En liten skjermdump fra ryktebørsen:
Jeg tror ikke Pfizer og J&J tillater AZ å stikke av med Bemcentinib uten kamp.
God helg
“Om det skulle vise seg at Bemcentinib har ønsket effekt mot COVID-19 vil det være en stor seier, ikke bare for global helse, men også for verdensøkonomien.”
.,.,.,.og noen kroner på konto
Hvem vet, hvor data fra GB trials bliver opdateret og hvornår har vi de først indikasjoner på bemencitib på CoVid19 pasjenter
Var vel den artikkelen som stod på nett i går?
Det vet jeg ikke. Kjøpte nettopp papiravis av guttungen i nabolaget og fant denne artikkelen.
Edit: stemmer, fant den her: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/pL2XBj/svensk-smitteekspert-etter-at-norge-lettet-paa-tiltak-dere-kommer-til-aa-faa-problemer
5 grunner til at jeg sterkt tror dette går veien, og at Bemcentinib vil revolusjonere behandlingen av Covid 19 +++:
- Den blokkerer hovedmekanismen for at viruset skal komme inn i cellen. Viruset får da heller ikke oppregulert flere inngangsporter for andre virus i nærliggende celler.
- Den hindrer viruset i å forstyrre / forvirre immunforsvaret . Dette klarer vanligvis coronaviruset ved å sette interferon ut av spill . Dette er en av kroppens viktigste mekaniskmer for å knekke bl.annet viruset.
- Den er sterkt selektiv . Dvs , den passer som en godt oljet nøkkel i’ låsen ‘coronaviruset fester seg til. I praksis så er dette hånd i hanske og man slipper særlig med bivirkninger fordi medikamentet ikke passer helt eller delvis inn i andre ‘låser ‘ i cellene.
- Den er godt testet på svært svake og syke mennesker slik at man vet at medisinen , som så mange andre medikamenter, ikke gjør folk sykere eller tar livet av dem.
- Tilgjengelighet for markedet: Den er i pilleform. En kapsel daglig . Enten forebyggende eller mot infeksjon. Du kan ha den i baderomsskapet ditt hjemme og ta den på egenhånd .
Dette er slik jeg har forstått det utfra selskapets informasjon og det er skrevet med entusiasme og uten dyptloddende vitenskapelig innblikk. Bare korriger dersom det er noe jeg har missforstått.
Det er ofte langt mellom teori og praksis , og det kan være tilfelle også her. Men virker den på Corona så virker den sannsynligvis på en masse andre virus evt antibiotikaresistente bakterier som benytter seg av AXL . Når man tar kreftdelen i tillegg , som jo var grunnen til at jeg ble interessert i selskapet , så fremstår AXL blokkeren som århundrets oppfinnelse på størrelse med oppdagelsen av penicillinet.
Så gjenstår det bare å spenne seg fast og holde ut de nærmeste to månedene. Lykke til BergenBio og alle som tror på dem!
Kort kommentar fra en som er på utsiden av aksjen med tanke på kursfallet rundt emisjonen.
Hadde ikke CEO lempet ut 200k aksjer hadde denne stått i 50 kroner +.
Jeg vurderte å tegne i emisjonen, men takket nei når jeg så hvor heftig CEO pratet opp forventningene noen dager før han kastet ut bøtter med aksjer. Det ser aldri bra ut, og forklarer 95 % av kursfallet i ettertid. (Just my five cents)
Uansett, håper de lykkes med både kreft og Covid
Det har vi fått en forklaring på. Han har nå kapital til å innløse over det dobbelte av opsjoner til 15 kroner per aksje.
Bedre at han selger seg ned i forbindelse med emisjon istedenfor å dumpe aksjene på markedet, dersom hensikten er å frigjøre kapital for å innløse opsjoner senere i år.
Slike innside salg skal man ikke basere sin investering/trading på. Det kan være 100 grunner for å selge som ikke har med selskapet å gjøre. Ref; William O’neil / David Rayan.
Innside kjøp derimot der er det færre alternativer og vektlegges høyt.
Men at det ser bra ut, det gjør det jo ikke. Kanskje vi er så heldig å få plukke på 20 tallet igjen
Og vi hadde et innside kjøp på 65’ aksjer fra et styremedlem + Mohn da.
Ser forøvrig hans datter Loise Mohn også er inne nå på topp50 listen med ca 250’ aksjer.
Jeg skjønner hva dere mener, men det ser ut til at mange ikke forstår hvordan aksjen kunne falle fra 54 til 34. Svaret er nedsalget, det er ikke synkront med hva han gikk ut i media med bare dager før.
Jeg sier ikke med dette at aksjen ikke skal eies, men gir en forklaring på kursfallet som alltid er mye enklere når man er objektiv til en aksje. Det sliter en del med når de har lagt penger i det, da fremstår kursfall som irrasjonelle og feilaktige tolkninger fra markedet.
Det tror jeg blir å legge vel mye i dette. Emisjonen var nok 95% av årsaken, ikke salget slik jeg ser det. Man kan se til andre EMI i Biotech`s her på berget, uten tilsvarende innside salg. Det er nitrist. Og er mer for krise emisjoner å regne, motsatt er tilfelle her.
Ja helt klart, dersom de ansatte ikke hadde solgt aksjer i forbindelse med emisjonen så hadde sikkert kursen vært høyere. På en paranoid oslo børs så er det jo gjerne slik med innsidesalg.
Det kan jo vise seg å være en gavepakke hvis man har litt lengre briller på og det viser seg at dette går veien.
At ringreven Mohn kjøpte en betydelig post i emisjonen er for min del betryggende. Han hadde nok ikke satset penger om han som innsider ante ugler i mosen.
Klart pikene må ha seg litt aksjer De har vel passert 50år begge, men går fortsatt som pikene. Mohn er fantastisk mann, alle milliardene han tjener på denne reisen kommer uavkortet til å gå til samfunnet.
Denne er fin; Trolig også for dere som ikke er Bergensere. https://tv.nrk.no/serie/torp/2020/NNFA52012220
Hvem vil ikke kjøpe de aksjene denne karen sitter som største eier i?
Snakke meg om bjellesau. Spetalen sauene har gått til ulvene alle som en.
Ikke bare piiikæne, men også hans søster og nevø i London. De kom inn i Januar, og har siden doblet. Til sammen 1,1 mill aksjer.
Akkurat!