Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Fundamentale Forhold (BGBIO)

Det kommer news på EHA. Etter det blir det vel studieoppsett/finansiering.

Takk, så det stod Stockholm i presentasjonen fra mars men så på hjemmesiden (EHA sin) at det var i Amsterdam 13-16 juni. Antar hjemmesiden har rett?

Det antar jeg, at det er i nå den 13-16 Juni slik som på den presentasjonen du har limt inn.

It was a stupid move buying more of this the week before ASCO at 21-22. My own stupidity never ceases to amaze me…

1 Like

I don’t know if I would call it stupid. Still think it is a nice Company With good Product candidates. Rather unlucky? Still think the price development is strange.

2 Likes

Yeah not stupid but it always seems to happen. You get cash…spend cash. I am still very positive on Bgbio though. Nothing popped up at ASCO that has changed the underlying story from what i can see. NSCLC still looks promising and AML with LDAC+Bemcent looks very promising too. Think i will now wait until financing for the next studies is clearer before dipping my toe back in. Unless it keeps going down 10% a day and then i might just have to buy more…

1 Like

If you used TA you would have never bought it in the first place. I tried to warn people. Just saying :slight_smile:

Hehe. You tell when to buy again and I am all over it.

1 Like

Ny selskaps-presentasjon ute på bergenbio sine sider. Sånn skal de ta bemcentinib til markedet innen AML:

5 Likes

Timeplanen fremover:


Det er noen studier vi ikke har fått rapportering på enda, og det er hovedsakelig studiene som er drevet av sponsorer (investigator lead studies eller IIT) ved akademiske sentere og sykehus, men også mOS i en lungekreftstudie. Dette er studier som BerGenBio ikke kjører selv (med unntak av lungekreftstudiet), og derfor ikke vier like mye fokus, men hvis noen av dem viser spennende resultater så vil det kunne åpne opp for opportunistiske muligheter for selskapet. Disse studiene er geniale, for de koster BGBIO veldig lite, men gir dem masse informasjon om indikasjoner og kombinasjoner som de ikke hadde hatt ressurser til å kjøre seg.
Jeg forventer at vi kommer til å få data av dem også utover året konferanser, og det ser per nå ut til at BerGenBio prøver å samle disse på SITC (ITT programs). Da kan det i så fall bli en poster orgie bra BerGenBio. De studiene vi venter på oppdatering om er:

  1. Bemcentinib + keytruda eller bemcentinib + dabrafenib + trametinib i metastatisk melanoma
  2. Bemcentinib + erlotinib i NSCLC (mOS data?)
  3. Bemcentinib + docetaxel i NSCLC
  4. Bemcentinib + Nab-paclitaxel + gemcitabine + cisplatine i pancreaskreft
  5. Bemcentinib + keytruda i malignant mesothelioma
  6. Bemcentinib monoterapi i MDS

Bemcentinib som monoterapi starter opp senere i år ved Johns Hopkins Cancer Center senere i år så forventer ikke data fra denne. I tillegg til dette så forventer jeg også at det blir flere oppdateringer om studiene vi fikk presentert på ASCO ved EHA, ASH, WCLC og ESMO.

At selskapet nå er priset så lavt som det er ser jeg på som en stor kjøpsmulighet til de som ikke allerede sitter ferdig posisjonert i aksjen. Nå får jeg snart feriepenger så da blir det en mulighet for meg også til å hente litt ekstra også :slight_smile:

Kursen for være som den er, selskapet har 300 mill på konto, gode resultater, ODD innen AML, biomarkører til å lede veien videre, så jeg tror at dette vil gå veien til slutt :slight_smile:

5 Likes
1 Like

Frister å ta noen lodd her nå som rsi er på 17!

Alltid hyggelig med PR, men jeg syns Labiotech.eu ofte “bommer” litt med både fakta og resultater. Han videreformidlet resultatene som allerede hadde blitt presentert på ASCO 2018 og ASH 2018(??), og ikke BGB324+ LDAC som ble presentert nå? What?

1 Like

å swingtrade biotek-aksjer er veldig morro. Men dersom man skal investere langsiktig i biotek så ser det nesten ut som at man bare kan vente til fase 3 og samtidig få lavest inngang om det fortsetter slik vi ser på oslo børs.

1 Like

Tja. PCIB har man fått til rundt 5 kr og NANO var vel på rundt 10 en periode. Så det stemmer ikke.

1 Like

Skal ikke mene noe om Bergen Bio, men har lagt merke til det samme Larsmkn om labiotech.eu, det er påfallende ofte faktafeil, ting de ikke har fått med seg (som de burde) og snåle konklusjoner.

Har derfor sluttet å følge med på labiotech.eu.

