Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Småprat (BGBIO) 🧬

hva kan grunen være til at den hopper så mye opp og ned?

Det er vanskelig å prise inn den usikre fremtiden (både positivt og negativt). Personlig tror jeg aksjen på lang sikt er verdt langt mer enn den er priset til i dag, men det må bevises.

Om du mener på kort sikt (som i dag) er det trolig stor forskjell på hvordan markedet tolker gårsdagens data + forventninger til oppdatering på COVID. Usikkerheten rundt ACCORD + småsparere som får panikk når aksjen dropper hjelper heller ikke. Så kort sikt frykter jeg at vi skal ned på emisjonsverdier igjen. Håper jeg tar feil.

1 Like

For å prøve å dra praten til noe litt mer relevant. Dere blir alt for påvirket av RT…

Her er resultatet fra 2018 ASCO:
image

image

Fra det jeg forstår har de bevist at de har en definert gruppe av de som ikke lenger responderer på Keytruda som i 58% av tilfellene vil få noe effekt av behandlingen og i 33% av tilfellene får de med positiv AXL PR, i 40% av tilfellene SD og 27% av tilfellene PD. De øker overlevels-tiden med ca. 70% for denne gruppen. Ser veldig bra ut for min del, tror sell on news rallyet overragerte en del og at dette egentlig er lovende resultater for Bemcentinib. Savner dog en diskusjon her som gir bedre innsikt i disse resultatene. Håper noen med god kunnskap kan si hva jeg tolker feil, og hva som er korrekt tolkning. Jeg er ikke spesielt kompetent på slike resultater. Ser bare at tallene går opp i forhold til forrige gang.

17 Likes

Angående ACCORD, MFT (som inkluderer 2 av de 9 sykehusene hvor bemcentinib studien kjøres), har nå rekruttert sin første bemcentinib-studie pasient “denne uken”. 14. mai 2020 var status på disse to sykehusene “active” iht presentasjon, så 6 uker fra “active” status til 1 pasient samlet sett på disse 2 sykehusene. Og i første omgang er det litt under 120 pasienter vi ønsker for første del av studien, totalt fra disse 9 sykehusene.

Gikk mot strømmen igår og tidligere når jeg snakket om dette at nedgangen i innlagte siden oppstart av ACCORD kan føre til at det tar noe mer tid å rekruttere pasienter, og fikk litt av en respons fra enkelte på de innleggene, men er ikke alltid at å skyte budbringeren er beste strategi :wink:

1 Like

Det er få her som setter pris på negative argumenter, mye mer gøy å snakke om 3-4-5x :stuck_out_tongue:

Jeg er enig at usikkerheten rundt lite info fra ACCORD kan være en god del av årsaken her. Kanskje noen forventet en update på X antall pasienter innrullet i går (?)

Tror fortsatt på dette på lengre sikt, spørsmålet er bare hva som er riktig inngangstidspunkt nå

1 Like

Godfreys signaler om rekrutteringen igår var betryggende:
Det tar lenger tid enn hva man så for seg pga færre innleggelser, men han fremstod veldig sikker på at de klarer å fullføre fase 2, og at man har resultater “in a couple of months”.
Aug-oktober var fremdeles estimatet i presentasjonen.
Og de har økt antall klinikker til nå 9 mot opprinnelig 6.
Studiet går kun i UK, og det virker som det forblir sånn, iallefall for fase2 ( slik fanget jeg opp essensen iallefall).

Og gårsdagens resultater… Det var iallefall ikke dårlige nyheter. Har derfor økt beholdningen med ca 25% idag.

Et annet litt avglemt moment er at publikasjonen fra Wendy Maury ang axl og Sars-cov-2 kan komme når som helst.

6 Likes

Det virker som det ikke holder med lovende resultater når det er snakk om biotek på Oslo børs. Det må være noe helt sensasjonelt eller så er det nedsalg. Ultimovacs hadde gode resultater tidlig i år fra sin studie og aksjen ble nærmest halvert når resultatene kom. Targovax for et par dager siden. Nå Bergenbio. Sikkert flere eksempler jeg ikke kommer på. Fryktelig frustrende.

3 Likes

tydlig at folk er skjeptiske :flushed: selger jo for harde livet.

Handler vel mer om strategi en skepsis…? Nå snakker vi fort emikurs så why not lissom… Worst case taper man midlertidig 5-15% på en mulig 200-300% kanskje mer. Det skal jo opp til syvende og sist, det er vel di fleste enige om?

5 Likes

Meldingene er guidet og tidspunkt forholdsvis kjent, så kursoppgangen kommer i forkant av meldingen.

1 Like

Synes det virker åpenbart at det brukes enormt med penger på å holde kursen lav,og få den nedover?
Hvis det stemmer, hva kan være årsaken til det?

Folk har kjørt sell the News og vi sitter her som en gjeng klovner og er like pissed alle mann

er en aksjer som er skrytt oppi skyene og faktisk egentlig bare er et luftslott.

BgBio er laaaangt fra superhauset og ikke alle er «pissed» heller. Alle vil jo bli rik ASAP!! ,men det er sjeldent slik det funker. Her er det bare å senke skuldrene og puste med magen. Jeg sa i går at jeg hadde solgt 1,35% av aksjene mine siste uken. De og litt til er kjøpt tilbake i dag, nå på tampen. At mange kortsiktige er inne pga. Covid og halleluja-stemning stemmer sikkert, men all den tid aksjekursen er tosifret så er den ikke hypet i min verden …Kursen kommer til å være volatil fremover og, men er casen / det fundamentale styrket eller svekket etter dataen vi fikk i går (?). Dette ender meget mulig med et oppkjøp fra BP og da kommer jeg til å være fullastet. God helg og nyt fin været :beers: :v:

15 Likes

God helg alle sammen, dette ordner seg :kissing_heart::beers: takk dweller :blush: making it Great again :v:

1 Like

Jeg har kjøpt mine første BGBIO i dag. Synes caset er spennende på 6-12 mnd sikt.

6 Likes

Havde Godfrey bare svaret på mit spørgsmål igår… “er du stadig 80% på succes med CoVid19”. Så havde den heddet +10 idag :joy:

3 Likes

Han har svart på det før, blant annet på siste kvartalspresentasjon, og har nok lagt den ballen død.

Men ja, om han hadde sagt «I was quoted as saying 80% likelihood of success, but based on new data I now see that this is very conservative…” hadde vi nok sett litt bevegelse. :stuck_out_tongue:

1 Like

@FeitaInc ja, det ville have været en flot udtalelse. Helt ærligt, så forstår jeg ikke, hvorfor han ikke løfter sløret bare lidt. I pressemeddelelsen skriver de, at der kan forekomme forward looking statements, based om assumptions. Det ville have givet en flot lang opadgående kurve :blush:

Noen som har link til streamene i går? Finnes de?