Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Småprat (BGBIO) 🧬

Blir kursen straffet i dagene fremover pga vaksinenyheter fra Moderna?

Hvorfor skulle den bli det?

den ble det forrige gang, men enig at den ikke BURDE bli straffet

I så fall antakelig kortvarig, inntil vi igjen er over i ventemodus for den nye testrunden for vaksinene. I mellomtiden vil BGBIO-spenningen bygge seg opp fremover mot ACCORD-resultatene…

1 Like

Eg velger å stemme nei på det. Tipper rep emi en er det sterkeste kortet for eventuell nedgang. Det er ikkje et sterkt kort i dette tilfellet men det er der.

Det hadde jo vært helt fantastisk å havnet i fase 3 studier ila høsten!

Det koker ned til den antivirale effekten Godfrey har sett, og som har gjort ham ekstremt optimistisk.
Ut fra de dataene som er publisert i det siste, så kan det se ut som bemcentinib faktisk har en antiviral effekt. Nå mangler vi bare dataene fra Iowa.

1 Like

Er det sagt noe om nå de første pasientene i Iowa ble dosert, og når resultatene kan forventes?

Ned eller opp ? Det vet ingen av oss her inne. Nå er bare spillet i bevegelse, i hovedsak styrt av (de som står bak) algoritmer og manipuleringen. Går vi ned skal jeg øke, går vi opp letter jeg meg litt (av det jeg tok i går). Sånn går dagene … At markedet blir optimistisk pga. vaksine er jo fint for makro, men burde ha svært lite å si for BgBio - fundamentalt sett. Og for all del, ikke glem kreft-delen av casen vår :slight_smile: Hvor mange her inne ville forresten meldt seg frivillig hvis du ble tilbudt en vaksine om 3-6 Mnd. ? Ikke jeg hvertfall …

3 Likes

Det bør nevnes at dette er ny, eksperimentell teknologi, som en del nok er skeptisk til å få sprøytet inn i kroppen: “Moderna’s shot, mRNA-1273, uses ribonucleic acid (RNA) — a chemical messenger that contains instructions for making proteins. When injected into people, the vaccine instructs cells to make proteins that mimic the outer surface of the coronavirus”

Mange som er skeptiske til vaksine. DEtte var vel noen uker siden:

1 Like

https://www.froedtert.com/stories/advances-lung-cancer-treatment

Q: What are some examples of your team’s ongoing research?
Dr. Thompson: In an early-phase national trial, we’re giving bemcentinib, a protein inhibitor, with pembrolizumab, an immunotherapy drug, to people with advanced lung cancer to test the safety and efectiveness of the combination. Initial results have been good. One of our patients has had the longest positive response in the U.S. on that trial.

20 Likes

Glem ikke at det er usikkerhet knyttet til hvor lenge covid pasientene er immune mot ny infeksjon. Dette skaper igjen usikkerhet rundt effekten av vaksine og ordentlige, tidkrevende, studier kreves.

Et annet interessant moment er hvorvidt Covid kom fra labben i Wuhan. En norsk forsker blant annet mener viruset er modifisert av mennesker og artikkelen kan leses her: https://www.minervanett.no/angus-dalgleish-birger-sorensen-coronavirus/the-evidence-which-suggests-that-this-is-no-naturally-evolved-virus/362529

Uavhengig av hva som viser seg som sant tilslutt så er det masse behov for medisin i all overskuelig fremtid(!)

3 Likes

Det er blitt kraftig tilbakevist fra seriøst hold. Og NRK som (også) brakte nyheten, har lagt seg flat. Det var ikke et veloverveid oppslag. Enkeltforskere sier mye rart (sier jeg som forsker), og denne påstanden er det så langt lite grunn til å ta seriøst.

Det er helt riktig.

Men usikkerheten rundt antistoffer er reell, og kliniske data fra Italia sier at det fortsatt er mye med denne sykdommen man ikke forstår, feks rundt senvirknknger, og dermed viktig med alt som kan gjøre et forløp mildere.

1 Like

Imponerende innsats med å presse kursen ned. Greit det!! Ble en bra økning her i dag - igjen. Nye muligheter i morgen :metal:

4 Likes

Var av idag, blir å kjøpe imorgen

1 Like

Tror på oppgang i morgen. Ser støttelinje her som vil resultere i videreføring av higher low-lower high-vimpel mønsteret om den snur her opp mot 41-42 igjen ila. denne og neste uke. Men den følger ikke et helt satt mønster som regel, så vi får sjå. :slight_smile: Har fortsatt tro på 100+ ved fase 3 med sterke resultater og 200+ når bestillingene kommer inn etter markedsgodkjenning. Inntil videre skjønner jeg usikkerheten som gir oscillerende kurs mellom 32-50 området. Veldig mange swingtrader aksjen, så kjøpersiden bør begynne å bygge seg opp i området 37.5-32 og motsatt bygger selgerne seg opp i 41-50 området. Det fører til slutt til at aksjen vil falle eller stige dramatisk om den bryter ut av de nivåene OM caset ikke har hatt noen endringer i perioden. Caset endres dog dag for dag, da man er en dag nærmere resultater fra ACCORD og en dag nærmere jul. :slight_smile: Samtidig gjør de som ikke har skjønt denne trenden det motsatte av trenden og selger i området 37,5-32 og kjøper i området 41-50. Da ender man med å bomme ganske kraftig hittil, men kanskje vi får en annen utvikling denne gangen? :stuck_out_tongue: Jeg tviler inntil nyheter kommer.

Bare så det er klart, selv er jeg veldig sta på å sitte stille denne gangen. Så trader ikke.

7 Likes

Flere enn meg som savner emisjonsaksjer…?
“the Offer Shares will be delivered to the VPS accounts of the subscribers to whom they are allocated on or about 14 July 2020.”

1 Like

Svar fra Arctic ifm. emisjonsakajer:

Hei XXX, Aksjene har ikke blitt utstedt enda. Alt er i orden. Satser på at aksjene kommer neste uke.Mvh

3 Likes