Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Småprat (BGBIO) 🧬

Jeg håper Mohn begynner å bli lei reaksjonene vi så 46-34 kr, i tillegg kjenner på bgbio sulten og med det bestemmer seg for å rydde litt ordentlig ordreboken.

Freefloat 10% Mohn, kjør på! :blush:

Hvis Mohn kjøper ca 2 millioner aksjer i markedet til gjennomsnittlig pris 42kr så kan han selge de på 45 kr for 3 mill gevinst! Ville vært en fin pay day.

Det gjør heldigvis ikke han, men han kan godt plukke vekk litt fra kortsiktige hender :+1:

1 Like

Ja, trolig en del høyere enn det også. 2mill rydder fort vei opp 5-10kr.

Men, den karen selger ikke med 3 kr i fortjeneste. Blir ikke PET scan’ere, MR maskiner, idrettshaller, mat på bordet hos kirkensbymisjon etc av slike beløper.

Dagen da Mohn selger, er Bemcentinib suksessen allerede et faktum og en annen stor aktør ønsker å kjøpe aksjene hans.

Vi snakker da fort mange hundre kroner aksjen, full pott… et par tusen :hugs::flight_departure::desert_island: HauseAlarm

7 Likes

Jeg har gravd litt, ser ut for at den først blir satt «active» ut i juli mnd.

Pubs and hairdressers to open in GB.

Jepp, der var fase III innrullering i boks.

Har jobbet med en god del briter, for å si det forsiktig, hygiene det vet dem ikke engang hva er for noe.

6 Likes

Denne artikkelen er ikke direkte relatert til Bergen, men der står det litt om hva rolling review kan innebære – Rolling Review er jo noe som følger med Fast Track designasjonen som jo Bemcentinib har fått. (Var det ikke for AML?).

"Tuvendal forklarer at det stadig kommer inn flere resultater, men at de som foreligger nå er nok til å fatte en avgjørelse.

" - At vi nå har valgt å godkjenne legemiddelet er primært på grunn av den amerikanske studien. Dette er en såkalt «rolling review», som betyr at vi henter inn og gjennomgår data så snart det er tilgjengelig. Men fra den amerikanske studien var det tilstrekkelig med resultater til å lande på at Remdesivir hadde en positiv nytterisiko. Altså at nytten for disse pasientene overgår risikoen."

Om det er helt slik det blir framstilt i dagbladet er jeg usikker på, men man får ihv en pekepinn på at rolling review kan gi litt raskere vei fram. :slight_smile:
(Rolling gjelder selvfølgelig også i uttestingen ift Covid-19, men det er behørig dokumentert tidligere og ligger nok også til grunn for firmaets guiding der)

2 Likes

https://www.news-medical.net/amp/news/20200701/Scientists-find-coronavirus-Achilles-heel.aspx. relevant?

1 Like

I mitt første innlegg på denne tråden , flere måneder tilbake , stilte jeg spørsmålet om ikke det kunne vært en ide å teste Bemcentinib på Covid19 . Det hadde da vært helt stille rundt BergenBio .

Jeg bor i Spania, og de fleste vet jo hvor heftig Covid19 har herjet her. Dødstallene har vært enorme og likeså økonomisk tap. Turistlandet Spania har tatt noen sjanser nå for å få stoppet blødningen i sin økonomiske hovedpulsåre ved å gjenåpne helt . Idag kom meldingen om at hele Catalonia stenges igjen. 38 kommuner. Utlendinger har kort tid på å komme seg ut . Ingen kommer inn. Covid er tilbake .Samtidig meldes det til stadighet om tidligere covidsmittede med senskader og potensielle senskader som lungefibrose, Alzheimer , Parkinson og andre kroniske lidelser.
I USA er det enorme smittetall hver dag . Og Covid har nok smittet over lengre tid enn vi er klar over .
Slik jeg har forstått det så var det i den perioden hvor Covid19 snek seg inn i amerikanske slimhinner ca 300 svært syke pasienter som stod på Bemcentinib . Kun en fikk påvist viruset og denne pasienten som var både astmatiker og diabetiker i tillegg til at hun hadde lungekreft hadde noen få dager med feber og hoste. Så var hun kvitt det viruset.
Det viser seg at medikamentet passer perfekt i inngangsporten til viruset og blokkerer den slik at Covid ikke får kommet inn i cellen og formert seg og slått av viktige deler av immunforsvaret.
300 alvorlig syke —— én av 300 syk og raskt frisk——299 ikke påvist smitte … et medikament som passer som hånd hanske i følge forskingen på den. Håndplukket medikament av engelske helsemyndigheter. Eneste medikamentet som har potensiell forebyggende virkning. En pille daglig…++++++++++
Vet at det blandt typisk norske , trauste skeptikere finnes entusiaster som putter samme tall inn i likningen som meg. ( Må jo heller ikke glemme kreftdelen av dette da som vekket interessen for BB i utgangspunktet). Hvilket menneske på jordkloden vil ikke ha medikamentet stående i medisinskapet sitt dersom det virker? Dette er jeg sikker på blir enormt!

14 Likes

Hei. Har du kilde på dette med de 300 pasientene?

Nei. Har lest det et sted her inne . Dersom noen har det eksakte tallet så korrigerer jeg det gjerne.

1 Like

300-ish er vel det totale tallet som har vært behandlet, det er nok ikke så mange som mottar bemcentinib i øyeblikket.

2 Likes

Tror ikke du kan legge at 299 ikke har fått påvist smitte som en indikasjon på noenting ift covid-19 – det betyr vel snarere at de har vært flinke til å isolere seg og ikke kommet i kontakt med smittede personer… At 1 av 300 er smittet er vel ikke så langt i fra det en kan forvente…?

Klart det er positivt at dene ene som ble smittet slapp unna med milde bivirkninger og ble raskt frisk, men det er uansett bare et “anekdotisk bevis”…

Utover det er det jo riktig at det finnes et bra rasjonale for at Bemcentinib skal kunne ha positiv effekt, noe som jo understrekes av at den ble en av 6 medisiner valgt ut for å testes mot Covid-19. Vi får bare vente på resultatene som kommer i høst, så håper vi vel alle at du får rett i at Bemcentinib vil kunne dempe skadevirkningene til dette viruset.

3 Likes

Jeg har ikke abb selv…

Ser ut som denne artikkelen nevnet AXL og andre kinaser, den nevner ikke bemcentinib spesifikt, men støtter jo opp om rasjonalet for bemcentinib.

Ca 50 som står på Bemc pr nå, mener jeg å huske. De følges opp for covidsmitte ref Q1.

Det tror du. Bra det. Jeg tror noe annet. Ingen av oss vet. Svaret på det får vi vel heller ikke . Jeg vet ihvertfall en ting sikkert : jeg tillegger det akkurat det jeg vil på en småprattråd.

1 Like

Ref. artikkelen i bt.

I tillegg til kreften hadde kvinnen diabetes, høyt blodtrykk og flere andre alvorlige diagnoser.
Da hun fikk hodepine og feber, varslet kvinnen kreftlegen sin og testet så positivt for korona. Men forløpet ble langt mildere enn fryktet.

– Feberen og hodepinen ga seg etter tre dager og hun utviklet ingen lungesymptomer. Data fra Wuhan tilsier at dødsraten for covid-19 blant kreftpasienter i aktiv behandling er 70 prosent, sa Gabra.

1 Like

Er jo litt rart at kun en av de som sto på Bemcentinib ble smittet. Tilfeldig … kanskje , men jeg tror ikke det.