Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Fundamentale Forhold (BGBIO)

Jeg tok litt mens en annen tok skikkelig ansvar i sluttauksjonen - når slippes resultatene?

2 Likes

Wow! Det var litt av en sluttauksjon! Takk for ditt bidrag :blush:Ikke dårlig å ende opp i pluss på en dag som denne! :blush:

Om jeg husker riktig her i farta så blir NSCLC presentert i morgen og AML på søndag. Bergenbio pleier å legge ut resultatene på sine sider seint på kvelden, norsk tid, samme dag som de presenterer. Men, siden de presenterer over to dager så kan hende de sparer alt til søndag. Det de garantert kommer til å gjøre er å frigi resultanene før børsen åpner på mandag. Dette blir spennende! :smile:

3 Likes

I thought AML was Monday morning US time, hence the conf call on Tues.

Correctomundo! I was thinking 1. and 2. for some reason. You are correct. NSCLC on sunday and AML on monday. I guess the NSCLC data might be released before open on monday while AML might be released later, after close on monday. Sorry about that :sweat_smile:

In any event, an exciting few days for Bgbio followers! :crossed_fingers::+1:

Jeg synes ikke det høres fornuftig ut at ved tvangssalg så legger en erfaren megler ut hele beholdningen i 1 ordre for å sikre å få minst mulig for aksjene.

Det er jo genialt spør du meg. Dersom man har lyst på flere aksjer i f.eks. Targovax der hvor alle ser det er stor frykt og småsparerne lemper ut. Så legger man først en salgsordre på 80k slik de har gjort, og samtidig små kjøpsordre. Slik vil kursen gå nedover da småsparerne hele tiden innser at de bare må legge seg lavere enn den store ordren.

2 Likes

Vinnerne på børs er de som kan operere på begge sider. Enten legge ut sperrer for å få kjøpt billigere eller legge ut enorme støtter for å få fart på kursen.

Når det tvangsselges er det på mange måter likt som når en bobestyrer kommer inn i et konkursbo. Han har ikke detaljkunnskap om biotek aksjer eller den enkelte aksje, og i en del tilfeller er de nok lei av å høre på en kunde love dag etter dag at han skal selge. De ser så at det bare drømmes om at kursen skal stige/stabilisere seg og alt vil bra. Har de hørt det en uke eller to er det banken eller meglerhuset som ligger an til tap for EK til kunden er sikkert borte. Så da selges det hardhendt, kollapser markedet videre ned så er de smarte om de har fått solgt og stiger markedet har de i hvert fall unngått videre risiko.

Du må gjerne tro det ikke funker sånn, men jeg har sett dette før.

Jeg tror på det du skriver der, men jeg har vært innom mange selskaper med fryktelig lav omsetning og ser gigantordrer som plutselig dukker opp. Hva er grunnen til at vi mange ganger ser at kursen plutselig gjør et rekyl av en annen verden og når man da skal se når den ordren gikk igjennom, så gjorde den aldri det. Den ble bare plutselig fjernet.

Da burde du begynne med det!

Det er neppe så enkelt med disse sperrepostene mange maser om. Bare å prøve, start et fond hvor du får med mange til å spleise på denne geniale strategien.

Kan gjerne låne aksjer av meg, men husk at dagen etter du har lånt f.eks. 100´ BGBIO aksjer kan lånet sies opp og du må kjøpe aksjene tilbake eller finne en annen å låne fra med av og til bare noen timers varsel. Lykke til!

1 Like

Send en forespørsel til Stockwatch på Oslo Børs. De har som jobb å sørge for at det ikke skjer noe som ikke er lov. Alle ordre skal ha en reell kunde bak seg.

Jeg er mer langsiktig så jeg gidder ikke å bry meg med det kortsiktige ordrebildet og det burde du med ditt nick også la være å gjøre.

En ting som også kan skje er at noen legger ut en litt stor post i håp om at noen vil kjøpe aksjene. Vedkommende som la ut ca. 60 tusen aksjer i BGBIO oppnådde jo f.eks. å vise at det var ca. 60 tusen aksjer til salgs til den kursen. Slik at en person som eventuelt hadde lyst til å kjøpe litt mange aksjer kunne se at de var til salgs, og så kjøpe dem. Hvilket jo også skjedde denne gang.

Jeg er langsiktig og bryr meg heller ikke om svingninger.

Jeg snakker ikke om ordrer som er falske. Jeg har ikke fulgt med i bgbio da jeg ikke kommer til å selge uansett.

Men ta trvx da. En hval som har lyst på billige aksjer der hvor det er stor frykt. Legger først ut en stor salgsordre som han har kjøpt tidligere. Slik at alle ser de bare må legge seg under for å få solgt. Samtidig som han har små kjøpsordre ute. Det er jo genialt.

Denne gangen er jeg virkelig spent. Hva blir OS på første NSCLC kohorten? I følge lars sin utmerkede tabell ser det ut som vi kan ha noe å glede oss til!

2 Likes

Takk for flotte innlegg i et selskap hvor det er vanskelig å skjønne mekanismene.

2 Likes

Ja dette blir spennende. Jeg er ikke minst spent på nyheter om biomarkør.

Fra den dagen man har en gjennomevaluert biomarkør som kan anvendes som utvelgelseskriterium for hvilke pasienter som bør få plass i studier med bemcentinib eller øvrige medisinkandidater, kan forskningsprosessen - og dataproduksjonen - bli ca. dobbelt så effektiv og stram.

Og tempo gjør virkelig susen i biotek - når man har et knall produkt.

Oj oj - dette blir artig :slight_smile:

1 Like

No probz som de sier :stuck_out_tongue:

Hadde det hatt noe for seg om jeg lagde en intro til selskapet og teknologien som er litt mindre teknisk og noe mer generelt forklart? Når man er veldig satt inn i et felt så kan det være vanskelig å skjønne hvor mye som må ligge til grunne for å forstå det man snakker om. Noen ting som kanskje burde blitt forklart, for de som ikke er pøkk inn i aksjen og caset, blir ikke det. Men om det er et ønske om det så kan jeg forsøke å lage noe som er litt mer pedagogisk og litt mindre oppramsing av begreper som keytruda, NSCLC, PD-L1, sAXL, ALX+ osv, uten at jeg før har gått inn på hva de er eller betyr :slight_smile:

11 Likes

Ja!! :clap::ok_hand: hadde satt stor pris på om
Du tok deg tiden til dette.

1 Like

Ok, da skal jeg gi det et forsøk! :slight_smile:
Som forsker så jobber vi alltid for å formidle oss på en mest mulig presis og spesifikk måte, og forståelighet kan ofte lide som et faktum.
Man burde jo alltid jobbe med å gjøre seg forstått så dette blir en fin mulighet for meg til å trene litt på det :slight_smile:
Å lage noe som er pedagogisk og forstålig er faktisk ganske vanskelig :sweat_smile:

4 Likes

Frykter at dette nå kommer til å koste meg noen tusenlapper på mandag :wink: når jeg får lyst å kjøpe flere aksjer :joy: