Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Fundamentale Forhold (BGBIO)

Har et snitt på i underkant av 28 kr på min BGBIO beholdning. Jeg undres over meg selv, da aksjen steg kjøpte jeg min andre andel på ca 40 kr aksjen og hadde ingen betenkeligheter. På mange måter opplever jeg BGBIO som det mest proffe, norske biotech selskapet, de holder planene og kommunisere godt. Nå etter gode resultater og på laveste nivå melder tvilen seg om hva som skjer. Mest sannsynlig tar jeg ny inngang og får ned snittet til under 18 kr aksjen. Dette må da være røverkjøp?!

Nordnet viser for meg 923mnok mcap her. Vet ikke om det er feil hva de viser for øyeblikket.
Uansett ikke en avskrekkende selskapsverdi i forhold til oppside potensialet.

image

Det er nesten 55 millioner aksjer i selskapet så markedsverdien er vel ca 750 millioner,

1 Like

Av en eller annen rar grunn så er verdien riktig på nordnet sine gamle sider

1 Like

Jeg føler også at BerGenBio fremstår mer proffe og oftere treffer på sine guidinger enn de andre. I tillegg så føler jeg de er flinkere til å oppdatere sine sider med postere og resultater som de presentere. Men alt det spiller ingen rolle med mindre resultatene er bra, men jeg syns faktisk resultatene de har er veldig lovende.

For meg fremstår selskapet som et røverkjøp nå, men jeg er ingen fasit, så kjøp på eget ansvar :stuck_out_tongue:

6 Likes

Perfekt for BP å slenge inn et bud nå da det har blitt 40% rabatt siste uka. :rofl:

1 Like

Enig,lurer fortsatt på hva som er forklaringen på et kursfall fra 23 til 13 på i underkant av 2 måneder.Emisjonsfrykt hos småaksjonærer?
Vi får håpe at dette kanskje fremskynder mulig partnersamarbeid som et alternativ til emisjon?

Mitt inntrykk er at det er resultatet, og da de 46%ene som skuffer markedet iom at kursfallet startet etter at det ble presentert.
Kan det stemme, eller tar jeg fei?
Synes det rett og slett er vanskelig å benchmarke resultatene, og jeg finner ingen god benchmarking hverken i det selskapet presenterer eller på TI.

3 Likes

Det må være fordi du ikke følger med, for det kan rett og slett ikke være noe annet, for både jeg og selskapet har lagt frem resultater fra konkurrerende behandling, og hvordan de står seg i forhold. Hvis du kikker oppover i tråden så finner du det nok, eller så kan du gå på BerGenBio sine sider å se igjennom noen av selskapspresentasjonene der eller kvartalsrapportene.

Blir overrasket om det er de 46%, som gjorde det fordi resultatene er veldig bra. De 46% er all comers, og ikke stratifisert i forhold til sAXL, og inkluderer R&R pasienter som er mye mer vanskelig å behandle.

PS: denne kan også leses for inngående kjennskap til teknologien og rationalet bak den.

Benchmark for mOS iNSCLC ligger i plottet. Keynote studiene:

6 Likes

Takk for linken, da får jeg prøve en gang til.
Men når du først er på tråden Larsmkn, så er det en annen sak som jeg syns er litt uklart, og som du kanskje kan svare på.

Fase 2 studiet i R/R AML spm skal starte i 2H19;
er det et mulig registreringsstudie eller er det et studie som kan «sømløst» integreres i et pivotalt studie (registreringsstudie).

Forskjellen på de 2 er jo at først alternativ er et studie til, mens det andre i prinsippet er 2 studier.
Alternativ 2 er i mitt hodet i alle fall mer omfattende i størrelse og tid.

1 Like

Bare hyggelig :slight_smile:
Jeg tror ikke de går for seamless design av en grunn og det er pasientpopulasjonen. Første studien var en all comers studie som inkluderte svært syke pasienter hvor 28% hadde ECOG på 2, og flere som hadde FLT3 mutasjoner. gilteritinib er en ny behandling som retter seg mot FLT3 mutasjoner, så FLT3 pasienter uten mutasjon (rundt 80% av dem) er en lettere indikasjon å få godkjent i for det finnes ikke noe til dem.

