Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Småprat (BGBIO) 🧬

Hvorfor ikke i Norge? Nesten litt utrolig at en medisin som er utviklet i Norge ikke kommer norske pasienter til gode.

2 Likes

Er knapt syke her. Da blir det vanskelig med studie

1 Like
1 Like

Det er jo unektelig et poeng. Kan endre seg når man åpner opp alt igjen da.

1 Like

Det er jo dessuten britiske myndigheter som skal betale, så med mindre norske myndigheter betaler for en studie her så er det vel åpenbart hvorfor studien går i England.

1 Like

Tenker at basert på erfaringer er Norge det siste landet hvor ny medisin vil bli tatt i bruk uansett hvor bra det virker. Men heldigvis er Norge et bitte lite land.

2 Likes

Nja, det er ikke helt riktig. Flere norske biotechs har deler av sine trials i Norge.

1 Like

Skikkelig sprøtt at BGBIO ligger på bare litt over 34,- med det potensialet som ligger i selskapet. Spesielt når man sammenligner BGBIO med andre norske biotekselskaper som har mye lengre vei å gå før (hvis) de har noe å selge og
med tanke på at BGBIO kan tjene milliarder innen kort tid.

2 Likes

kommer til å være uenighet i markedet om hvilken hest som når frem først helt til de gjør det :slight_smile: Så hvis man er sikker på at BergenBio har gode sjanser her er dette billig. Jeg tror de har gode sjanser.

3 Likes

produksjonen som er/blir satt igang nå blir nok forhåpentligvis brukt med tiden? Det er mye gratis bemcentinib her snart, som koster hva var det? 101$ pr dose?

2 Likes

Amen!!

Artic Securities satt 65,- som kursmål for 6 Mnd. Siden. Det er masse spennende som skjer fremover selv når vi ser bort fra hele Covid-19 jokeren. I mellomtiden har det skjedd mye. Feks. Nærmere en utrolig spennende pipline, 500 Mill Nok. Covid-19. Jeg tror jeg tar veldig forsiktig i når jeg sier at kursmålet skal langt opp, eller hur (?) Jeg mener selskapet er totalt feilpriset nå og har tatt posisjon deretter. Jeg vil påstå at hadde denne bomben blitt sluppet i PCIB, så hadde hypen vært 10-gangen av hva vi ser i BgBio. En kombinasjon av markeds-akrobatikk for å presse kursen ned, samt historisk sett VELID liten free float er hovedårsaken til dagens prising. Det stresser meg lite. Kommer det en liten gnis her nå så ønsker man å være ombord. Jeg har gjort mine beregninger og konklusjonen er STRONG BUY!! Og det er akkurat det jeg gjør. Andre får gjøre hva de tenker er lurt. Jeg tror ATH blir knust ila. kun kort tid …

5 Likes

Kan du sende meg den analysen?

Sånn slettet friskt, er posten din røket såtrykket jeg slett på alt jeg kom over til jeg ikke fant teite poster lengre. La oss holde oss til topic.

1 Like

Det er det den koster i dag. Markedsprisen styres av tilbud og etterspørsel og prisen kan plutselig mangedobles. Lurer på doseringen, hvor ofte og over hvor lang tid må pasientene ta pillen?

1 Like

Hva er det som koster USD 101 per dose? Bemcentinib er ikke lov å selge noe sted i verden så vidt jeg vet, og prisen vil neppe bli satt før man ser resultatene fra fase III forsøk uansett

1 Like

@Troso gravde fram denne lenka https://www.medchemexpress.com/R428.html?src=google-product&gclid=CjwKCAjwwMn1BRAUEiwAZ_jnEvk-ktcmFE4aP_i3gyve3Jn41PwO2Be_Nx65bN2ZG6kUC1hpkmnwJhoCkBQQAvD_BwE

1 Like

Viktig å lese en linje eller to:
Bemcentinib (R428) is a potent and selective inhibitor of Axl with an IC50 of 14 nM.

For research use only. We do not sell to patients.

1 Like

Jeg har lenge sett disse annonsene om salg av r428 når jeg har googlet bemcentinib.
Om det er riktig, så antar jeg at det må være til forskning o.l.

Vi vet jo at det er stor interesse for denne hemmeren, og at det kjøres masse uavhengige studier. De popper jo til stadighet opp.

Noen vet hvordan det er regulert?
En ting er sikkert, og det er at du ikke vil få Bemcentinib til 100 dollars i behandling av eksempelvis AML.

1 Like

Lånt fra et annet forum:
Rob Andrews, partner at European IP firm Mewburn Ellis, said: “Interestingly, BerGenBio found in their preliminary testing that bemcentinib was able to reduce the ability of a coronavirus to infect cells.”

He added: “This suggests that bemcentinib could be used to treat COVID-19 either by preventing people from being infected by the virus in the first place or be reducing the severity of disease in people who are already infected.”

https://www.thepharmaletter.com/article/novel-inhibitor-enters-uk-program-for-covid-19-options

“preventing people from being infected by the virus in the first place” !!!

13 Likes

Hvor lang tid tror dere vil de bruke på fase II på de 120 første personene hvis det viser seg at medisinen virker? To måneder? Kommer de i såfall til å kjøre ny runde på nye 120 pasienter eller hopper de da rett over til fase III?

1 Like

Det vil da gå direkte til ny randomisering med 126 pasienter i hver arm.

7 Likes