Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Småprat (BGBIO) 🧬

Ut fra det vi vet fra tidligere studier, fra det som skrives av fagfolket og ut fra det CEO’n har sagt så har du rett og absolutt ingen tunellsyn, @vcp, og om litt kan du bli en svært holden mann.

1 Like

Helt enig! Men da fikk jeg en stor ‘opportunity’ til å laste opp :blush:

3 Likes

Slik jeg forstår det så vil endelig data fra fase II være tilgjengelig i løpet av et par måneder men at det vil komme oppdateringer underveis. Og om man får endelig svar i juni så er det uansett å betrakte som superraskt i biotek-verden.
Når det er sagt så ser vi at vanlige kjøreregler ikke gjelder for tiden og mye kan skje på kort tid.

4 Likes

1-2 måneder er det selskapet sa, under conference call. Jo raskere inkludering av pasienter går, jo raskere får man vel svar. Hvis effekten er god så får man vel også en tidligere indikasjon.

Mener jeg har hørt at de skal ha interim-avlesninger hver 14. dag, men jeg er litt usikker på hvor jeg har fanget opp dette, eller om det i det hele tatt er riktig.

1 Like

Men de har lige efterlyst patienter i England til forsøget, men om det er fase 2 eller det forventede fase 3 ved jeg ikke, men fase 3 forventes startet slut juni primo juli.

1 Like

Forgive my ignorance, men er det slik at når det er et pivotal fase 2, så kan de begynne å selge produktet samtidig mens fase 3 pågår? Eller må de vente på fase 3 read-out også før verdi kan realiseres?

2 Likes

Ikke i denne sammenheng, de må ha en fase3, så må de sende søknad og så når de får godkjenning kan de selge. Vanligvis er dette prosesser som tar lang tid, det vi ser nå er unikt.

… Fase3 må ikke nødvendigvis fullføres før godkjenning, i noen tilfeller så gis godkjenning tidlig hvis effekten er åpenbar. Man må likevel føllføre studien, men det blir da mens man selger legemiddelet, man er i mål for å si det slik.

3 Likes

Ja, greia her er vel at man vil ha et produkt som virker ut i markedet raskest mulig, og ikke om et og et halvt år når pandemien har fått spredd seg skikkelig. Det er jo hastigheten her som gjør caset så utrolig spennende. :slight_smile:

1 Like

Ja, det at man slipper å vente i årevis, slik man ellers er vant til er hyggelig.

NHS skriver i sitt strategidokument “we could have answers on some treatments in 5-7 weeks.”

Med “answers” så mener man ikke to streker under svaret, man mener vel at man har da funnet noe som faktisk ser ut til å virke, som man da kan tar videre i fase3 til godkjenning.

2 Likes

Det som Gilead lige har fået godkendt, det er så nok FDA, er der nogen der ved hvor lang tid der gik fra start af fase 2 forsøg til godkendelse?

1 Like

Remdesivir forsøkene startet vel i månedsskiftet februar/mars tror jeg, altså 2,5 måneder. Men der har det gått mange parallelle studier, i Kina, i resten av Asia og i USA. Norge er også med. Flere studier, med flere pasienter, gir vel også et bedre grunnlag for å ta beslutninger.

3 Likes

Den ble avbrutt tidlig da det viste seg å gi gode resultater. Av moralske hensyn kunne de ikke fortsette med å gi placbo til resterende pasienter.

2 Likes

Noen som har plukket opp hvor disse blir lagt ut?

2 Likes

Studiebeskrivelsen er her på NIHRs hjemmesider:
ACCORD: A Multicentre, Seamless, Phase 2 Adaptive Randomisation Platform Study to Assess the Efficacy and Safety of Multiple Candidate Agents for the Treatment of COVID 19 in Hospitalised Patients

Det er nærliggende å tro at resultatene også vil komme her

4 Likes

Dersom vellykket utprøving covid-19 blir det vel fast track lungefibroseindikasjon. JOKER

5 Likes

Når det gjelder Covid-19 er det fort gjort å undervurdere hvor kort behandelingstid man vil bruke i f,eks, i USA og UK.
Når det er snakk om et legemiddel som virker er det snakk om få dager før Trump med resten av verden godkjenner bruk,

3 Likes

Totally agree. If the data is super strong, i can’t see them wasting time. They will want to get it into as many patients as possible, asap. IF the data is as good as we hope, i think its all going happen quicker than we imagine. Or at least that is my hope anyway.

6 Likes

Harmløs moro på tampen av uken :sweat_smile:

Holder 35,- i dag?

• Ja
  • Nei

0 stemmegivere

Da var resultatet på plass :+1::sunglasses:

Jeg vil stemme nå ;D Tapte siste poll med 5 øre og ville vunnet denne med 5 øre. Er det en ting som er sikkert er det at disse pollene treffer blink på sluttkurs.