Derfor tror jeg de kommer til å kjøre studien på nytt, muligens med pasienter som ikke er like syke. Man kan derfor anta at det kan bli enda bedre responsrate.

1 Like

Takk for svar Larsmkn, jeg tenker ikke kjøpe noe BGBIO, i alle fall ikke med det første.
Men det hadde vært gøy å skjønne litt bedre hva de holder på med. Er jo viktig å ha litt oversikt på norsk biotek.

Bare hyggelig, nei, men jeg håper du blir mer interessert i kjøpe når du leser. Det er komplisert felt som tar for seg både EMT og immunmodulering (AXL involvert i begge prosessene), og feltene er mer konkurranse utsatt i forhold til PCIB, men biologien og teknologien er skikkelig kul! Og BerGenBio er faktisk først ute med spesifikk hemmer mot denne mekanismen, og hemmeren ser ut til å tolereres mye bedre enn andre TKI’er som åpner for masse kombinasjonbehandlinger! :smile:

2 Likes

Hvorfor skal 46% være et dårlig tall når 21% er god nok for FDA? Både 43% og 46% er 2 fantastiske tall for denne krefttypen. Jeg venter på nyheten om fast track.

XOSPATA (gilteritinib) Approved by U.S. FDA for Adult Patients with Relapsed/Refractory Acute Myeloid Leukemia (AML) with a FLT3 Mutation

The CR/CRh rate was 21%. The median duration of CR/CRh was 4.6 months.

Previously, XOSPATA was granted both Orphan Drug designation and Fast Track designation by the U.S. FDA. Gilteritinib also received Orphan Designation from the European Commission (EC) and Orphan Drug Designation from the Japan Ministry of Health, Labor and Welfare (MHLW).
https://www.astellas.com/en/news/14406

43% er også god tall i forhold til 21% :
BerGenBio reports 43% response rate with bemcentinib monotherapy in AXL positive R/R AML/MDS patients at ASH

https://newsweb.oslobors.no/message/464887

6 Likes

Kan det være satt en større short? Det vanlige da er at aksjene selges brutalt ned først. Og skal kjøpes igjenbilligst mulig selvfølgelig

1 Like

Personlig har longbeholdningen i Nano og TA lært meg å fange kniver kun på kort sikt. Som @anon80503862 har påpekt er det vel overhengende emisjonsfare her ila. det neste året, og inntill da er det vel ingen spesiell grunn til å eie denne på kort sikt (med mindre man trader og vil få med seg bouncen som nok kommer slik vi så i TRVX) .

Grunnen til å eie BGBio på kort sikt er vel å spekulere i at de får en bra partneravtale på videre studier. Prosentsjansen for at det skjer vet jeg ikke noe om.

1 Like

Emisjonen i april 2018 ble gjort på 40 kroner og innbrakte
187 millioner kroner. Rettet emisjon mot utenlandske spesialinvestorer, Det ble gitt ca10 prosent rabatt på børskurs.
Selskapet har midler til medio 2020. Bruker vel ca 50 millioner per kvartal. En emisjon tilsvarende Targovax vil vel være nokså ødeleggende for tilliten til Bergen Bio. Har mer tro på at de søker samarbeidspartner. Vi får se.

1 Like

Altså, selskapet må enten få inn en partner som tar regninga eller kjøpe ny emisjon (eller bli kjøpt opp, selvsagt).

Det er jo slik denne typen selskaper finansieres, og man bør ikke bli overrasket over det. Men generelt så er markedet i Norge nå veldig lei emisjoner, og derfor blir det en ond spiral hvor selskaper helt uavhengig av forskningsresultater finner det vanskelig å hente penger til god kurs.

Er det fornuftig å kjøpe med tanke på hvor lav kursen er nå?