Tenker de begynner å se virkningen av Bemcentinib i Uk snart. Spennende🤞
Kjenner på at det er alltid litt gøyerer når det går denne veien
Bare tenk hvordan BGBIO vil om/når vi får noen positive resultater rundt Bemcentinib på bordet. 80%
Lavt antall mennesker med antistoffer fører til at det er enda mer aktuelt med medisin som hemmer veksten av virus i kroppen ved sekundært utbrudd:
Får meg til å tenke at svenskene har valgt riktig strategi
En kompis dro på alpetur med 8 andre og var i Kitzloch i Ischgl. Da de kom hjem og det begynte å smelle i Norge testet selvfølgelig 6 av dem positivt og noen ble etter hvert sykere enn andre. Alle ble testet flere ganger og hadde nøye oppfølging på utviklingen deres. Nå som de er friske igjen har alle sammen blitt testet for antistoffer hos både A-hus og Fürst - i tillegg har de gitt blod på Blodbanken. Kun 2 av dem har testet positivt for antistoffer foreløpig.
Ja dette er skummelt dersom det er riktig at ca.10% av Oslos befolkning er blitt smittet og så er bare 2% blitt immune!
Minst 10-15 år siden jeg har hatt forkjølelses-symtomer, men har reist T/R til Oslo på stappfulle fly og vært på like fulle busser 2 ganger etter jul og blitt kraftig forkjølet etter hjemkomst begge ganger.
Vet ikke sikkert, men noe sier meg at jeg begge ganger kan ha fått Covid-19 smitte, og at man kanskje ikke blir immun etter å ha blitt smittet første gang.
Får inderlig håpe på gode studieresultater og at BgBio med sin enkle behandlingsmetode kan bidra til å løse mysteriet omkring korona-pandemien !
Ikke helt enig!
I følge siste rapport fra national lab i USA , har viruset allerede mutert seg 100 ganger! Det som herjer USA (og senere resten av verden bla. Sverige) er hissigere, raskere multiplikerer seg og er ikke immun- givende. Betyr at vi (bla. Sverige!) har en laaang hissigere utbrudd foran oss til høsten.
For meg høres vaccine mot Covid-19 bare som ren fantasi! Satser på at Bemcentinib gjør jobben riktig
Tror også på noen nye bølger ja, så er dette hvor lenge en immunitet varer da…?
Det hadde vært så deilig med gode resultater på Bemcentinib…!!
Mange som venter på det. Vi får håpe det kommer en oppløftende oppdatering over helgen.
“We have seen positive results that are unlike anything else,”
Hvorfor forventer du oppdatering over helgen? Den første børsmeldingen sa at “BerGenBio
anticipates that top line data will readout within a few months.” Har de sagt at de vil frigi data oftere enn det?
Bare å sitte heeeeelt rolig
Vet ikke helt hva vi kan forvente, men det som er sagt er:
“Top line data from the Phase II study will readout within a few months. We will provide timely updates on trial progress”
Hva som menes med timely updates er ikke lett å vite, men det betyr at vi får noe underveis…
Mener å huske at Hani Gabra sa 1-2 months på pressekonferanse…?
Studiet skal være åpent og info deles med alle for å finne en behandling til Covid-19 så fort som mulig og det har vært praksis hos f.eks. Gilead å komme med info underveis.
Fra BergenBio har vi ikke fått mer info enn at de skulle delta i børsmelding. Så mer tror jeg kommer innen kort tid. Håper på før 17. mai for å skape god hypestemning så det er mange øyne på aksjen når top line data kommer i juni.
Vil tro det kommer oppdateringer underveis i studiet. Dette er en så viktig stude med verdenøyne rettet mot sei att vi vil nok få oppdateringer underveis. Vi bør i alle fall få vite noe på Q 1 den19/5.
Skjønner. Likevel virker det optimistisk å håpe på effektdata allerede neste uke. Kanskje en oppdatering på antall doserte? Første pasient dosert var vel ca 30 april, og så skal de se hvor lang tid det tar før pasienten har blitt bedre. Det tar jo gjerne 5-10 dager, med stor variasjon mellom pasientene. Da trenger de ganske mange for å kunne si noe om forskjellen på gruppene.
Ja Er et håp, ikke en forventning i denne omgang. Det er mange ting de kan melde f.eks. at alle pasienter har mottatt første behandling, at studiet er full-rekruttert, at de ser gode tidlige effekter i enkeltpasienter osv. De fleste behandlinger stopper enten viruset eller begrenser immunforsvaret fra å gå i høygir etter infeksjonen. BergenBio sin behandling ser ut til å skulle gjøre begge deler i en pille.
“Bemcentinib has been seen to inhibit virus entry into cells, suggesting it is potentially useful for the treatment of early SARS-CoV-2 infection
Bemcentinib prevents inhibition of Type I Interferon, which is the cell’s anti-viral defence mechanism, again suggesting valuable utility in treatment of SARS-CoV-2 infection”
Inovio sin MERS vaksine viste høyere nivå av antistoffer og antigen-spesifikke t-celler enn hos personer som har hatt MERS og blitt friske, i fase1 studien. Dette har blitt tolket som at vaksinen gir bedre immunitet enn det å ha hatt selve sykdommen.
La oss håpe at det samme blir tilfelle for Covid-19 vaksinen.
Da det ble nevnt repemisjon så sa de at de avventer med beslutningen da det vil fortløpende komme oppdateringer som kan påvirke kursen. Jeg håper og antar at det vil publiseres noe om ikke så lenge.
Ja, det kan komme news, det kan også være andre ting. Kanskje starter andre land opp tilsvarende forsøk?