Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Fundamentale Forhold (BGBIO)

Er nok usikkerhet knyttet til videre finansiering av studier som er hovedårsaken nå til nedgangen. Men det kan også være en større aktør som vil ut for enhver pris.

Skulle nesten tro det var over og ut når man ser på kursen. Men det er nok psykologi nå som herjer.

Da er jeg blitt bgbio aksjonær for første gang :sunglasses:

2 Likes

Du er enten en idiot eller et geni!

2 Likes

Mulig divergens i RSI.

Positiv divergens i 3/10 lbr i 30 min chart.
Men nedtrenden er fortsatt gjeldene, divergens KAN være et tegn på at trenden begynner å bli sliten.
Mangler liksom full kapitulasjon , kanskje vi må ned en rask tur til 10-12 kr…

Blodbadet fortsetter. Skal vel ikke under 10 kroner?

14,12kr. Hva skjer? Noen som tolker studiene som misslykket?

13,50…

En større aksjonær som skal ut tenker jeg.

Det er sykt. Norsk biotek er finurlige greier. Bare Ultimovacs igjen nå hvor det ikke har vært blodbad enda.

Nei fytti dette er trist å se.

Kan jo være noen som har fått en skikkelig marginsmell av samme typen som i NOD.

2 Likes

Kan noen gi en ABC objektiv forklaring på hva som skjer med BergenBio?

Holder en knapp på margin call.

1 Like

Nettopp. En vektig grunn til å styre unna Ultimovacs på nåværende tidspunkt. Brent barn skyr ilden. Venter et par år med å ta et lodd i den. God pingst

Ja man kan analysere kreft-data til man blir grønn i hodet. Men tradere og store aktører styrer kursene slik de ønsker. Farlig å sitte i disse aksjene når gode nyheter blir publisert.

Puha - solgte denne for et år siden på ca. kurs 44,5,- men et lille tab, her går det bare nedad bakken…

Det var omtrent på det nivået jeg gikk inn :face_with_thermometer:

I følge Trinity har Bergen Bio cash til medio 2020. Trinity legger også til grunn at Bergen Bio mest sannsynlig søker en partner i stedet for å drive studiene frem til kommersialisering slik som Nano legger opp til.
Skal man spekulere er vel et vel sannsynlig scenario som emisjon.
De 20 største aksjonærene har 73 prosent av aksjene. Dette bidrar til illikvidet og store kursutslag når småaksjonærer går trette.
Slik jeg forstår er det ikke kommet frem opplysninger fra ASCO som tilsier at Bergen Bioer i en dårligere konkurranse siutuasjon. Hva sier Lars?

1 Like

Vi får se hva Lars sier. Personlig synes jeg Asco var bra spes ift AML , hvor det pr dags dato er null effektiv behandling. Syntes det var litt diffusitas omkring lungekreftstudien. Skjønner ikkeno av at kursen korrigerer så inni helvete. Det er ingen forskningsmessige forhold som tilsier dette.

Aksjen har falt med mikro omsetninger når man tar i betrakting at det finnes ca. 55.000.000 aksjer. Denne uken er omsatt under 1,5% av aksjene mens kursen har falt 35%. Noen trenger å pusse opp sitt bad. Kjøpte noen aksjer på 13,50.
Mandag 3. juni: Omsatt ca. 116000 aksjer
Tirsdag 4. juni. Omsatt ca. 35000 aksjer
Onsdag 5. juni: Omsatt ca. 270000 aksjer
Torsdag 6. juni: Omsatt ca. 110000 aksjer
Fredag 7. juni: Omsatt ca. 270000 aksjer

Det sies at “Gilteritinib/XOSPATA” med 21% CR/CRi/CRp (AML/MDS pasienter) har fåttk fast track og og priority review. BergenBio med monotherapy (kun bruk av piller) har oppnådd 43% CR/CRi/CRp. BergenBio jobber med mange ulike krefttyper og akkurat dette resultatet fra april 2019 er mer verdt enn 30-50 kroner per aksje.

6 Likes