Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Fundamentale Forhold (BGBIO)

Om du vil time så burde du kikke på tråden som omhandler tekniske signaler.
Sånn generelt så er den jo billigere nå enn den har vært noe gang før, men om det er fornuftig eller ikke kan kun fremtiden vise oss :wink:

Jeg handler i alle fall på mandag :sweat_smile:

Edit: tirsdag. Det er vist fri på mandag… :stuck_out_tongue:

3 Likes

Da er du i tilfelle den eneste Lars, vi andre må nok vente til tirsdag :see_no_evil:

3 Likes

Ja, det er meningen at man skal ha fri på mandag ja! Haha! :sweat_smile:

Jeg kan vente til tirsdag :smile:

3 Likes

Men om du ikke er så flink med kalenderen så har iallefall dine innlegg fått meg til å bli interessert i aksjen :slightly_smiling_face:

1 Like

Det er godt å høre!
Min kryptonitt er tydeligvis kalender og klokkeslett! :joy:

8 Likes

Ny presentasjon på hjemmesiden.
Alle tall oppgis nå i dollar.

Både AML og NSCLC kommenteres nå med “Potential for breakthrough and accelerated approval”.

Artige bilder av dendrittiske celler og T-celler.

https://www.bergenbio.com/wp-content/uploads/2019/06/BGB-corporate-June-2019.pdf

3 Likes

Jeg tror sannsynlighet for AA i AML er gaaanske stor. Her er resultatene som Venetoclax fikk AA for i november 2018:
https://www.esmo.org/Oncology-News/FDA-Approves-Venetoclax-in-Combination-for-AML-in-Adults

Det skal sies at ORR faktisk har blitt bedre for venetoclax i studiene som har blitt kjørt etter AA i november (litt rart egentlig), men se pasientantallet, og se responsratene som først fikk AA.
"Approval was based on two open-label non-randomised trials in patients with newly diagnosed AML who were > 75 years of age or had comorbidities that precluded the use of intensive induction chemotherapy. Efficacy was established based on the rate of complete remission (CR) and CR duration.

Study M14-358 (NCT02203773) was a non-randomised, open-label clinical trial of venetoclax in combination with azacitidine (n=67) or decitabine (n=13) in newly diagnosed patients with AML. In combination with azacitidine, 25 patients achieved a CR (37%, 95% CI: 26, 50) with a median observed time in remission of 5.5 months (range: 0.4-30 months). In combination with decitabine, 7 patients achieved a CR (54%, 95% CI: 25, 81) with a median observed time in remission of 4.7 months (range: 1.0-18 months). The observed time in remission is the time from start of CR to data cut-off date or relapse from CR.

Study M14-387 (NCT02287233) was a non-randomised, open-label trial of venetoclax in combination with low-dose cytarabine (n=61) in newly-diagnosed patients with AML, including patients with previous exposure to a hypomethylating agent for an antecedent haematologic disorder. In combination with low-dose cytarabine, 13 patients achieved a CR (21%, 95% CI: 12, 34) with a median observed time in remission of 6 months (range: 0.03-25 months)."

Det er imponerende resultater i en kreftform hvor behandlingsalternativene har vært få, men før vi sammenlinker med BerGenBio så husk at alle i venetoclax studien var 1L AML, altså nylig diagnostiserte pasienter som ikke hadde blitt behandlet mot AML før.

BerGenBio så en ORR på 46 % og CR rate på 31% for pasienter som fikk bemcentinib pluss LDAC, men her var bare 6 av 13 1L AML, mens 7 av 13 var relapsed eller refractory AML, som er tøffere å behandle.
Man kan derfor tror at en studie med kun 1L AML på bemcentinib + LDAC kan få høyere ORR og CR rate, enn data vi har fått til nå, spesielt hvis man tar hensyn til biomarkørstatus!
Jeg tror Bemcentinib blir et fint tilskudd til AML behandling. Hvis BerGenBio også lykkes med å implementere biomarkøren for sAXL så syns jeg LOA begynner å krype opp på 90%.

PS: Hyggelig å se abstractet til BerGenBio i AML bli løftet frem som en av de spennende nye terapiene innen AML.