Fiercebiotech er bedre og endpoint news er superbra.

1 Like

Det vet du ikke enda. Photocure gikk ned mot all time low ved vellykket fase 3. Algeta var vel også billigst ved fase 3 om jeg ikke husker feil. Nå snakket jeg langtids investere. Pcib ipo var vel 20 kroner og nano 32. Men for tradere så kunne man få pcib under 3 kroner.

Prøver å forstå depresjonen som traff BGBIO. Kikker på Clinical Development AML plansjen (se innlegg av Larsmkn lenger opp i tråden).

“Clinical development strategy: All comer phase IIb > Interim Analysis > Registration cohort.
Potential for breakthrough and accelerated approval.”

“All comer” betyr at man utvider studien uten å selektere pasienter ved hjelp av biomarkør i første omgang. “Mer av det samme” en stund til kan man si. Kan det tenkes at enkelte håpet man skulle gå igang med enrichment design (studie der pasienter siles ved hjelp av biomarkør)?

Samtidig ser det ut til at man vil kjøre Registrational Cohort etter interimsanalyse av IIb. Hva for et tidsperspektiv gir dette?

Hva er styrker og svakheter ved å utvide all comer forskningsfasen? Man søker kanskje også tyngre belegg for selve biomarkøren?

Man har kanskje snakket litt med FDA her, at det trengs noe mer All Comer data, men så kan man etter interimsanalyse kjøre på med registreringskohort … ?

Man er kanskje også opptatt av å demonstrere FRAVÆR av effekt i pasienter som ikke er synderlig AXL positive!

Jeg prøver å forstå og kan ikke allverdens om dette, så gi beskjed om dere ser ting som er feil eller upresist.

“An enrichment design screens patients for the presence or absence of a marker or a panel of markers, and then only includes patients who either have or do not have a certain marker characteristic or profile. In contrast, all patients meeting the eligibility criteria (regardless of a particular biomarker status) are entered into an all-comers design. The strength of the preliminary evidence, the prevalence of the marker, the reproducibility and validity of the assay and the feasibility of real time marker assessment play a major role in the choice of the design.”

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3082391/

Jeg tror man må spesifisere noen konsepter når man snakker om biomarkør. Noen biomarkører er binære. Enten så har man mutasjonen medikamentet virker på eller så har man den ikke. Da er det lett å utelukke alle uten. Dette gjøres for flere muterte proteiner, og er ikke så vanskelig.

Her derimot så går man etter et protein (AXL) som er der som en gradient i form av mengde løselig AXL (sAXL). Det er litt mer vanskelig og man må tenke litt anderledes, og kanskje ha mer data før man sier noe sikkert. Keytruda møtte en veldig lik utfordring når de gikk for godkjenning i NSCLC. Skulle de kun inkludere pasienter med PD-L1 og i så fall hvor mye PD-L1? Svaret deres var å gjøre studier hvor de tok biopsi, for så å gruppere pasientene etter PD-L1 status for å se om det korrelerte med respons. Når FDA så resultatene så var det tydelig at PD-L1 status var viktig for respons. Derfor ble keytruda først godkjent i en subgruppe av NSCLC pasienter som hadde positiv PD-L1 status. Etter godkjenningen så kjørte de flere studier, i flere settinger, med forskjellige kombinasjoner, i forskjellige linjer og i pasienter med forskjellig PD-L1 status. Jeg tror BGBIO kan prøve på noe liknende.

Kjør studien i All Comer. Korrelerer resultatene veldig med sAXL status så kan man søke om godkjenning basert på eventuell biomarkør, og få den godkjent i en sterkere respondere pasientgruppe. Er resultatene gode nok i All Comers så kan det hende det blir brukt i hele gruppen, uansett sAXL status. Vinn-vinn :slight_smile:

2 Likes

Takk for nok et utrolig bra svar.

Man har kanskje snakket litt med Merck også, deres erfaringer ift. godkjenningsløpet for Keytruda? Det er en logisk parallell der, positiv PD-L1 for Keytruda (Merck) og positiv AXL for Bemcentinib (BerGenBio)?

Immunoterapi i form av Keytruda fjerner en blokkering (PD-L1) slik at immunsystemet igjen kan ta tak, og Bemcentinib fjerner ytterligere en blokkering (AXL) - som riktignok ikke kun gjør seg gjeldende ved immunoterapi men også kjemoterapi. Hadde det ikke vært for dette ville jeg kanskje dristet med til å kalle Bemcentinib for immunoterapi level 2. (Hvilket kanskje heller ikke blir en feil tanke blott fordi det hjelper for kjemoterapi i tillegg,)

Jf. BGBIO sin utfordring med å forklare hva de driver med.