Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Småprat (BGBIO) 🧬

Det er mange som holder på med å utvikle medisin mot COVID-19. Hva om pandemien går over av seg selv i løpet av sommeren?

2 Likes

Hvis, og da mener jeg hvis Bemcentinib, BGB324 viser seg å også være en vaksine i tillegg til en mulig akutt behandling, vel da er dette rimelig stort.

Ord bruken til CEO levner liten tvil om at det de har sett i laboratoriet og respons på denne ene pasienten, er betydelige og støtter dette opp med 80% sannsynlighet for en Home run.

La oss håpe de får samme resultat nå!

4 Likes

@larsmkn Som fagkyndig her. Hvordan tolker du dette vi nå har fått servert fra selskapet. Sannsynlighet, potensialet etc. Mulig du har utbrodert dette tidligere her, uten at jeg har fått det med meg.

1 Like

Det vil vel ikke fungere på samme måte som en vaksine i såfall… Ihv ikke i tradisjonell forstand hvor man stimulerer immunforsvaret til å lage antistoffer…
Man må vel i dette tilfellet ha kontinuerlig påfyll av medisinen dersom man skal holde seg frisk og med en gang man slutter med medisinen og denne er ute av kroppen vil den ikke virke forebyggende lenger… Det er slik jeg forstår sitatet ovenfor ihvertfall…
Derfor tror jeg ikke den bruken vil være særlig aktuell – (men muligens for særlig utsatte grupper som kommer mye i kontakt med virussyke… as a precaution…)

5 Likes

Mange mener at vi får en ny bølge senere på året. Uansett så vil denne hendelsen være en døråpner for teknologien til BGBIO.
Fra https://www.bergenbio.com/ceo-uttalelse-covid-19/

“Denne studien vil være viktig ikke bare for COVID-19 pasienter, men skal også tjene til å stadfeste bemcentinib ytterligere som en lovende behandlingskandidat for andre aggressive sykdommer.”

3 Likes

Hvordan vil du tolke dette?
" Dersom vi oppnår positive resultater av utprøvningen, vil bemcentinib raskt gå videre til fase 3-testing og forberedelse av kommersialisering for å behandle COVID19-pasienter."
Igjen fra https://www.bergenbio.com/ceo-uttalelse-covid-19/

Vi vet også at det er mye press på å ha en medisin som virker. Hvis det viser seg at resultatet av testene i fase II er svært gode, kan de ta i bruk medisinen før fullført fase III eller som en del av fase III? Vi har jo sett det med andre medisiner mot covid-19.

1 Like

Det blir ikke akkurat en vaksine, men noe vi kaller profylaktisk behandling.
Dette gjøres også med personer som er i risikosonen for HIV smitte. Man må ta medisinen for å unngå smitte, men om man slutter å ta den så vil man kunne bli smittet.

Jeg har skrevet litt om hva jeg mener, men kommer med mer senere. Kort oppsummert så er det en utrolig mulighet. Vi er heldige med at vi som aksjonærer ikke betaler for studien selv. Mange selskaper kjører COVID-19 studier, men det er nok få av dem som får dem sponset av myndighetene.

Sannsynligheten for suksess er umulig å fastslå, men de pre-kliniske resultatene jeg har sett får meg til å tenke at det er flere mekanismer bemcentinib virker på som kan gjøre at de får et positivt resultat. Med en gang jeg hørte om dette så tenke jeg kanskje 20% mulighet for suksess. Etter å ha sett litt mer data så tenker jeg nå 40% mulighet for suksess. Grunnen til at jeg ikke tenker høyere (80%) som CEO gjør er fordi jeg ikke vet om utslagene som vil skje vil være store nok i populasjonene den blir testet på til at det vil bli statistisk signifikant. Det finnes alltid naturlig variasjon/støy som gjør datatolkning komplisert. Når det er sagt så har garantert CEO mer kunnskap enn meg om hvor mye effekt de trenger for å vise effekt i de 60 pasienten de behandler kontra de 60 kontroll pasientene. Jeg skal derfor ikke uttale meg om at han er for ambisiøs for han har rett og slett mye mer kompetanse på dette enn meg, naturligvis, selv om han nok har mye egeninteresse også :stuck_out_tongue:

16 Likes

De 126 pasienten er fase III (også kalt stage 2 i studien). Det blir seamless, noe jeg tror (men er ikke sikker) betyr at de tar med resultatene fra fase II videre. Det er illustrert på slide 20 her: https://www.bergenbio.com/wp-content/uploads/2020/05/Corporate-presentation-May-2020.pdf

9 Likes

Hvis de får videre til fase 2 og viser effekt der og : Kan de bli godkjent for bruk i England allerede etter den studien?

1 Like

Ja, det er slik løpet er lagt opp :slight_smile:

2 Likes

Ut fra det jeg fant ut så er BGBIO ca. halvveis inn i testingen, som skulle starte umiddelbart da det ble børsmeldt 28. april. 15 dagers dosering.
Oppdatering om en uke?

3 Likes

Det kan jo ha en sammenheng med at myndighetene er desperate etter å finne noe som fungerer? Som gir selskapet større tro på at de lykkes? Ref remdisivir godkjenning.

2 Likes

Har du en kilde på at de er halvveis @ezPappi?

Svaret vi venter på i forhold til Covid-19 er jo om de går videre til fase 3 utprøving. Er resultatene knallgode kan dette skje ganske fort, da. Og da skal vi OPP🚀

1 Like

Tror bare han har regnet antall dager fra start behandling til avlesning av resultat med utgangspunkt i oppstartdag… og ikke tatt høyde for at man ikke har alle pas tilgjengelig på første dag…

1 Like

Jeg går utifra at vi minimum får beskjed når alle pasientene er innrullert. Deretter går jeg også utifra at vi får resultatene etter at alle er dosert ferdig.

2 Likes

NHS er svært aktive når det gjelder rekrutering av nye pasienter.
recruiting-patients-for-clinical-trials-for-covid-therapeutics.pdf (168,3 KB)

2 Likes

Imponerende den innsatsen som NHS gjør nå. Det er jo også en fordel å være først ut, det ser jo faktisk ut som pasientene er screenet og klare til å fylle studien på et blunk.

1 Like

This platform will accelerate the development of new drugs for patients hospitalised with COVID-19, reducing the time taken to set up clinical studies for new therapies from months to just weeks and helping to ease pressure on the NHS and ultimately save lives.

“There has been a tremendous effort to pull this initiative together so rapidly. ACCORD is a national effort and will be key to developing effective new treatments which are needed so desperately.”

“The ACCORD platform will be able to rapidly test potential new treatments, advancing the most promising through phase 2 clinical trials into the NHS. This unique national platform for developing new COVID-19 drug candidates will access the world-class expertise and resources of the NIHR Respiratory Translational Research Collaboration and allied centres nationwide.

Data will be open source and freely available to enable global knowledge sharing and collaboration.

11 Likes

Hvorfor sagde BGBIOs CEO så i løbet af et par måneder for 1 uge siden?

Fra TDN Finans Delayed 29.04.2020

“Videre opplyses det at BerGenBio forventer at topplinjedata fra studien vil være tilgjengelig i løpet av noen måneder. Etter dette kan studien sømløst gå videre til fase III-testing av rundt 125 pasienter og til rask godkjenning.”

1 Like

Enten har jeg fått fullstendig tunell-syn her, eller så er det mange som ikke ser hvor hinsides dette faktisk er. Det er jo fullstendig uforståelig at man med dette i pipen kan kjøpe bgbio for 35kr aksjen som gir en børsverdi på 2 536,12 MNOK

Vurdering av Børsverdi fra Arctic Securities før Covid DVs kun kreft pipen: 4,764mnok.
Emi spiller inn i antall aksjer, men samtidig har selskapet økt cashbeholdning med 500mnk så det blir en nullsum.

Her er ikke en gang kreftmedisin pipen priset inn, så får man Covid-19 på toppen av dette.

9 Likes