Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Fundamentale Forhold (BGBIO)

Bemcentinib fikk litt oppmerksomhet fra eCancer, både for AML og NSCLC resultatene. Har tidligere publisert AML klippet så dette er NSCLC klippet:
https://ecancer.org/video/7994/a-phase-ii-study-of-bemcentinib-with-pembrolizumab-in-patients-with-advanced-nsclc.php

Vet ikke hvorfor hun jobber med rundt 35% ORR på AXL+ når de har 40% som de viste på ASCO, men hyggelig å se at de får oppmerksomhet :slight_smile:

5 Likes

State Street og HSCB du kan takke for “billige” AkerBp aksjer.

For BGBIO så er det vel Storebrand og Delphi som bidrar til nedturen.

Mye har de igjen ?

Delphi hadde 371K , Storebrand 187K. Dette er jo ei uke siden så kan jo ha endret seg en del.

2 Likes

Hvis man skal anta at det vil komme en emisjon engang iløpet av 2019 - hva slags emisjon er det da mest nærliggende å tro at de kjører, med tanke på hvor mye de evnt. skal hente og dagens kursnivå?

1 Like

Det er jo det store spørsmålet.
Forrige gang hentet de 200 fra amerikanske investorer i en rettet emisjon.
De har 300 på bok nå, la oss si at de skal hente 300 til med tanke på å utlisensiere til neste år.
Tror det hadde vært mer behagelig å gjøre en tilsvarende rettet emisjon dersom man får det til, istedenfor å skulle hente penger i et slitent norsk marked.

3 Likes

der ble det 10k aksjer på meg :sweat_smile: :yum:

5 Likes

Jeg tror poenget må være at BGBIO klarer å vente med å hente inn penger til etter at det har kommet ytterligere data eller at de har en partneravtale klar i en eller annen form. Og med den nyhetsstrømmen som kommer i 2H2019 burde de klare dette.


I tillegg så finnes det vel en og annen investor (les: Mohn) med cash klar til å hjelpe til om det er en kortsiktig likviditetskrise.

4 Likes

Det er naturligvis et alternativ.

De er glade i å sette ny atl disse biotek-aksjene.

Det eneste positive med dette er at cashandelen på aksjekontoen stiger…

www.sadtrombone.com

1 Like

Jeg tror jeg vet hva dette fallet i dag skyldes…

BerGenBio sendte ut denne tweeten tidligere i dag og etter det så har den bare fortsatt å synke:

De skal presentere resultater i morgen så da er det jo kjempenaturlig å selge :roll_eyes:

4 Likes

Heheh, der har vi grunnen ja. Blir det fantastiske nyheter så for vi krysse fingrene for at ikke kursen krakker fullstendig. Merkelig sektor dette, går bra i et par måneder også nedover i en evighet. Men jaja, jeg selger ikke Bergenbio nå uansett på disse nivåene. Det for bære eller briste.

2 Likes

He he. Der har du svaret

1 Like

Ned fra topp så er kursen snart på linje med Targovax, Kurs iforhold til IPO så er Bergenbio værre enn Targovax nå.

BGBIO med til 90% garantert emisjon på NOK 13,50

2 Likes

Dette er vel mer sannsynlig grunnen, EMI 13,5 kr Moen har signert seg opp for ca 90% av emisjonsbeløpet.

https://newsweb.oslobors.no/message/479412

2 Likes

Mohn :ok_hand::blush:

Deilig melding! Endelig en biotech emisjon man kan være fornøyd med og litt til. Penger på bok og 90% av nye aksjer til største eier​:tada::moneybag:som vi vet er langsiktig og konservativ.

Håper kursen stuper i morgen slik at man kan laste opp det reimene holder!

3 Likes

Enig! Det er positivt at Mohn som en langsiktig shareholder, fikk signert dette :metal:

2 Likes

Fint å bli ferdig med dette

1 Like