Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Fundamentale Forhold (BGBIO)

Om det er noen trøst så deles frustrasjonen din fullt og helt :thinking:

1 Like

Aksjekursen er begredelig men man kan jo ikke instruere aksjemarkedet. I det korte perspektivet så er det biomarkørkorelleringen i AML som er av interesse og så er det de stor greiene da, oppstart av fase3(hvilket studieoppsett har de fått) og finansiering. Tror ikke det blir noen store sprell her før ihvertfall finansieringen er konkludert. Selv gode nyheter faller nå på steingrunn.

2 Likes

Interessant eksempel med Mirati Pharma Larsmkn, så kan man jo lure på hvorfor forskjellen er så stor.
Mirati har riktignok sitt mest avanserte produkt i fase 3, men det skal ikke kunne forklare en så stor forskjell. Og mulig de er bedre kapitalisert, uten at jeg har sjekket det, men ikke nærheten de summene du nevner.

Hva om jeg påstår at det ikke er noe forskjell i det hele tatt, om man justerer for et par events, kjøper du den?

Ser man 2 år tilbake var verdien på Mirati Ca 2 mrd, en verdi selskapet hadde fra juni 2016 til august 2017. I starten av 2018 så var altså Bergen Bio på det meste verdt 2,2 mrd.
Med andre ord så kan man argumentere for at justert for hvor de er i klinisk utvikling så er selskapene vurdert likt.

Så hva kan den nåværende store verdiforskjellen skyldes?

Høsten 2017 begynte verdien av Mirati å stige og 8. januar 2018 bar verdien 8 mrd når de signerte en avtale med Beigene, et av Kinas største farmaselskap. Lurer på om ikke Beigene også var det første kinesiske selskapet som fikk FDA-godkjent en immunoterapi.

Avtalen var langt fra kjempestor, den var på 10mill$ upfront og 123mill$ i totale milepæler pluss royalties.

Kanskje det er andre saker også, men mitt poeng er at mange av OSEs biotek er kraftig undevurdert, men at penger på bordet kan gi rakettfart til noe og et hver selskap.

8 Likes

Her er jeg ganske enig. Mangel på kapital og sammarbeidspartnere for selskapene på OSE har gjort dem kraftig underpriset. Jeg har tidligere sagt at jeg håper BGBIO snart inngår en avtale med en større aktør, sånn at det er mulighet for å få inn noe ekstra kapital, uten at markedet her hjemme må stille i alle emisjoner, for det klarer ikke markedet i Norge.

Men Mirati var fortsatt priset kraftig høyere enn BGBIO er nå, tilbake før avtalen med BeiGene.

Den kontinuerlige underprisingen fører til at man får inn mindre penger på emisjoner og/eller må vannet ut eksisterende aksjonærer mer. Det fører til at selskapene totalt sett får inn mindre i kassa, som igjen fører til mindre penger til R&D og kliniske forsøk, som igjen kan føre til at man ikke lenger er first-to-market innen indikasjonen man kan nåmed sin MoA, eller at patentene går ut før teknologien har blitt maksimert. Kapitalmangelen i norsk biotech er en av de største risikoene for sektoren som helhet, syns jeg.

Det ble en lang rant, men begynner å bli irritert nå på at sektoren har hatt MCAP på 6 mrd NOK siden høsten 2016, når flere selskaper har kommet til sektoren, og selskapene i sektoren har gjort betydelige fremskritt i perioden :rage:

5 Likes
  1. Juni 2017, Ca et halvt år før Beigeneavtalen, var Mirati Pharma priset til 2,95$ per aksje, mens prisen på Mirati Pharma var 76,74$ per aksje den 24. mai 2019. En faktor 25 på 2 år.
    Mao var Mirati Pharma for 2 år siden priset omtrent som BergenBio er nå, rett over 1 mrd. Og de hadde da som BGBIO har nå produkt i fase 2.
1 Like

Ja, og før avtalen med BeiGene så var de verdsatt til 8 mrd NOK, og da hadde de også fase II som BGBIO har nå 21.01.2018.

