Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Småprat (BGBIO) 🧬

Jeg har nesten ikke gjeld, så det går helt fint. Er heller ingen storfisk, så det går bra.

Ai, ai, ai. I dag satt jeg meg en regel om å ikke følge med på kursen. Skuffende at den er på 32,80 så vel som overraskende. Betyr dette at vi likeså gost kommer til å se 20-tallet igjen?

Isåfall har jeg 50% loss allerede. Happy børsdei to me.

3 Likes

Regner med at investeringen din i BGBIO er basert på de fundamentale forholdene som er i vente og ikke basert på de to neste dagene. Bare holde hodet kaldt så er det forhåpentligvis ikke lenge til at 50% tap er blitt til en grei avkastning!

2 Likes

Det er korrekt. Skuffelsen er likevel til å ta og føle på når man ser optmismen forsvinne hen såpass fort. Jeg hadde forventet mer akvititet og høyere prissetting med det nyhetsbildet som bokstavelig talt har florert verden rundt.

Jeg er trossalt bare en newb med forventninger (:

1 Like

Skjønner skuffelsen, og jeg er like forundret og frustrert hver gang dette skjer, men se fremover. Dette papiret er det nå sterke krefter som skal ha tak i, og det blir ofte på bekostning av oss små aktører som de prøver å rævkjøre etter beste evne. Stay strong!

4 Likes

Er man først 50% ned så kan de få resterende 50% også. Blir sittende til vi har en avklaring, er trossalt masse spennende i loopen! :slight_smile:

1 Like

Hvis det viser seg å virke om et par uker/måneder, så spiller det neppe noen rolle hva kursen er i dag eller i morgen. Virker eller ikke, that is the question :crossed_fingers:

4 Likes

Denne frykten og skuffelsen er en investors verste fiender. Det er psykologisk mye verre å tape enn å vinne.

Ble billig på tampen i dag, lastet opp videre her også.

1 Like

Om noen lurer på om BGBIO har fått mye publisitet: kona, som ikke driver med aksjer og har overhodet ingen erfaring med det spurte meg i dag om man kan lett kjøpe og selge aksjer man eier. Hun har nemlig hørt om et selskap som hun tror kan gå mye opp. " Har du hørt om BerGenBio?" - spurte hun. :slightly_smiling_face:

18 Likes

Får håpe dette da er omvendt av det som skjer når aksjetips kommer fra taxisjåføren… det nye norwegian? Folkebevegelse mot COVID-19 - på børsen

1 Like

Man må ikke kimse av det. Vi kan fort få ny folkeaksje på lik linje med NAS, NEL m.m. Og det kommer til å gagne hele bioteksektoren i Norge. Med litt lengre horisont så kan (bio)teknologi bli den nye olja.
Og hvem vet, kanskje vi er med på noe historisk?

5 Likes

Hør på denne podden med Godfrey fra i dag😃

3 Likes

Ja - altså skrevet med et snev alvor over seg. Hvem vet. At vi skal gjennom en ruglete periode med BGBIO er det ingen tvil om. Nå skal der nok ristes og lokkes og lures om hverandre til news og/eller retning blir satt. Spennende tid foran oss!

1 Like

Veldig spennende fra 16:00 minutter og utover!

Bemcintinib var førstevalget til den vitenskapelige komitéen som innstilte nye medisiner for utprøving. Han nevner også at dette var en av 2 anti-virale medisiner som virket mot Ebola etter utbruddet i Vest-Afrika for 3 år siden…

Han beskriver videre hvordan viruset når det kommer inn i kroppen stimulerer til produksjon av AXL-proteinet. Via dette proteinet skaffer viruset seg tilgang til cellekjernen, hvor det gjør 2 ting:

1. Tar over cellen og starter masseproduksjon av seg selv
  2. Slår av cellens anti-virus forsvar (interferon-produksjon)

Har man underliggende sykdommer, har man gjerne AXL-protein i kroppen fra før, og blir således et lettere bytte når viruset stimulerer til økt AXL-produksjon.

Bemcintinib er altså en AXL-hemmer som stopper/tilbakedanner AXL-proteinet på celle-overflaten og dermed fjerner virusets angrepspunkt inn mot cellekjernen.

Disclaimer: dette er min 2-cents pensjonert oljeingeniør-tolkning uten ansvar for mulige feil!

Når man tillegger at selskapet nå sitter med 12 kr pr. aksje i kontanter, er det vanskelig å se at dette kan floppe. Det burde i verste fall med full kræsj på Covid-19 ligge et gulv på kursen på rundt 25,-.

