Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Fundamentale Forhold (BGBIO)

Getting beaten up today…

Den faller som en stein, er nok flere som er redd for en emi. Ville vært betryggende om de hadde fått seg en partner på videre studier.

3 Likes

Voldsomt som det rakner nå.

Snart kommer en overraskelse!!!
Vent og se :wink:

Det er washout-time, slik som Targovax nettopp har vært igjennom :slight_smile:

… og reaksjoner har begynt!

https://dailynews.ascopubs.org/do/10.1200/ADN.19.190312/full/

2 Likes
  • Bemcentinib enhances chemo in poor prognosis AML BGBC003data (low dose chemotherapy + bemcentinib) showed improved efficacy and survival duration in elderly AML patients ineligible for intensive chemotherapy. In the LDAC (low dose cytarabine) arm, ORR was 46% (6/13) – significantly higher than historic data for cytarabine monotherapy – with a 25% ORR (3/12) for the decitabine arm. Relapse free survival data is immature but reported as 6.2 and 5 months respectively.

Oslo børs, er en artig børs kan man si…

1 Like

Also interesting, although we didn’t get the biomarker data at ASCO but from that ASCO link:

Dr. Loges and colleagues also performed a biomarker analysis and found that soluble AXL was correlated with response to AXL inhibition.

“We observed a diversification of the T-cell receptor repertoire in the bone marrow,” she said. “This finding is interesting because AXL, in addition to its direct role in promoting AML progression and therapy resistance, represents a novel immune checkpoint due to its expression and negative regulation of natural killer and antigen-presenting cells.”

These correlations support the notion that AXL inhibition might foster anti-AML immune responses in the bone marrow.

2 Likes

Fikk doblet beholdningen under 18kr i dag, bgbio er en av få aksjer jeg har i den kjedelige long porteføljen. Ser man på % nedgang etter parabolic bevegelse til 54kr er kursen statistisk i prisleiet hvor den vender.

Enig i det.

Kunne ønsket litt mer volum for å være sikker på at dette var stedet, 4 mill omsatt er jo ingenting.

Det sier du bare på gammel vane. 4.5mkr er 9.2 x medianomsetning i år og 4.6x gjennomsnittlig dagsomsetning.

2 Likes

Jeg sier det opp mot market cap og det en antar er free float i aksjen. :slight_smile: at jeg høres ut som verdens største hakk i plata er fordi forutsetningene holder seg helt like hele tiden.

Market cap i skrivende stund er 1 milliard, det er omsatt aksjer i dag for mindre enn de tre laveste på topp 50 sitter på til sammen

Volumspiken i dag er fint lite å skrive hjem om opp i mot hva en har sett tidligere det siste knappe året:

image

Huff, ja dette var jo litt skummelt, altså. På slike dager får man testet seg på hva man virkelig tror om sin egen investering. Kanskje endel ventet på ASCO og selger når det likesom ikke har skjedd noe spesielt, som med en følelse av antiklimaks. J.P. Morgan fondet er eneste på topp 20 som har solgt siste måneden som jeg kan se. De gled såvidt under topp 20 for halvannen uke siden eller så, men hadde vel da fortsatt rundt en halv mill aksjer igjen.

1 Like

Det er hele markedssentimentet som er pill råttent. Begynner å tro at biotekaksjer er sykliske.

Det med at biotekaksjer er sykliske har streifet meg også. Nesten som olje, bare at det går på a) sentiment, og b) likviditet i markedet. Der svak b) forsterker svak a) og kan gi en slags avgrunn som nå.

Ned 60% de siste 12 mnd, og 31% siden nyttår. En ser nok dessverre samme trend som i de andre biotek selskapene. Slik jeg forstår det, vil BergenBio etterhvert trenge kapitalinnhenting for å finansiere pivotal studie, kan det være årsaken til nedgangen, sånn før sommeren i påvente av dette?
Er det noe annet i vente fra Bergenbio de neste mnd nå?

Jeg har ikke oversikt over alt. De har flere studier gående.

Det vil komme noen inntekter også, fra BGB601 utlisensiert til ADC Therapeutics. (Siste milestone payment her var at 1. pasient ble dosert).

Det vil komme noen oppdateringer fra ulike studier innimellom, data om biomarkør m.m.

Den store nyheten man kan vente seg er vel nettopp når det blir lansert pivotal studie på AML.

For et år - halvannet siden, da aksjen tok av fra en dal med lav omsetning, var det ikke spesielle nyheter, men heller analyser med kursmål som lå til grunn.

Vanskelig for å se at det skulle være noen fundamental grunn til aksjekurs surrender her. Eks. Labiotech.eu -

“While European biotechs are sometimes overlooked in comparison to their US counterparts, these companies showed they are taking great strides in the fight against cancer too.”
(…)
“The Norwegian company BerGenBio reported results from an ongoing phase II trial with a first-in-class drug that could treat solid and liquid tumors by preventing the tumor from escaping the immune system. Combined with chemotherapy, the drug was well tolerated and has so far shrunk the tumors of 6 patients with acute myeloid leukemia that had ceased responding to previous treatments.”

https://labiotech.eu/medical/asco-europe-cancer-research/

1 Like

Jeg har på følelsen at fallet skyldes flere faktorer langt mer enn en enkelt faktor. Kan nevne noen:

  • dårlig børsklima
  • lenge til readout av endelig data
  • enda lenger til eventuell filing
  • emisjonsspøkelset
  • teknisk negativ trend

Folk har ulike grunner for å selge. Jeg så litt på volumet og det var (i følge Investing) vesentlig høyere enn normalt i dag. Candlen i dag er også en bearish engulfing candle. Som jeg skrev i TA tråden er det ikke pent, men det er et lyspunkt, og det er at RSI er kraftig ned, så insentivet for å dumpe, eventuelt moment, er tatt ut på litt kort sikt.

Kan ta resten av analysen i den andre tråden men etter å ha skummet litt her ser det jo ikke ut som det er en umiddelbar grunn til dumpingen (i motsetning til f.eks TRVX hvor det var en emisjon og en studie som ble skrinlagt) så muligens dette er tidenes kjøpsmulighet?

3 Likes

Kommer det noe mer news på EHA eller er det ferdig før sommeren nå?