Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Småprat (BGBIO) 🧬

Skulle gjerne sett stor short posisjonering i tillegg.
Ikke at jeg tror det blir spesielt nødvendig, men hadde gitt en ekstra dimensjon til forestående re-prising, vi med 80% sannsynlighet får😄

Dem som fortsatt er bekymret for, behovet for akutt og profylaktisk medisin samt rekruttering kan ikke følge spesielt godt med på smittetall og omfanget av forverret helse i kjølevannet av smitte.

Waiting for payday, T minus 60 days

7 Likes

Bruken av Dexamethasone har generelt redusert dødeligheten av Covid-19 viruset med 25% ble det sagt på nyhetene i går. Når nyheten kommer om at Bemcentinib reduserer dødeligheten med 80% og Boris Johnson holder pressekonferanse, så vil denne fem doble seg . Det er lov å håpe.

2 Likes

Ønsketenkning eller fakta?:slight_smile:

Enhver reduksjon i dødelighet av statistisk signifikans vil være svært interessant for oss. Dette fordi pasientgruppen som Bemcentinib skal prøves ut på er en annen enn den Dexamethason er prøvd ut på. (Se markert i rødt).

Derfor vil Bemcentinib kunne bli endel av en cocktail, tror jeg, selv ved resultater rundt 10-15 % påvist reduksjon i dødelighet og kanskje sammen med noe forkortet sykehusopphold. Dette vil vise at Bemcentinib potensielt hindrer at “våre” studiepasienter ender opp i gruppe 6.-7. og 8!

80 % reduksjon skjer ikke :wink: Ikke 60 eller 50 heller. Dette fordi den andre armen får Standard of care og utifra hvordan de presenterer så er ikke dette de sykeste. Sykehusene i UK har bedret sin totaloverlevelse på SoC, dette kan nok gå på alt fra hvordan pustemaskinene er stilt inn, til hvordan pasientene håndteres klinisk feks ved å snu pasientene på magen for å bedre pusten, osv.

Nei fremtiden er lys og Bemcentinib kan fint komme med i Covid-19 cocktailen på bare lett redusert dødelighet og noe forkortet sykehusopphold! :crossed_fingers: :sunglasses:

10 Likes

https://newsweb.oslobors.no/message/509222

2 Likes

Ja, Mohn kjøper 8,824 aksjer til.
Det er vel slik at han kan ikke delta i rep.emien og derfor gjør han kanskje disse kjøpene nå for å sikre at kursen skal holde seg over emi kurs slik at emien skal bli fulltegnet.

1 Like

Primærinsider kjøper aksjer i markedet. Positivt i min bok :grin:

3 Likes

Arctic Sec har kursmål 200 ved videreføring til fase III. Så noe over 5 gangeren bare ved god indikasjon.

80% reduksjon i dødelighet samt Godfrey og Boris i skjønn forening… da er vi oppe i 2 sifret ganging. Så kommer EU og USA på banen. Da er vi oppe på meg og @Hakon sine luftige kursmål. Klart en medisin av slike proporsjoner blir det fort mye penger av. Når «konkurrentene» priser hver dose til 30 000kr skal det ikke selges veldig mange millioner doser, for å verdsette Bgbio til 15milliarder USD

Lov å håpe og ikke umulig, men hvor sannsynlig vet jeg ikke :smile:

Som tidligere nevn så må en slik melding komme over natten for at jeg skal få glede av den.

2 Likes

Jeg funderer litt på hva konsensus er her om hva som er bra resultater… Noen som har en input?

Ekornet skrev noe 10 centimeter lenger oppe.

1 Like

Jeg er fremdeles der at arctic sin analyse er feil fundamentert.
De sammenligner med remdesivir i bruksområder og pris.
Det blir feil da Bemcentinib allerede i ACCORD brukes i stadiet før remdesivir blir aktuelt, og det er grunn til å tro at det vil være riktig å ta det før sykdommen får et alvorlig forløp. Hvis Bemcentinib har en god profylaktisk effekt, hvorfor vente med å medisin til folk blir lagt inn? Det er en unødvendig kostnad i kroner for samfunnet, og pasienter påtar seg en kostnad i personlig fysisk og psykisk helse som kunne vært unngått.
Virker Bemcentinib godt mot covid-19 tror jeg derfor at det vil bli gitt til mange mange flere enn vi idag ser vedr remdesivir.

Så er det, såvidt jeg har skjønt, et faktum at Bemcentinib er enkelt og billig å produsere. Det vil kunne gi en “lav” pris på markedet.
At mange vil ta den (store ordrer) , vil også gi volumrabatt.
Så er det også sånn at det er lov å tjene penger, ja gode penger , på covid-19.
Faktisk tror jeg det er veldig viktig at så skjer.
Hvorfor?
Fordi den økonomiske gulroten er det som trigger utvikling av nye medikamenter.
Uten god gevinst til vinneren, blir det få aktører som vil ta risikoen med å skape viktige medisiner.
Vi ser dette bl. a innen antibiotika. Verden opplever økende problem med resistens, men det økonomiske insentivet er for dårlig til at bransjen bruker hoder og ressurser på nye antibiotika.

Det er effekten av Bemcentinib mot covid-19 som blir viktig. Der står slaget nå.
Hvor god den må være for at markedet hamrer på døra skal ikke jeg si noe om.
Men markedet er der. Usa er på vei inn i ragnarok, og de har en desperat president som har stø kurs mot å tape valget i november. Vi vet også at de har støvsuget markedet for Remdesivir.
Jeg blir ikke overrasket om Trump bestiller 50 mill doser Bemcentinib hvis det virker fra brukbart til godt. Han kan faktisk bli desperat nok til å bestille en dose til hver eneste amerikaner.

Men først må Accord få innrullert nok pasienter på Bemcentinib, og vi må få gode resultater.

3 Likes

10 000 nye tilfeller i Florida i dag. Rundt regnet en dobling der hver uke nå. Samtidig stiger antallene over hele US.

Det er veldig vanskelig å ta i det du skisserer uten at det virker haussete…

HVIS vi får en melding om at primærendepunkt i ACCORD fase 2 sannsynligvis er møtt og bemcentinib går videre til fase 3 kan man begynne å spekulere, føler jeg.

Avogtil kan det føles som om vi vil sitte med tidenes mulighet til en rask gevinst her, men vi har kun ledelsens utsagn, og rasjonalet bak å prøve ut bemcentinib å støtte oss på.

Det beste er å ikke tenke på det… Enda… :grin:

2 Likes

Det kan sikkert virke haussete.
Det er ikke intensjonen, men man må se for seg mulige scenarioer når man investerer.
Overnevnte er ett av de.

Så er ett annet at Bemcentinib viser null effekt.
Jeg har også det som mulig utfall.

1 Like

Er primærinsider Trond Mohn ferdig med å kjøpe aksjer for denne gang?

• Ja
  • Nei

0 stemmegivere

2 Likes

Null effekt så ville de aldri blitt tatt inn. Axl er en nøkkel i covid 19 og bemcentinib er laget spesifikt for formålet men med et annet bruksområde. Derfor det viste effekt mot zika og ebola

3 Likes

Jeg er selvfølgelig helt enig.
Men ingenting er sikkert før det er nettopp det.

• Jepp, blir Covid-19 medisin
  • Nope, mageplask

0 stemmegivere

Ser ut som vi skal jage 40 i dag.

Ja Trond han er med oss.

Han kjøpte drøye 8 k aksjer i går. Så det er vel ikke bare han som kjøper vil jeg tro ? Er nok flere som er på kjøpern her :slight_smile: