Bare å slenge opp et telt i Brasil og ett i USA så har du “uendelig” med folk å teste på
Ja, melding om utvidet til brasil vil være helt topp.
Jeg tror de trenger det til fase 3.
Som tidligere påpekt, rekruttering ACCORD er etter all sannsynlighet ferdig innrullert.
Beregnet tid fra fpd fram til i dag.
For Fase III kan dette bli en realitet, men her er det vel overhengende sannsynlig med:
Samt studie/behandling i en rekke andre land.
Hvor skulle problemet ligge i å finne pasienter?
Veldig klar for at det stemmer, men “the proof is in the pudding”
Hva med å komme med noe saklig input istedenfor tåpelige påstander/drømmerier og deretter bli krenka og konfronterende når andre folk gir uttrykk for at man synes det er tåpelig ved å gi en emoji som symboliserer det?
Unnskyls meg, men hvis det er lov med svevende kursmål i én tråd, så er det lov i andre og uten at det skal bli dømt nord og ned
Det er ikke sånn at PCIB Småprat er eneste arena hvor det er lov å gjøre en fjær til fem høns.
14 mai til 1 juni, ble bare en “handful” rekruttert til hele ACCORD*. Bemcentinib hadde minst 4 sykehus aktive og screenet i den perioden
Så, 4 sykehus * 2 uker = “handful”.
Hva blir det med (i beste fall) 9 sykehus og 3 uker da, med 40% nedgang i innlagte per sykehus :
“handful” * (9/4) * (3/2) * 60% = 2 “handful’s”. Totalt for de 5 ukene får du da 3 “handful’s”.
Er 3 “handfuls” en hel studie, ikke vet jeg snakker ikke bra engelsk så vet ikke engang hva ordet betyr, men personlig tviler jeg er derfor jeg har nevnt dette, men fasiten kommer til slutt så får vi se hvem som hadde rett, jeg pleier å ta feil så ville satset penger på ditt estimat ikke mitt
*(gammel lenke nevnt tidligere i tråden) https://www.theguardian.com/world/2020/jun/01/uk-hospitals-trial-five-new-drugs-search-coronavirus-treatment
**EDIT: i tilfelle det ikke om klart frem, dette er et ekstremt overforenklet estimat for å få frem et poeng, ikke ment som noe eksakt altså
Krakken, kjøpt bobil nå?
@Skeptikern «Hand full» sa brura og. Hvem vet.
Jeg tror rekruttering er godt under kontroll.
Inntil videre er det Keytruda/Bemcentinib data som gjelder😊
Hva gjelder vurdering av Bgbio generelt her på TI; Fem høns blir til fjør.
Istedenfor å være en dott så kunne du heller fulgt med så ser du at jeg og @vcp har hatt en greie gående helt siden meldingen om accord. Og nei vi er ikke off om dette klaffer
Dere som har aksjene på Nordnet som Zerokonto går inn på Selskapshendelser og scroller til dere finner Bergenbio Nyemisjon. Så velger dere rett konto og tegner om dere ønsker det. Kan bli smart å overtegne.
Håper greien dere har gående mellom dere klaffer da - det er jo fint at noen finner hverandre…
Men for å heller snakke om Bergenbio, så tror jeg dere er helt på jordet om dere mener Accord er ferdig rekruttert… Clue nummer en for meg er at det ikke er kommet noen børsmelding om at Accord er ferdig inkludert… Andre indisier er hvor mye lenger enn forventet tid det tok fram til første pasient ble meldt, guidingen fra Bergenbio selv på tidslinjen tilsier vel aug-oktober(?) og at antall smittede har gått betydelig ned siste måned/halvannen som skeptikern la ved god info på og tok bra opp er et moment som går dirkete på rekrutteringshastigheten.
For meg ser det ut som noen få veldig forumaktive tradere har funnet en aksje de vil satse på, kjøpt seg opp og lagt ned en temmelig drøy innsats på å stadig inn og kommentere og hausse stemningen med urealistiske/falske mål/påstander og søkte spekulasjoner som senere blir lagt til grunn for å bevise og motsi debattanter som kommer med innsigelser. Det virker å være litt inspirert av pcib-tråden (og jeg vet jo at et par har vært innom der også), men i motsetning til der ser det ut som ingen med særlig god kompetanse på selskapet/medisinutvikling har kommentert noe videre her og ihv ikke noe som tilsier at det finnes noe særlig backing for den voldsomme optimismen/haussingen… Nå føles igrunnen denne tråden litt som pcib-tråden, men med debattanter som Snøff,Brabritt, Investor,FiloD,Kontorstol, Savpig ++ dempet slik at man ikke får de gode innleggene med innhold…
Jeg har et godt håp om at BergenBio kan få til noe både innen kreftbehandling og Covid-19 og har derfor også aksjer her (selv om det er en relativt liten post) og kommer antagelig til å tegne i repemi, men diskusjonen her hadde vært bedre om folk kan prøve å lete etter sannheten og forholde seg mer til guidingen til BergenBio når man kommenterer. Jeg tror også det kan være lurt å ha i bakhodet hva som har skjedd med aksjekursen i andre selskap innen sektoren etter at resultater som er veldig lovende blir presentert på diverse konferanser og andre fora. Det største fortrinnet Bergen nå har ift andre i sektoren er at cashbeholdningen er såpass bra at de bedre kan time ting som samarbeidsavtaler og ny pengeinnhenting dersom det dukker opp behov for mer cash og selvsagt at de har en shot på Covid-19 som gjør at de kanskje kan ha et produkt på markedet H1-21 (tipper jeg) om de greier holde pasientrekrutteringa i gang.