Ved suksess på Covid-19? Da har jeg problemer med å se hvor taket for kursen ligger. Vi stirrer rett opp mot stjernehimmelen…

22 Likes

Du gjør den klassiske feil vi alle gjør eller har gjort så alt for mye,- du ser på aksjekursen og ikke på casen! Hvis du hadde kjøpt en fantasi aksje i morgen til feks. 100 000,. Og som du absolutt visste du kunne selge om 1 Mnd. Til 150 000,- så hadde du selvsagt ikke brydd deg om at den gikk ned til 20 000,- etter 1 uke …

Nå er saken at du ikke vet og derfor plages du med uro og ekstra mye støy fra den konstante stemmen i hodet ditt, som er ansvarlig for å lage problemer. Dette gjør deg stresset, bekymret, usikker på valget ditt … osv.

Det eneste kloke å gjøre blir da å studere casen og veie fordelene med posisjonen du har tatt opp imot ulempen/risikoen.

Jeg har til dels god trening i å ta disse rundene med meg selv, og min klare konklusjon er at denne casen har en SVÆRT hyggelig R/R forhold. ,men det betyr ikke at dette er risikofritt! Selvsagt ikke, men skulle de bomme fullstendig her, så blir jeg med på reisen videre. BergenBio casen er mye mer enn Covid-19. Det er bare det at treffer de delvis på denne blinken kan dette være starten på et fantastisk Norsk Bio-eventyr!

Hvis du følger med på handelen nå, ser du at den langt på vei er algoritme styrt. De som står bak disse algoritmene/robotene kan en ting eller 2 om hvordan den menneskelige psyken fungerer. De er ikke redd for kortsiktig tap 10 Mill, for så å tjene 20(50) Mill. Eneste de er avhengig av er at noen selger. Ofte er de både selgere å kjøpere, og selv om dette med rett ikke er lov, så skal jeg garantere deg at det gjøres. Jeg hater dette fanskapet mer enn noen her, men! - jeg har tjent Millioner på dette svineriet før og akter å gjøre det igjen.

Jeg økte med 11K i dag og kommer på disse nivåene til å spa inn mer kapital (via meg personlig og via 2 selskaper), da min vurdering er at disse mulighetene er sjeldne.

Trekk pusten godt inn via nesen, og pust ut med munnen - og slapp av i skuldrene. Dette kan komme til å ende svært bra!

Nå skal jeg unne meg en kald hjemme laget IPA - God lille-lørdag videre :beers:

32 Likes

Minner om at det er mange selskaper over hele verden som er på gang med å utvikle medisiner mot Covid19.
Det er ikke nok at Bemcintinib virker i en eller annen grad. Den må virke bedre enn det meste og så bli valgt. Kanskje det er en slik erkjennelse som er årsaken til at markedet synes å dempe sine forventninger i dag?

Nå er det nok at den virker.
Idag har vi ingen medikamenter mot viruset.
Virker den godt vil Bemcentinib spre seg minst like fort som covid-19 har gjort.

Det vil isåfall bli et eventyr for aksjonærene og stor lettelse for statsledere og folk verden over.

3 Likes

Håper alle nye investorer tar innover seg at AXL er et veldig bredt target en finner i mange indikasjoner. En fase 3 med påfølgende markedsadgang vil være med å underbygge Bemcentinib som en potensiell hjørnesten i fremtidens kreftbehandling i tillegg til andre sykdommer.
På nyåret er de klar til ny fase 3 innen AML hvor de også har fast track i US. Dette i tillegg til veldig lovende studier på lungekreft sammen med Mercks blockbuster Keytruda.
Utover dette forskes det bredt på AXL uavhengig av Bergenbio, men alle bruker deres Bemcentinib nettopp fordi de ligger langt foran konkurentene.
At fagmiljøer favner slik rundt deres teknologi forteller meg at de spiller ball i en annen ballbinge.
En liten oppfordring til å ta på seg de lange brillene.

11 Likes

Kan også tenkes at det blir som med HIV, at en mix av alt mulig blir den ultimate løsningen.

3 Likes

Takker for oppmuntrende ord og forståelse for jævelskapen! Heldigvis har jeg satt meg godt inn i casen og føler meg til dels trygg på investeringen long term. Et annet tankesett jeg har som kanskje er mer destruktivt for meg er dette med tid. Jeg har det utrolig travelt og kan ofte ta spontane avgjørelser som jeg noen ganger har angret på i etterkant.

I denne aksjen så kjøpte jeg som mange andre mtp Corona hypen og synes derfor kursen jeg gikk inn på var OK ifht. Dette. Var redd for at toget skulle gå og gikk dermed ganske så all-in. Hadde jeg basert meg på resten av pipelinen så kan det godt hende at jeg hadde uteblitt en stund til og dermed fått lavere inngang, tydeligvis. Etterpåklokskapen lenge leve. Den må rett og slett begraves.

Spennende er casen uansett og jeg har troen! Godt å se dere også har det. Hadde vært et eventyr om vi traff gullfuglen eller i det minste streifet den!

Tvi. Tvi. Kos deg med IPA! Forøvrig en digg tørstedrikk :sunglasses:

10 Likes