Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Fundamentale Forhold (BGBIO)

En evil Alex tolkning:
Synes det lukter lang vei jeg. Tilsynelatende er dette en emisjon med liten premie, men man kan fort tolke siste tidens kursslakt at rabatten er meget stor (fra 20+)som vi så i trvx,pcib. Så har noen funnet ut dette og dumpa aksjer i forkant av mld. ulovlig selvfølgelig.

Støtter det forslaget, og skal gi mitt bidrag, men hvor mye har kursen falt fra ASCO og til sluttkurs i dag?

Det er Bi-studentene som har skremt bort Storebrand!!! :joy::joy:

Nano ville jeg sett litt mer på det tekniske før inngang. Det ser i mine øyne ikke pent ut pt. Her kan det fort komme en bgbio reaksjon

Fra 23 til 12,5 intradag. Så bare sånn røffly 50% far.

https://www.bergenbio.com/bergenbio-to-present-nsclc-and-aml-clinical-data-from-phase-ii-development-programme-with-selective-axl-inhibitor-bemcentinib-at-asco-2019/

image


1 Like

Men jeg er jo en fundamental kis! Kjøper når det er billig og selger når det er dyrt. Kjøpte NANO på 40/50-tallet og solgte på 80-tallet i høst :sunglasses:

Men nå har jeg jo gått på noen smeller også… :thinking:

Kan se an det tekniske bittelitte grann da :stuck_out_tongue:

Det har de vel aldri skrevet eller sagt??? Har du noen referanse på det?

Må ha vært en av de utallige kvartals-presentasjonene jeg har sett. De blir spurt om emisjon og hvor mye penger det vil koste å kjøre AML studiet som kommer, også sa de noe som at “først så må vi designe hvordan studiet blir før vi vet hvor mye det vil koste”, da som i hvor mye de måtte ha inn i en evt. emisjon. Det var vel i Q&A delen. Jeg er gaaaaaaaaanske sikker på at det er der, så får du se om du finner det, for alt skal ligge på sidene :wink:

Emisjonen er vel ingen overraskelse, men droppet rett i forkant var en overraskelse for meg. Tidenes værste “gave” fra Storebrand, hvis de er de som står bak nedsalget.

Jeg tror likevel ikke det er ugler i mosen, tror ikke Storebrand ville begitt seg ut på noe slikt for så relativt små summer.

En annen tolkning er vel at kursnedgangen kom svært overraskende på selsskapet. Emisjonen sikrer kun cash for ca 1 kvartal og er kanskje en “symbolhandling” som demonstrer at hovedeier har tro på selskapet.
Det store spørsmålet er hvor mye penger de trenger for AML mono, lungekreft kombo studier og BG 149 fase 1 som planlegges senere i høst. Skal dette hentes ved ny emisjon eller skaffer de seg partner(e).

2 Likes

Kilde stocktalk.no

Er du 100% sikker på at Finanstilsynet er rett adressat for denne type klage? Tidligere var det noe som het børstilsynet, men det eksisterer ikke mer. Nå er det noe som heter børsklagenemda.

Nei, er ikke det. Men de gir nok uansett beskjed om det er rett plass vil jeg tro. Det er jo noe som heter økokrim også, men tviler på det er rett plass. Jeg har sendt mail til finanstilsynet tidligere også det svenske. Er ikke mye å hente for å si det slik. Eller fikk beskjed om at saken skulle etterforskes, men at jeg ikke kunne informeres om saken. Så for all del, det kan ha noe for seg.

Dette er skittent.

Tenk at 10% utvanning gir nok cash til ett kvartal. Minner meg om en redningsemisjon for et skadeskutt selskaper snarere enn vekstemisjon. Galskap.

6 Likes

Er vel ventet news i morgen eller så, alt kan skje.

Syns det er piss over hele fjøla. NANO fikk til to kvartaler og er straks tilbake der de starta de også. :frowning:

1 Like

Det er jo en påstand @Savepig. Extraordinary claims need extraordinary evidence?

Det ville ihvertfall vært helt ekstraordinært om det ihvertfall ble sjekket.

Nettopp og det er derfor statlige tilsynsmyndigheter bør undersøke dette nærmere. Gjentar mitt spørsmål. Hvem skal man adressere klagen til?

Det er finanstilsynet man bør snakke med. Oslo børs har også et “internt” apparat som kan sjekke manipulasjon og den slags.

1 Like