Med det sagt, så er de også verdsatt mest av de børsnoterte selskapene innen denne sektoren i Norge nå - så med det i mente, så synes de ikke spesielt lavt priset.
Deres kreftmedisin er ment for bruk i en kombinasjon da det er ment å gjøre pasienten mottakelig for medisinen igjen – og står derfor ikke på egne ben (om jeg ikke har misforstått noe). Dette gjør prissettingen uforutsigbar og selv om jeg ikke kjenner til konkurransesituasjonen, så synes det for meg at faren for å bli utkonkurrert av annen kombi/booster synes litt høyere enn om den hadde hatt effekt alene. De er vel også ikke kommet i gang med pivotal fase ennå, (korriger meg om jeg tar feil) så risikoen er absolutt til stede her og veien/tiden fram er lang og mye kan skje på den tiden.
Oppsummert og alt i alt mener jeg denne tråden hadde hatt nytte av en mer balansert debatt og spekulasjoner/påstander som skaper urealistiske forventninger og stor fallhøyde burde i større grad vært tonet ned…
Hoy folkens! Meget formye småprat på en gang her nå. En emisjon er ikke skummelt. Ordner sæ med aksjene dine.
Tenk fremover. @Skeptikern; helt greit du velger det nicket, men for guds skyld slutt og gnål om at det ikke er nok pasienter. UK er åpne for å samarbeide med andre land om lockdown fører til mangel. Hva skjer post lockdown? Til info er det https://www.iqvia.com som tilrettelegger. De er sånn cirka spredd ut over halve verden. Går helt fint å overføre videre til andre land.
Smått enig med @TyrionIV om balansert debatt selv om han tar helt feil hva angår kombinasjonsbehandling. Bergenbios (kanskje?) sterkeste kort er som monoterapi innen AML.
Dette henviser til disse forums svakheter hvor (sterke? og taletrengte) stemmer får for mye/fri taletid. No filter.
Ok. Blir en spennende dag i morgen!
Du har selvsagt rett i at Bemcentinib også forsøkes i monoterapi innen AML - det er bare å innrømme at den hadde jeg ikk ei bakhodet – tommel opp for korrigeringen!
Ser for øvrig at det prøves ut både som mono og i kombinasjon med to andre legemidler der(?)
“This study is a dose-escalation of BGB324, an Axl kinase inhibitor, in patients with acute myeloid leukemia (AML) and myelodysplastic syndrome (MDS), followed by a cohort expansion study of BGB324 either as a single agent in patients with AML or MDS, or in combination with cytarabine (cytosine arabinoside, Ara-C) or decitabine in patients with AML.”
Er det noen grunn til at du tenker monoterapi er det (kanskje) sterkeste kortet?
Da var dagen kommet!
Synes tråden her stort sett er bra jeg. Litt “PCIB” haussing får heller være et godt tegn på økende interesse fra flere!
Ad pipeline så må vi skille mellom selskapets egen pipeline og de såkalte “investigator” drevne studiene hvor fagmiljø ved sykehus selv initierer studier som ikke koster selskapet annet enn selve medisinen. Selskapets egen pipeline er jo forholdsvis kjent, hvor den ene armen av lungedata forventes idag, meget spennende selvsagt, Covid-19 kommer i god tid før neste “bølge” treffer oss/nord-Europa, og så AML dataene utpå høsten/ASH.
Som dere ser her så er det flere godbiter, som alle vil produsere nyheter, både positive med påvist effekt, og negative med ikke signifikant effekt de kommende årene. Et spennende eksempel er Sidney Kimmel Comprehensive Cancer Center ved John Hopkins, (et av verdens mest kjente forskningssykehus), som vil prøve ut Bemcentinib på residiv av Glioblastom. Dette er en ganske grusom sykdom med “høy unmet need” i residiv situasjonen. Altså likner studien sådan litt på AML på at det er lite å tilby når sykdommen kommer tilbake. Det som i midlertidig ikke kommer med på plansjen er en ny studie hvor man begynner Bemcentinib også i primærbehandlingen av Glioblastom, altså når pasienten opereres første gang!
