Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Fundamentale Forhold (BGBIO)

De har snakket med Merck om dette ja, og CEO fortalte meg at Merck er intressert i at de skulle forholde seg i forhold til PD-L1 status, mens BGBIO heller vil forholde seg i forhold til AXL-status, fordi det er mer relevant for dem og dere mekanisme.

Man tenker jo seg at bemcentinib kan fungere som en form for immunterapi fordi AXL signalering kan ha en negativ effekt på andre immunceller som macrophager og dentritiske celler.I tilegg så vil bemcentinib også fungere direkte på noen tumortyper, ved at tumorcellene bruker AXL signalering som en mekanisme for å overleve stress, unngå immunforsvare, og invadere og metastesere.

Det er i alle fall hva all den omfattende pre-kliniske litteraturen i felte indikerer. Nå må vi bare se om fungere IRL. :stuck_out_tongue:

Jeg har en våt drøm om bemcentinib + keytruda + chemo i 1L som jeg håper gir skikkelig bra respons da bemcentinib kan fungere som en boost for både keytruda og chemo!

2 Likes

BGBIO må fokusere på AXL - det er jo ift. dette man har virkestoffet.

Man kan under visse forutsetninger granske respons korrelert med PD-L status etterpå likevel.

Strøtanke: Med All comer phase IIb kommer man Merck i møte. For da inkluderes pasienter som er både PD-L1+ og AXL- (og som ville falt utenfor ved enrichment study med utvelgelse basert på AXL+ kriterium). Slik at man også får datagrunnlag for å finne korrelasjon mot PD-L status som er gull for Merck.

1 Like

Dette med all comers er i AML og der skulle PD-L1 ha noe å si. Det er iNSCLC det blir spennende å se hva slags design de kjører.

1 Like

Ja nettopp litt på feil jorde der nok en gang …

Tror likevel jeg forstår nok til å konkludere med at dette etter alt å dømme blir medisin.

1 Like

Dette kan jeg forstå fra historiske data, der Merc vil at bemcentinib skal potensere keytruda.
Det som er nytt fra årets ASCO er at cellegift også potenserer keytruda, man ser effekt i de PD-L1 negative og svakt positive, ikke bare de sterkt positive, som historisk er keytruda sin målgruppe.
Bemcentinib sin potenserende effekt på de negative og svakt PD-L1 positive pasientene var jo litt rar, før man nå så den samme effekten i cellegift+keytruda. Det ser ut som å angrpe kreften fra flere retninger samtidig har en synergistisk effekt, potenserende for keytruda.

Potensielt betyr dette at keytruda nå tar nesten hele lungekreftmarkedet, utenom de pasientene som har en kjent drivermutasjon(mindretallet i 1.linje), eller har feilet behandling og havner på cellegift.

Det ser ikke ut som BGBIO starter registreringsstudie i lungekreft tidligst før de har avlesning på alle pasientene, noe som blir senere i høst.

Det blir AML som blir den første indikasjonen til mål. Monoterapi i andrelinje. Det blir en rask studie, mange pasienter og disse pasientene har veldig lite effekt av dagens tilgjengelige behandlinger.
I tillegg hørte vi at KOL(key opinion leaders) ville at man skulle rekruttere flere pasienter i dagens AML studie, i bemcenticnib+LDAC -armen pga. de gode resultatene. Dette kommer sannsynligvis til å resultere i en rask indikasjonsutvidelse i 2. linje for bemcentinib+cytarabine.
Og så hørte man har KOL også ville at BGBIO skulle starte en ny studie i 1.linje, med bemcentinib+venetoclax(standard-of-care i førstelinje). Det resultere også sannsynligvis i en rask indokasjonsutvidelse, denne gang for AXL-positive pasienter i førstelinje, i kombinasjon med SOC.

Indikasjonsutvidelsene kan være litt moot, idet man har godkjenning med biomarkør og har passert safety i 1. og 2.linje kombinasjonene så vil det sikkert bli mye off-label bruk.

Vi får høre hva hematologene har å si om en uke, når man også får presentert biomarkørdata.

6 Likes

Milde måne, hvor langt ned skal vi her? 15 kr? 10 kr? Og hvorfor? Selskapet er godt kapitalisert med 306 mill på bok pr. 31.03.19. Selskapet får også gjort svært mye for pengene, man hadde underskudd på 44,3 mill i Q1. (Man kan jo f.eks. sammenligne dette med NANO og TRVX).

Er nok usikkerhet knyttet til videre finansiering av studier som er hovedårsaken nå til nedgangen. Men det kan også være en større aktør som vil ut for enhver pris.

Skulle nesten tro det var over og ut når man ser på kursen. Men det er nok psykologi nå som herjer.

Da er jeg blitt bgbio aksjonær for første gang :sunglasses:

2 Likes

Du er enten en idiot eller et geni!

2 Likes

Mulig divergens i RSI.

Positiv divergens i 3/10 lbr i 30 min chart.
Men nedtrenden er fortsatt gjeldene, divergens KAN være et tegn på at trenden begynner å bli sliten.
Mangler liksom full kapitulasjon , kanskje vi må ned en rask tur til 10-12 kr…

Blodbadet fortsetter. Skal vel ikke under 10 kroner?

14,12kr. Hva skjer? Noen som tolker studiene som misslykket?

13,50…

En større aksjonær som skal ut tenker jeg.

Det er sykt. Norsk biotek er finurlige greier. Bare Ultimovacs igjen nå hvor det ikke har vært blodbad enda.

Nei fytti dette er trist å se.

Kan jo være noen som har fått en skikkelig marginsmell av samme typen som i NOD.

2 Likes

Kan noen gi en ABC objektiv forklaring på hva som skjer med BergenBio?

Holder en knapp på margin call.

1 Like

Nettopp. En vektig grunn til å styre unna Ultimovacs på nåværende tidspunkt. Brent barn skyr ilden. Venter et par år med å ta et lodd i den. God pingst