8 Likes

Da har topp20 lista til BerGenBio kommet ut på deres sider. La oss se hva som skjedde sist uke! Hvilken storfisk solgte seg ut? Ingen ser ut til å være svaret…

Euroclear er den eneste jeg kan se på topp20 som har solgt seg ned, og de har nå 30 000 færre askjer. En forskjell på 30 000 altså i topp20. Det virker veldig rart for det så ut til å gå noen skikkelig store poster sist uke, og jeg kan ikke se at det er registrert noen short over hos finanstilsynet.

Noen som har en topp50 som kunne tatt en kikk for å se om det har sjedd noe stort der? Vet det er noen regler med deling av topp50 fra andre sider, så kan godt vente til onsdag :slight_smile:

Stort sett ingen forandring på topp 20 i aksjonærlista. Euroclear har 30k mindre, men de er vel bare et clearinghouse… Lukter veldig robot

JP Morgan gled under topp 20 for ca 2 uker siden men hadde fortsatt en halv mill aksjer igjen. De har solgt en stund, ikke overraskende om de har fortsatt å selge seg ut.

Var det hele bare panikk hos småsparerne?

ok.
Ikke mye rally i dag, etter så stort fall :frowning_face:
Det er ikke akkurat oppmuntrende, kommer det ikke i løpet av dagen, så er jeg redd vi må ned noen kroner til.

Noen som har sett på den nylig oppdaterte presentasjonen fra BerGenBio som ligger ute? En skikkelig fin måte å kommunisere med markedet om hva selskapet tenker om strategien fremover. Legger ved noen nye slides :slight_smile:

Denne handler om hvorfor det å hemme AXL kan være viktig for immunrespons mot tumor, og hvorfor kombinasjon med PD-(L)1 blokkere er en god ide

Under så kan dere se potensialet i teknologien. Alle studiene som kjøres, som startes opp og som har pre-klinisk data som tilsier at det er rasjonale for å gjøre kliniske studier (CAR-T, PARPi kombos etc). Får BerGenBio en partner med dype lommer som kan sponse studier så kan dette vokse fort!

Vil anbefale å kikke igjennom den nye presentasjoenen. Der kan man også finne informasjon om SoC og nye behandlinger innen AML som @Snoeffelen f.eks har etterspurt :slight_smile:

10 Likes

lasta mer bgbio idag på høyt 13-tall :slight_smile:

Jeg også, håper dette om et par år vil vise seg lønnsomt​:four_leaf_clover::four_leaf_clover::four_leaf_clover:

1 Like

Jeg tror ikke det var dumt.
Hvis jeg har rett, så var nedsalget initiert av Storebrand som pga markoutsikter (les Trump sin twitterkonto) solgte unna en megde aksjer for å være undervektet per Olav Chen.

Det nedsalget kan, grunnen lav likviditet i aksjen, ha ført til stop-loss salg hos andre aktører som forsterket effekt. Per 31.12.18 så hadde Storebrand relativt store poster i BerGenBio fordelt på Storebrand Indeks, Storebrand Vekst og Delphi. Jeg antar at det er i disse fondene de har solgt.

Ergo, så følger det at du nå kan få BGBIO nesten 40% billigere pga. Storebrand sitt makrosyn, og ikke noe som har med de gode resutatene de presenterte på ASCO… Jeg kjøpte også litt i dag :slight_smile:

7 Likes

Det stemmer at det er de nevnte fond som har solgt/selger. Antar de er ferdig i løpet av uka om de skal selge seg helt ut.

4 Likes

Det kan jo være en gavepakke for norske aksjonærer hvis disse selger seg bredt ut av markedet. Jeg kjøpte AkerBP på 230ish, lurer på om det er de samme fondene som står bak fallet som gjorde det mulig også.

Mistenker det samme i andre papirer. De er jo “med” på å skape et fall i papirene ved å selge spesielt i illikvide selskaper på børs. Som Larsmkn sier så er vel BGBIO et offer for nettopp dette.

DnB Markets er også på selgeren i diverse aksjer. Det er da tradingavdelingen og ikke fondene deres.