Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Fundamentale Forhold (BGBIO)

Jeg tviler på at denne emisjonen hadde vært satt til 13.5 om ikke storebrand hadde solgt en del BGBIO sist uke… Penger tapt for selskapet, penger tapt for oss… :poop:

1 Like

Å si at emisjon settes med premium blir jo lettere tullete spør du meg.

Her har du VWAP.

|3mnd| 23,05 |
|1 mnd| 20,69 |
|14 dager| 21,33 |
|7 dager| 17,30|

Har ikke aksjer i Bgbio, men synes jo det er rart at vi ser sånne nedslag i flere selskaper kort tid før emi settes. Flott at Mohn tar mesteparten :slight_smile:

3 Likes

Mohn er rette karen ja. Noe annet enn “spesial investorene” som deltok i trvx emisjon og måtte låne aksjer av healthcap slik at de kunne begynne å lempe ut så fort som mulig.

1 Like

Artic har nok hatt sitt og si her. Vi kjenner koblingen med bgbio/aritc og Mohn. Men hey. Sånn er det det er alltid de store gutta som får premium og denne gangen fikk vi andre aksjonærer og selskapet en premium med at mohn tok 90%.

Kunne vært spetalen, just saying😄

1 Like

Men net proceeds blir kun ca 60-65 mill?

Her må det vel ha vært en del lekkasjer før meldinga, den grusomme kursmassakren i forkant

Det første som slo meg når jeg leste denne meldingen…

Man ser alltid misstenksomme kursbevegelser i forkant av nyheter her på oslo børs. Det meste ser ut til å være lov her…

Men til nå så er den største aksjonæren som vi vet solgte sist uke storebrand, og de gjorde det vistnok av “marko hensyn” per Olav Chen. Kan hende at vi bare var jæææævelig uheldige her, og at dette burde vært timet før storebrand solgte. Hadde gitt dobbelte av millioner i kassa nesten. Tror de ventet til nå fordi de forventet at kursen skulle stige basert på resultatene de presenterte på ASCO, men velkommen til OSLO BØRS! :stuck_out_tongue:

Hvis resultatene hadde vært dårlige så ville de hentet penger FØR de presenterte dem på ASCO, noe de ikke gjorde. There is no way to win this game :woozy_face:

3 Likes

Kriminelt er det når noen bruker innsideinfo om emisjon den neste uken til å dumpe aksjen ned fra 22 til 13.

image

1 Like

Ja, resultatene fra ASCO kunne umulig tilsi et så stort kursfall. Noen har utvilsomt bedre tilgang på info enn oss småaksjonærer. Synd, men sant

Finanstilsynet må snart slutte å sove på jobb, det kan de gjøre hjemme.

Vel, da kan vi anta at så fort det er noen form for samtaler med partnere så vil kursen begynne å stige før det kommer noe nyhet, så da er det vel bare å kjøpe som pokker om det skulle skje.

Alle vi som er aksjonærer burde vel sende hver vår e-post til finanstilsynet å spør om de kan ta en titt på det som har skjedd den siste uken?

Ja, det stinker jo litt, men hvis vi går igjennom aksjonærlistene denne uken, og neste (som vil inkludere fredagen fra sist uke?) så burde vi også få en indikasjon på hvem som har solgt og når.

Jaja, jeg fikk i alle fall feriepenger hvor noe går til innkjøp av NANO og BGBIO :slight_smile:

Kjøpte selv en del på 14, men det var visst ikke bunnen. Så blir spennende å se hvordan kursen reagerer. Emisjon i nedadgående trend pleier som regel å fortsette videre nedover. Men blir jo anderledes med Mohn som tar 90% enn de talentlause investorene i trvx eksempelvis…

Men mest trist for selskapet, når de først skal kjøre emisjon så er kursen så lav at det antall aksjer de trykker kun gir småpenger i kassa.

Ja, som @Investor var inne på så ble det ikke mye penger av dette, men det sender et signal om at de har en sterk aksjonær som kan bidra på emisjoner. Det burde kunne stille litt av frykten for at småinvestorer må stille hver gang.

Hadde jeg vært Mohn så ville jeg kjøpt opp tilstrekkelig med aksjer til å ta selskapet av børs.

2 Likes

Fortsetter denne trenden så burde alle norske selskap få kommet seg av børs. De blir bare mindre og mindre verdt desto lengre de kommer og jo mer penger som blir spyttet inn så er mcap i fritt fall.

Vanskelig å forhandle med big pharma når man har fullført fase 2b og har en mcap noen få millioner.

1 Like

Bare å printe ut og laminere

5 Likes

Den karakteren der gjør vel mer skade enn godt for selskapet :see_no_evil:

Til og med selskapet selv guidet at emisjonen nok ville komme rundt sommeren i år!

3 Likes