Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Småprat (BGBIO) 🧬

Vanligvis får man en samarbeidsavtale eller liknende først, kanskje noen som kjøper 10-30% av selskapet, men BergenBio har mange samarbeidsavtaler allerede, så annonseres bud i børsmelding. Så må det godkjennes av generalforsamlingen. I noen tilfeller melder selskapet at de er i forhandlinger med noen i forkant, men ikke alltid.

1 Like

Du din nisse :smile: du både trader og selger for småpenger. Jeg er ikke bedre, bare så det er sagt. Men hevder ikke noe annet. Sånn til vanlig, nå er det trader ferie. Satt ny rekord i holde tid.

Løyen følelse når men blir forbannet på seg selv for at man ikke solgte «sell the news» og samtidig er jævlig fornøyd med at man klarte å holde seg til plan.

Det er veldig lite sannsynlig.
Da er det i tilfelle latterlige beløp vi snakker om.

Utlisensiering er trolig det vi kommer til å se.

Hehe ja det er det!

Som en skrev på TI tidligere: mange biotek aksjonærer selger for tidlig når deres hest først lykkes, og får dermed ikke igjen for den relative risikoen de tok til å begynne med. Hørte også en i bransjen si “dem som blir rik på biotek er dem som kom inn sist”, altså de som turte å kjøpe høyt og så sitte til enda høyere 2-3 år senere.

Veldig veldig vanskelig dette her. Især nå med ACCORD i spill…

3 Likes

Fineste på lang tid!

:smile: Jeg trader svært lite. Men jo, jeg har en tendens til å ta imot når jeg mener den er presset kunstig lavt ned (sist nå under 37,50,-), for så å (prøve) å selge litt på vei oppover igjen. Problemet er jo bare at jeg ikke klarer å selge i nærheten av det antallet jeg kjøper, så i praksis er det akkumulering :sunglasses:

1 Like

Haha litt morro skal man unne seg oppi ventingen :clinking_glasses:

1 Like

hva er real kurs om covid 19 medesinen slår til?

Lurer på om Mohn kjøper på denne meldingen og…

Spørs hvem du spør, 200 fra Arctic er eneste analytikere som har gitt et kursmål ved fase 3. Om bemcentinib blir en del av SoC for Covid-19 er det ikke så mye vits i å snakke om kursmål, det blir for høye tall. :stuck_out_tongue: Det er sånne ting big pharma selskaper blir bygget på. Inntil videre tenker jeg det er greit å holde hodet på jorda og håpe på fase 3 og gode resultater til jul på ASCO.

2 Likes

Tenk på et tall mellom 0 og 2500

1 Like

Fuglene vet. De andre medisinene i ACCORD-2 er eid av Big Pharma, så et utlisensering av Bemcentinib i Covid-19 indikasjonen til et BP som har distribusjonsnettverk worldwide er en mulighet. Vil nærmest være krav om å få den tilgjengelig verden over, asap, og Bgbio sitter slik jeg ser det naturlignok på alle kortene.

Meldingsdagen med overskriftene i alle store nyhetsoutlets: “BREAKING NEWS: BERGNBIO`s Bemcentinib APPROVED for Phase 3 Covid-19 study after INTERIM analysis concludes UNPRECEDENTET EFFECT i hospitalized patients. Rapid accelerated testing initiated, EMA and FDA follows UK study closely as the world urgently needs new approaches to pandemic”. Kurs ved handelsslutt samme dag: 279 kr.

Neste dag: videre stigning, ekstrem trading, volum på 1-3 mrd nok, ender såvidt opp 282 tilslutt.
Neste dag: fall på melding om at endelig godkjenning først kommer i oktober/november, mer trading, stop-loss utløsere fra de store finanshusene, ender dagen på 176 kr.
Dag 4. BP tilbyr utlisensering med mrd i royalties inntekter for Bgbio. Selskapet kan igjen fokusere på onkologi-pipeline som nå er fullfinansiert inn i 2098. Kurs: 460.
Dag 5. Trond Mohn erklærer at dette bare kan skje pga Bergen by og dets forskere, inviteres på Lindmo. Dybdeintervju i DN magasinet med @Dweller
Dag 6. Erna Solberg tilbys toppjobben i FN som takk fra verden for Bemcentinib. Trading stoppes på 890 kr. PCIB treffer kr 22 i kurs etter at alle på TI byttet til Bgbio, PCIB tråden rabler fullstendig. Bergenbio aksjonærene realiserer gevinst og kjøper PCIB.
Dag 7. MDG og SV krever at Bemcentinib gis gratis til alle andre land enn USA.
Dag 8. Trump erklærer Norge krig og US Marines blir sett på fabrikken i India som har de største lagrene med Bemcentinib.
Dag 9. Bergen erklærer egen stat med Bgbio som grunnlaget for 99 % av BNP.

Dag 10. Ja dere skjønner, det sklei litt ut her.

Men ja, poenger er at om ACCORD er vellykket så er kursen raskt mellom 140-260 tror jeg. Ved vellykket neste del av studien så er overnevnte scenario like sannsynlig som noe annet. For å sette det i perspektiv: bare Norges NAV-utbetalinger så langt som følge av Covid-19 er 3-5 ganger nåværende Mcap på Bergenbio. Verden trenger at dette problemet løses og Bemcentinib kan bli endel av den løsningen, da kan vaksinene komme om 1,5 år og kun trenges til dem i risikogruppen. Resten av verden tygger Bemcentinib i 3-5 dager sammen med paracet om de får symptomer på Covid-19.

12 Likes

Jeg som trodde jeg, jeg mener @Hakon var den sprøeste her inne.

Eneste som er garantert er at det blir et helvetes liv i leiren med en melding alla denne.

Bare å ha klar valium i skuffen.

1 Like

ARtic mener 200 i kurs om covid studien går videre til fase 3 er innenfor.

Om fase 3 er vellykket eller om fase 2 er så vellykket at de kjører medisinen i prod og bruk mens de har fas 3 så vil kursen gå MYE MYE MYE MYE mer. remdevisir har bare begrenset effekt på enkelte pasienter og den er shitdyr.

4 Likes

Spennende å se om Mohn har vært på shopping idag også, mulig han er forsynt inntil videre.
Dagens snittkurs 40,90. Hadde gjort seg med 50-100k til rundt den kursen.

Haha, bergen ut av norge!

2 Likes

Går Bgbio te 2000kr så kan de løsrive seg alt de vil for min del ;D

2 Likes

Spørsmålet er hvor lenge før 2k man har solg om dette ikke kommer over natten?

Hvis det først kommer gode nyheter tror jeg det ruller ganske bra på.

Ja, men om du vokner til bgbio aksjen priset til 470kr i morgen… jeg hadde trolig ikke klart å ikke selge brorparten og freerollet resten