Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Småprat (BGBIO) 🧬

Actemra by Roche, 188 pasienter for innrullering og forventes å vare til 10 mai.

Teller over 20 konkurrenter bare på denne siden, bra link William.
Håper BgBio får veldig gode resultat i forhold til disse. Her blir det mye jobb med å følge med på konkurrentene for å vite hvor godt bgbio ligger an

1 Like

Har UK >4000 nye tilfeller i døgnet? Hvor mange blir syke nok til å havne i studien?

OxfordBio skal ha 120 pasienter?

Dette kommer til å gå fort.

4 Likes

Eller det kunne kommet en trumptweet og tatt kursen til 29 og selskapet hadde gått glipp av 250 millioner

3 Likes

Da fikk vi lukke-kurs under 37.50 - ingen behov for rep-emi, alle aksjonærer er i prinsippet like-behandlet, ingen har lenger krav på å sutre og selskapet kan bruke energien og pengene på forretningen. Vinn-vinn-vinn :slight_smile:

4 Likes

Vokser pengene dine på trær? Kjøper noen Kf or dagen du, vis meg gjerne hvor dette treet er :smile:

Ikke at noen har interesse av å høre det men jeg gjorde det samme som @pingvin. Delvis pga det tekniske bildet og delvis fordi jeg ser større sannsynlighet for å lykkes i BGBIO som jeg også har fulgt med en god stund.

1 Like

Skulle ikke forundre meg det minste om ikke vi ila et par dager (denne uke) får noen drypp om progresjon. Mener å ha lest et sted at markedet skulle holdes underettet (finner ikke igjen hvor) pga profil(itet)en til og hastigheten på dette studiet. Uansett er det fin timing nå som emisjonen er unnagjort å gi noen positive updates - er jo faktisk allerede gått 1 uke siden vi fikk nyheten om studiet.

3 Likes

Har dessverre ingen penge-tre, men hadde bestemt meg for å ta 3K til hvis vi gikk under 40,- … Og det gjorde vi jo med så god margin at det ble litt mer … løsningen ble å selge litt DNB, som jeg tok på rundt 100-lappen. Oppsiden her er potensielt enorm (det er den ikke i DNB) og vi snakker ikke Lotto-odds! Jeg lar ikke denne muligheten gå fra meg, så får tiden vise hva som var smart. Og som vi vet - BergenBio er mye mer enn Covid-19. Mulig det må selges noe mer DNB i morgen …

6 Likes

Grei oppsummering av den siste ukens utvikling fra forskning.no idag: https://forskning.no/virus/norsk-britisk-kreftmedisin-skal-testes-pa-britiske-covid-19-pasienter/1679059

“Forsøkene skal allerede være igang” :sunglasses:

10 Likes

“Godfrey sier til den britiske avisen at effekten man har sett i laboratoriet av Bemcentinib på covid-19, stiller effekten av andre legemidler i skyggen.”

2 Likes

Bgbio

Kan det se ut som den startet 28 April ?

https://www.clinicaltrialsregister.eu/ctr-search/trial/2020-001736-95/GB

17 Likes

Kan ha startet den 28.04., men ikke nødvendigvis. Om du holder markøren over den lille rød stjerna ved Start Dato så ser du at det angir dato for når studien er godkjent for å gå igang.

3 Likes

Bgbio_

Ikke at det gjør så mye fra eller til, men her er det notert at den først ble notert i EudraCT databasen den 23.April. Så mulig at den startet opp og rekruterte pasienter den 28.April.
Dere ser det om dere klikker på linken jeg la ved.

1 Like

Var det ikke 29.04 børsmeldingen kom?

Ehh burde ikke dette vært informert om tidligere?

1 Like

Forrige onsdag skrev NTB følgende :
“Den første av de seks medisinene er BerGenBios medikament Bemcentinib, som ifølge Hancock startet såkalte fase 2-studier allerede tirsdag.”

1 Like

Spiller mindre rolleakkurat hvilken dag de startet.

Men det spesielle og litt morsomme for oss som er vant med årevise studier innen kreftsektoren, er at her snakker man ikke om år men maks. et par måneder før resultatet foreligger!

Fantastisk spennende for koronapasientene, oss aksjonærer, og faktisk hele verden! Og bare det å få være med på dette!

4 Likes

BergenBio får like mye oppmerksomhet på biotwitter på en uke som alle de andre norske selskapene tilsammen på et år.

image

BergenBio er også veldig flinke på twitter selv skal sies, det skader ikke!

8 Likes

Skjermbilde 2020-05-06 09.19.15.pdf (17,6 KB)

… som sagt, som gjort! Har mer DNB å selge :wink:

1 Like

Hvordan er studieoppsetett på Covid19 forsøket?

BerGenBio believes it is 80 per cent likely that their bemcentinib pill will help people who are sick with the coronavirus. The pill is now being tested on 120 British patients who have COVID-19.

“Extremely optimistic”

“We have seen positive results that are unlike anything else,” BerGenBio director Richard Godfrey told the British newspaper The Mail on Sunday.

He is “extremely optimistic” and believes that there is an 80 per cent likelihood that bemcentinib will be able to help coronavirus patients.

1 Like