der ble det 10k aksjer på meg

Jeg tror poenget må være at BGBIO klarer å vente med å hente inn penger til etter at det har kommet ytterligere data eller at de har en partneravtale klar i en eller annen form. Og med den nyhetsstrømmen som kommer i 2H2019 burde de klare dette.
I tillegg så finnes det vel en og annen investor (les: Mohn) med cash klar til å hjelpe til om det er en kortsiktig likviditetskrise.
Det er naturligvis et alternativ.
De er glade i å sette ny atl disse biotek-aksjene.
Jeg tror jeg vet hva dette fallet i dag skyldes…
BerGenBio sendte ut denne tweeten tidligere i dag og etter det så har den bare fortsatt å synke:
De skal presentere resultater i morgen så da er det jo kjempenaturlig å selge 
Heheh, der har vi grunnen ja. Blir det fantastiske nyheter så for vi krysse fingrene for at ikke kursen krakker fullstendig. Merkelig sektor dette, går bra i et par måneder også nedover i en evighet. Men jaja, jeg selger ikke Bergenbio nå uansett på disse nivåene. Det for bære eller briste.
He he. Der har du svaret
Ned fra topp så er kursen snart på linje med Targovax, Kurs iforhold til IPO så er Bergenbio værre enn Targovax nå.
BGBIO med til 90% garantert emisjon på NOK 13,50
Dette er vel mer sannsynlig grunnen, EMI 13,5 kr Moen har signert seg opp for ca 90% av emisjonsbeløpet.
Mohn 

Deilig melding! Endelig en biotech emisjon man kan være fornøyd med og litt til. Penger på bok og 90% av nye aksjer til største eier:tada:
som vi vet er langsiktig og konservativ.
Håper kursen stuper i morgen slik at man kan laste opp det reimene holder!
Enig! Det er positivt at Mohn som en langsiktig shareholder, fikk signert dette 
Fint å bli ferdig med dette
Jeg tviler på at denne emisjonen hadde vært satt til 13.5 om ikke storebrand hadde solgt en del BGBIO sist uke… Penger tapt for selskapet, penger tapt for oss… 
Å si at emisjon settes med premium blir jo lettere tullete spør du meg.
Her har du VWAP.
|3mnd| 23,05 |
|1 mnd| 20,69 |
|14 dager| 21,33 |
|7 dager| 17,30|
Har ikke aksjer i Bgbio, men synes jo det er rart at vi ser sånne nedslag i flere selskaper kort tid før emi settes. Flott at Mohn tar mesteparten 
Mohn er rette karen ja. Noe annet enn “spesial investorene” som deltok i trvx emisjon og måtte låne aksjer av healthcap slik at de kunne begynne å lempe ut så fort som mulig.
Artic har nok hatt sitt og si her. Vi kjenner koblingen med bgbio/aritc og Mohn. Men hey. Sånn er det det er alltid de store gutta som får premium og denne gangen fikk vi andre aksjonærer og selskapet en premium med at mohn tok 90%.
Kunne vært spetalen, just saying😄
Men net proceeds blir kun ca 60-65 mill?
Her må det vel ha vært en del lekkasjer før meldinga, den grusomme kursmassakren i forkant