktig å huske. Ellers så var mOS på 10,4m i KEYNOTE-010. Det har blitt hintet om at mOS kanskje er ferdig for første kohort. Er den det så vil vi veldig gjerne at den skal være like, eller slå 10,4m. Grunnen til at det er greit om den er lik er at KEYNOTE-010 har kun PD-L1 positive pasienter, og det har ikke BerGenBio sin studie. PD-L1 pasienter responderer bedre på keytruda, som BerGenBio kombinerer sitt medikament med. Forløpig vet vi bare at de ikke har nådd mOS enda, men vi vet ikke hvor mange pasienter som er i live og hvor lenge de har levd.

Når det kommer til AML, så håper jeg at AXL-status er klar for bemcentinib pluss LDAC. Jeg håper da at ORR vil være høyere i pasienter med lav sAXL og at ORR da begynner å se veldig sexy ut :stuck_out_tongue:

EDIT: rettet mOS fra 12m til 10,4m for keytruda, som er riktig gitt dosen. Man kan selv lese effektdata fra keynote-010 her: https://www.keytruda.com/hcp/nsclc/second-line-monotherapy/

8 Likes

Tusen takk for at du tar deg tid til å svare, det setter jeg stor pris på.

2 Likes

Based on the share price, it doesnt unfortunately look like the market is expecting too much. Although on second thoughts, this might be a good thing and perhaps the share price will respond positively to positive news next week…

Noen som er gira for ASCO? Jeg er fra meg i spenning! Krysser fingrene og håper den gode trenden holder. Under har jeg lagt ved resultatene så langt i NSCLC og hvordan de sammenlikner seg med keytruda monoterapi i samme linje, og hvordan kontrollarmen til keytruda (docetaxel) så ut.

En viktig ting å huske på; i BerGenBio sin studie er over 50% av pasientene negative for PD-L1. I studien hvor de ser på keytruda som monoterpi er alle pasienten positive for PD-L1. Dette er viktig for keytruda, som bemcentinib blir kombinert med i BerGenBio sin studie, drives av PD-L1 status. Høyere PD-L1 status gir bedre respons. Det vil dere se i tabellen under. Jeg håper denne tabellen kan hjelpe med å fort få oversikt over hvor gode BerGenBio sine resutater er i forhold til tidligere stuider hvor de kun behandlet med keytruda. Husk keytruda selger for milliarder av dollar i NSCLC, deres største indikasjon, og dominerer feltet der.

Tabellen er delt inn etter behandling, hvor BerGenBio er blå, keytruda mono er gul (delt opp etter PD-L1 status hvor PD-L1 > 1% representere alle som deltok i studien) og dcetaxel er i oransje.

Legg merke til hvordan liten eller ingen forskjell i mPFS kan øke mOS, og hvordan BerGenBio sine AXL+ pasienter gjør det bedre enn PD-L1 >50%, på både mPFS og ORR, noe som er heeeeeelt sinnsykt! De vil legge frem 12m OS på ASCO, og det blir spennende å se om mOS har blitt nådd :slight_smile:

Ha en fortsatt fin Christ heaven fart day som de sier i statene! :wink:

12 Likes

Som en kommentar så viste KEYNOTE-001 en ganske konsistent ORR på 10% på de som har PD-L1 <1%, PFS varierte mellom 2-4.

Halvparten av pasientene i BGBIO sitt forsøk er PD-L1 <1%, det sier jo litt om hvor stor kontrasten til 40% ORR virkelig er.

1 Like

Noen som føler kallet til å kjøpe den posten med 58 500 aksjer som ligger ute på 21,50 NOK? :sweat_smile:

Hvorfor legge ut en sånn post i en aksje som man vet er utrolig illikvid? Bare så det skal være en spærre, eller er det noen som på død og liv ikke vil sitte over ASCO?

1 Like

Innrømmer å ha blitt irritert over klar manipuleringsforsøket siste uken med å sette en stor bremsepost helt fra tidlig om dagen! Spesielt når man vet at BGBio har stor sjanse for å lykkes, også forventes gode resultater på ASCO osv.
Av og til fantaserer at jeg kunne fjerne slike bremseposter med en jafs og vise finger til jævlen som leker slikt med min favoritt aksje :joy:

3 Likes

31/05-2019 14:07:42: (BGBIO) BerGenBio ASA: Invitation to ASCO Update Call

Dette syns jeg var hyggelig av dem :slight_smile: Jeg håper det er fordi de har skikkelig bra resultater :stuck_out_tongue:

2 Likes

Jeg tror dette er et godt signal på at det er gode nyheter som kommer.

Når det gjelder den posten på 58.500 aksjer som var nevnt er det fort vekk tvangssalg eller en annen form for presset selger. Disse skremme postene som det spekuleres mye i tror jeg stort sett er konspirasjonsteorier.

Hvordan gikk det i fjor etter tilsvarende konferanse? Jeg mener den falt en del da.

Ja, det kan nok stemme, men resultatene var ganske lovende. Jeg håper at hvis de fortsetter å vise lovende data, i større og større datasett og med flere imponerende endepunkt som f.eks mPFS, ORR og mOS så må til slutt markedet også se det.

En annen grunn til at jeg syns det er bra at de gjør dette er at ganske mange klager over at de ikke skjønner caset BerGenBio, og da er dette en fin mulighet til å faktisk lære om caset og for å stille spm til selskapet. Jeg vet at en del lurer på hvordan de skal tolke resultater når det slippes, så at selskapet ønsker å forklare å imøtegå aksjonærer/analytikere osv. er jo bare positvt :slight_smile:

4 Likes