Er den listen utfyllende?
Flott kilde!
Det er åpenbart der vi får vite det først når det er noe å rapportere fra Accord.
Aim
1.1. To provide interim supporting information on the appropriate use of investigational antiviral medicines for the treatment and prevention of COVID-19 in adults, in the hospital setting. This position statement will be updated in response to relevant developments and superseded when specific national guidance is published by UK health technology assessment bodies (…).
Multiple subprotocols including:
• Bemcentinib + SoC vs. SoC
• Heparin + SoC vs. SoC
Når jeg hører en slik formulering, tenker jeg at de ikke fikk plass til alle i boksen, men ikke godt å si
Det er vel 5 stk som fortsatt er med i studien.?
Drugs currently in set up or in progress are:
- Bemcentinib – AXL inhibitor with early data showing it can reduce viral infection and lung inflammation and blocks the SARS-CoV-2 coating from interacting and gaining entry into cells
- Acalabrutinib – a Bruton’s tyrosine kinase (BTK) inhibitor
- MEDI3506 – an anti-IL-33 monoclonal antibody
- Nebulised heparin – an anticoagulant shown to improve lung function in patients with other lung conditions and bind the SARS-CoV-2 spike protein
- Zilucoplan – a complement C5 inhibitor that could block severe inflammatory responses, such as a ‘cytokine storm’, in COVID-19 patients
Det tynnes i rekkene, 4 kandidater listet 30.06.2020:
2 kandidater listet 03.07.2020, Bemcentinib og Heparin, Heparin er «inactive».
Med mindre jeg har misforstått eller oversett noe så står vi igjen med BEMCENTINIB i ACCORD Fase II
Heparin er ikke med i noen av oversiktene for utenom den ene.Hvad betyder det?? I forhold til fremdrift for bemcentinib i studiet?
Leter etter en annen oversikt som jeg så for litt siden , men finner den ikke nå. Mener jeg har lest at det blir byttet ut medisiner som dem ikke finner nyttige, med andre alternativer. Men som @vcp har lagt ut over her, så kan det jo se ut som at dem har helt ok tro på Bemcentinib !!
Den har jo som kjent vært med hele tiden.
Og som BGBIO har sagt hele tiden, så kommer det data fra studien Aug/sept.
Så at det er litt hold i disse 80% til godeste Godfrey, har jeg litt tro på
Det store spørsmålet er, er denne siden oppdatert?
Den er ikke datert, i motsetning til rapportene.
Noe uoversiktlig det hele, men det vi med sikkerhet kan stadfeste er at Bemcentinib fortsatt er en av de 4/5 opplistet. Og 1/2 opplistet 03.07.2020
Her er en annen side fra litt tilbake, hvor det er andre medisiner som nå er borte fra listene.
Bare til info.
Eller er det sånn å forstå at det kun er Bemcentinib og Heparin som er antivirale av kandidatene i ACCORD, og dermed kun Bemcentinib som er active av dem.
Noen formeninger her?
Basert på dette, fra ACCORD nettsiden, skal det ikke veldig gode data til for å gå videre til fase III
Er ikke heparin inkludert for å hindre tromboemboliske komplikasjoner forårsaket av viruset slik vi ser ved mange alvorlige intensivforløp?
Tror ikke vi kan se på heparin som antiviral behandling, men i beste fall som del av en coctail. Som med dexametason…
Edit: ser at heparin også muligens kan ha hemmende effekt på IL-6 og begrense cytokinstorm. Uansett, stalltips: alle hospitaliserte pasienter får BemDexHep-kur +SoC.
(Bemcentinib+Dexametason+Heparin)
Jo, det flere kandidater som ikke nødvendigvis er i konkurranse med hverandre.
Så over alle arkiverte versjoner nå, er to forskjellige dokumenter så kan ikke sammenligne medisiner i ene dokumentet med medisinene i det andre dokumentet, så det er ikke slik at de gikk fra 4 til 2 selv om det kunne se slik ut.
https://www.ctag-support.org.uk/antivirals/ og https://www.ctag-support.org.uk/immunomodulators/
Konklusjonen blir, ingen medisiner er tatt ut, bortsett fra potensielt heparin, som er “inactive”, av en eller annen grunn
Dere med euforiske tendenser kan kanskje tenke at det betyr at heparin er fullrekruttert og venter på analyse av dataene, som jo kunne være positivt signal mtp rekrutteringshastighet til ACCORD, men det blir jo bare spekulasjon da
Kan man også tolke denne til å bety at Bemcentinib & Heparin er inactive?
Paranoia her nå, fredags rus og rapporter med rom for tolkning.
Nekter jeg å tro. Da hadde dem kommet med en melding vel ?!
Edit : Latter betyr, sistnevnte !!
Latter betyr sistnevnte. Dvs heparin not active… om det er ferdig rektutert eller stans i rekrutering vet ikke jeg.
latter=heparin slik jeg tolker den setningen