Den høsten hvor de steg så mye i verdi så la de planen for sitt fase 3 studie, men den var ikke startet.

1 Like

Ja så enkelt og tragisk kan biotech-aksjene i Norge i dag beskrives. Det virker på meg som om muligheten selskapene selv har for å snu dette bildet er å inngå partneravtaler på et litt tidligere stadium. Med en gang markedet ser at noen er villig til å legge penger på bordet, da forandrer casene seg fra lovende forskning med lite kommersielt potensiale, til lovende forskning med mye kommersielt potensiale for å sette det på spissen. Det er penger det til syvende sist handler om i dette gamet også,

Er avtalen veldig god som Algeta sin vil man også begynne å tenke litt på om partneren vil kjøpe selskapet siden de likevel skal investere store beløp pga partneravtalen.

2 Likes

Hvor lenge er det til BGBIO er i fase 3 da?

H2 2019 i R/R AML.

2 Likes

Kanskje Bayer sin avtale med Algeta brukes som må av selskapene på hva de vil oppnå, og den kanskje var litt for god og dermed vanskelig å få til?

Ja, det er mulig de var veldig flinke/heldige når de fikk en avtalen. Noe som også kan ha spilt inn var at de kanskje hadde et mer unikt produkt i en senere fase enn konkurrenter har. Det har vært en eksplosjon av penger inn i biotech siden Algeta startet, så det er nok mer vanskelig å være “original” nå, men PCIB f.eks ser jeg på et selskap som har en mer original teknologi og MoA enn de andre selskapene på OSE, så det er ikke umulig å finne.

Presentation is up on the wesbite for the call. Not that its helping…

Morsomt at det er en del spm nå da :smiley:

1L AML med venotoclax var mulighet for fremtiden uten at det skulle kreve for mye regulatorisk, grunnet sikkerhetsprofil og rasjonalet bak kombinasjonen. Det hadde vært noe det! :stuck_out_tongue:

2 Likes

Skulle være telefonkonferanse idag, noen som har fått med seg? Ikke blitt tid til annet enn å jobbe her for min del.

No I didnt get a chance to hear it either, was hoping there would be a replay. By the lack of responses here, it doesnt appear too many were listening. I hope they have some good ideas on how to finance the next two big clinical studies, because otherwise its going to be a tough emisjon with where the share price is going at the moment. If you listened in Lars, would be great to see what you thought.

1 Like

I think they will upload it later, but could not see it their now. Good presentation, in questions it seemed that AML dats was very well recieved at ASCO among KOL’s. Seemd like people wanted a study og bem + venetoclax + LDAC in 1L AML. Evolving SoC landscape in NSCLC, but see big oppertunity inn 2L after failing IO. Need complet data from cohort 2 and cohort B befor they know how to preceed. 2L AML focus for pivotal study where they think AA and BTD might be possible. More pivitol studies pending trial completion. Nothing on funding or strategy for partnering, but was not asked about this.

4 Likes

Vi får se hva hematologene sier på EHA om 2 uker, når også biomarkørkorelleringen legges frem. At de ønsket flere pasienter i ldac kombo forstod jeg på Sonja Loges i intervjuet som Lars postet for noen dager siden.

2 Likes

Ser i presentasjonen at de planlegger fase 2b med interimavlesning i 2.linje AML. Betyr det at de kan ta med seg dagens pasienter i fase2-studiet som en del av grunnlaget i pivotalstudiet? Isåfall har de vel 28 avleste pasienter allerede.

1 Like

Det hadde i så fall vært gull, men jeg har ikke hørt noe om at de vil innkludere eksistetende pasienter, men det er jo noe du kan spørre selskspet om i en mail og videreformidle til oss her :blush:

Det høres ut som en ide, men de er nå i en fase der de ikke svarer på investorhenvendelser, jeg har allerede noe utestående. Erfaringsmessig så tar de kontakt når det passer. Skal stille dette spørsmålet når jeg får mulighet.

2 Likes