Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Fundamentale Forhold (BGBIO)

Ja man kan analysere kreft-data til man blir grønn i hodet. Men tradere og store aktører styrer kursene slik de ønsker. Farlig å sitte i disse aksjene når gode nyheter blir publisert.

Puha - solgte denne for et år siden på ca. kurs 44,5,- men et lille tab, her går det bare nedad bakken…

Det var omtrent på det nivået jeg gikk inn :face_with_thermometer:

I følge Trinity har Bergen Bio cash til medio 2020. Trinity legger også til grunn at Bergen Bio mest sannsynlig søker en partner i stedet for å drive studiene frem til kommersialisering slik som Nano legger opp til.
Skal man spekulere er vel et vel sannsynlig scenario som emisjon.
De 20 største aksjonærene har 73 prosent av aksjene. Dette bidrar til illikvidet og store kursutslag når småaksjonærer går trette.
Slik jeg forstår er det ikke kommet frem opplysninger fra ASCO som tilsier at Bergen Bioer i en dårligere konkurranse siutuasjon. Hva sier Lars?

1 Like

Vi får se hva Lars sier. Personlig synes jeg Asco var bra spes ift AML , hvor det pr dags dato er null effektiv behandling. Syntes det var litt diffusitas omkring lungekreftstudien. Skjønner ikkeno av at kursen korrigerer så inni helvete. Det er ingen forskningsmessige forhold som tilsier dette.

Aksjen har falt med mikro omsetninger når man tar i betrakting at det finnes ca. 55.000.000 aksjer. Denne uken er omsatt under 1,5% av aksjene mens kursen har falt 35%. Noen trenger å pusse opp sitt bad. Kjøpte noen aksjer på 13,50.
Mandag 3. juni: Omsatt ca. 116000 aksjer
Tirsdag 4. juni. Omsatt ca. 35000 aksjer
Onsdag 5. juni: Omsatt ca. 270000 aksjer
Torsdag 6. juni: Omsatt ca. 110000 aksjer
Fredag 7. juni: Omsatt ca. 270000 aksjer

Det sies at “Gilteritinib/XOSPATA” med 21% CR/CRi/CRp (AML/MDS pasienter) har fåttk fast track og og priority review. BergenBio med monotherapy (kun bruk av piller) har oppnådd 43% CR/CRi/CRp. BergenBio jobber med mange ulike krefttyper og akkurat dette resultatet fra april 2019 er mer verdt enn 30-50 kroner per aksje.

6 Likes

Har noe penger til overs og tenkte å kjøpe pcib… Tror jeg må endre på den avgjørelsen.

Cash is king i disse Biotech tider i Norge generelt! Bare å velge å vrake i undervurderte aksjer. Vinner uansett “in the long run”.

OCY og AkerBP, der trenger du ikke å fortvile over kursbevegelser, bare vente på utbytte

Lars er enig med @skjerm over her.

BerGenBio sine resultater i AML ser veldig bra ut, og det gjør sikkerhetsprofilen også. De har allerede ODD status for AML hvor de går i gang med mulig pivotal fase nå i H2.
AML er en diversifisert pasientgruppe med pasienter som har behov for forskjellig type behandlinger. Jeg syns BerGenBio er godt posisjonert til å markedsandeler for flere av disse pasientene. Nå går de for for R&R AML i 2L, men de har klare strategiske planer for å ta mer av markedet.

I NSCLC så var resultatene veldig lovende, men siden de ikke hadde resultater fra nok pasienter så var folk nølende med å ta det for godt fisk akkurat nå. Hadde de samme resultatene blitt presentert med en større pasientgruppe så hadde det vært en av ASCO sine største resultater, men sånn er det med små pasientgrupper, det blir usikkerhet i validiteten til resultatet. Klarer de å holde disse resultatene fremover så blir det gull.

Nedturen kan jeg dessverre ikke forklare. BerGenBio samarbeider med både Merck, og noen av de beste akademiske feltene i verden i sine kliniske og pre-kliniske forsøk, så de har i alle fall en viss anerkjennelse utenfor Norge selv om 96,19% av aksjene faktisk sitter på norske hender.

PS: Bare ren spekulasjon. Vet at storebrand vekst hadde en del aksjer i BerGenBio per 31.12.19, og de selger aksjer som bare det for tiden, men vet ikke om BerGenBio er en av de som har blitt kastet ut. Tidspunktet stemmer i alle fall noe https://www.dn.no/makrookonomi/handelskrig/makrookonomi/storebrand/storebrand-har-solgt-aksjer-for-flere-milliarder/2-1-616003

3 Likes

Det at Keytruda og chemo skaper synergier som du skrev om i tidligere innlegg, kan det ha skapt usikkerhet om bemcentinib vil gi ytterligere tilleggsefekt i kombinasjon med chemo og Keytruda?

1 Like

Ja, det peker mot at en kombinasjon med keytruda + chemo + bemcentinib i 1L NSCLC kan være bedre enn bare keytruda + chemo. Men det er jo i så fall en megamulighet som vi for se hva de velge å gjøre med.

1 Like

Faen for en skrell, jeg har lenge vært bekymret for en lave likviditeten men jeg så ikke dette komme. Er det småaksjonærer som har fått panikk eller er det en større aktør som dumper hele posisjonen sin?

Jeg må nok hoste opp noen kroner og snitte ned.
Enten er det noen som vet noe jeg ikke vet, eller så er vel dette en kjøpsanledning.

Hvis resultatene til uken er bra(og der er det jo all grunn til å tro) så kan man forhåpentligvis komme kjapt i gang med registreringsstudien. Det blir jo en en-arm studie uten kontroll, så den blir forhåpentligvis rask og ikke altfor dyr.

Jeg tror det er god sannsynlighet for at når vi får respons data opp mot sAXL-status så vil vi se en respons som er høyere enn de 46% vi fikk servert på ASCO, spm blir da hvor mye bedre det blir.

Jeg skal selv sette over litt penger til handel på mandag når prisene er som nå.

Når det gjelder kursutviklingen er det naturlig å minne om at 12. april kjøpte styremedlem Stener Kvinnsland og styreleder Sveinung Hole hver 60 000 aksjer til litt over 23 kroner per aksje. Hver handel på 1,4 millioner. De hadde vel neppe regnet med nesten en halvering av investeringen på undcer 2 måneder.

2 Likes

Jeg syns det er sykt at selskapet nå har MCAP på 750 mill med 300 mill på bok, flere lovende studier, og snart pivotal fase i AML.

Potensialet er jo helt enormt i dette selskapet, og da snakker vi ikke bare om i kreft. De har nå mer og mer klinisk data som tilsier at fibrose og kan behandles med bemcentinib. Her er en ny artikkel på det: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6536582/

1 Like

Er det egentlig så sykt da? Se på mei pharma med to pivotale studier igang. Lite kjærlighet å spore utover hele fjøla.

:thinking: Gripe fallende kniv eller ikke?

MEI Pharma prises til mer enn det dobbelte så litt mer kjærlighet å spore der i alle fall :stuck_out_tongue:

1 Like

Husker Kvinnsland fra preklinikken i Bergen. Han hadde lite karisma.

Ja, jeg sier bare at om man legger dem head to head så er ikke det så rart. Og det samme med mange andre.

Det er bare trist surt leit over hele fjøla. Æsj!

1 Like