Andre godbiter er på nederste linje hvor man skal prøve ut Bemcentinib i nydiagnosert Bukspyttkjertel cancer med spredning. Ellers går jo det en svært spennende studie på føflekk kreft på Haukeland ved Dr. Straume hvor det også kjøres biomarkør data, disse forventes Q3. Får man da videre vist sammenheng mellom biomarkør og prognose så er det svært interessant mtp å kunne velge ut pasienter til Bemcentinib i fremtiden for denne sykdommen. Se også artikkelen “Soluble AXL as a marker for disease progression and survival in Melanoma” fra Oslo universitetssykehus hvor de viser at et høyt serum AXL uttrykk i føflekkreft korrelerer med kortere forventet levetid, her trengs AXL hemming :-)!
I tillegg minner jeg på alle de flotte artiklene som @larsmkn har lagt ut her i vår. Ikke minst artikkelen i Nature hvor man har vist at Bemcentinib kan sensitivisere lungekreftceller for immunterapi! (Som jo er nettopp det man ønsker å vise i dagens tallslipp, blant annet!). In vitro er det også sluppet flotte artikler fra blant annet Sør-Korea på magekreft, Ovariekreft går det studie på, og flere er på vei.
Her er en eldre plansje som viser AXL-uttrykk ved ondartete cancere:
Kan godt komme spennende data i fremtiden på flere av disse. Merk dere AML som da har lavt uttrykk, i blodkreft må man slik jeg har skjønt det tenke omvendt, altså lavt serum tilsvarer høyt uttrykk på selve cellene. Kanskje andre kan utbrede dette litt for oss.
Når det gjelder Covid-19 og antall pasienter til inklusjon så er jeg overbevist om at britiske helsemyndigheter vil løse dette greit. Det ligger svært stor prestisje i studiene deres, nå sist med Dexamethason som viste god effekt og sannsynligvis blir første medisin i deres Covid-19 cocktail. Dexamethason vil fint kunne gis sammen med Bemcentinib. Jeg er ikke bekymret, Covid-19 er en ren bonus og kommer når det kommer. Gjør det dog vanskelig med prising av selskapet men sånn er det bare. Ved overgang til neste fase av programmet skal prisen høyt, meget høyt.
Selskapet i seg selv sikret seg ved en god emisjon nå sist og har, ikke minst ved hjelp av Covid-19, plassert seg som verdens ledende AXL-hemmer. Dette vises ved at de fleste in-vitro studiene på AXL hemming foregår ved bruk av Bemcentinib. Å dele opp porteføljen sin i noe langsiktig og noe mellomlangt er nok lurt. Pluss husk å ha cash til å handle ved negative Covid-19 tall slik at man er posisjonert til AML tallene senere i år!!
Og som flere skriver, jeg er i Bemcentinib og Bergenbio primært for AML, men lungedata idag blir potensielt kjempegøy det også! Minner på at FDA har designert AML inn som Fasttrack, på “høy unmet need”, så at Bergenbio kan bety mye også for tusenvis av fremtidige pasienter gjør bare karamellen søtere.
Lykke til idag og i resten av 2020 som Bgbio aksjonær!
Jeg har “hausset” bgbio siden Q3 17 eller 18 når jeg oppdaget hvilken uslepet diamant det er. Og jeg kommer til å fortsette med det frem til de krysser mållinjen. Jeg er han som ikke har fagkunnskap men handler på teft, tro og gut
Det må være lov å hause litt i småprat tråden. Finnes både ta og fundamental tråd. La oss nyte dagen istedenfor å krangle
Noen av oss har vært aksjonærer i Bgbio i en årrekke, å påstå at det hypes og selskapet ikke er billig med dagens prising sier for min del alt om hvor undervurdert selskapet er. Videre skal du få mene hva du vil om motivet bak.
Jeg for min del registrerer at selskapet er priset til halvparten av hva Arctic sec har som kursmål pt.
350% opp til 200kr på overgang til Fase III er i henhold til Arctic sec. Hovedsaklig covid prising. Så kommer 10 fase 2 studier på kreftbehandling i tillegg. Når dette også gjelder verdens største kreft marked og kombinasjon med verdens mestselgende kreftmedisin, vel jeg mener det baises.
Når det gjelder rekruttering får vi rett og slett bare vente å se. Basert på antallet smittede og innlagte i UK mai-juni skulle det ikke være utfordrende, det er snakk om 60 personer på Bemcentinib og 60 som får standard behandling.
På en del innlegg her inne skulle man tro det var snakk om 600/600.
Ta deg en is