Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Småprat (BGBIO) 🧬

Jeg vurderer selv en inngang, men sliter med å forstå CEO sitt rasjonale for å selge før effektene blir releaset, ikke etter.

Det fremstår langt mer fornuftig å selge når fakta foreligger, fremfor å gå ut i media med en sannsynlighetsberegning som er noget spesiell og deretter selge. Det blir støy uansett hvordan man snur og vender på det; buy on rumours, sell on facts, bare i motsatt tilfelle :wink:

Jeg synes CEO burde tatt samme risiko som de som gikk inn i emisjonen på hans uttalelser, og sittet over studieresultatene. Her tok han masse sjetonger av bordet før man vet hvor chippen ender, mens alle andre skulle satse hardt.

Opsjonene skal vel ikke innløses innen en måned eller to?

6 Likes

Forstår deg godt og ønsker også forklaring på det noe uortodokse trekket.

1 Like

Å selge nå, istedenfor å vente er vel risikostyring for CEO, hva hvis det ikke går veien? Da kan det bli en stund til neste mulighet. Det er klart, det hadde vært mer behagelig for oss alle om ikke disse innsidesalgene kom.

En mulig strategi kan jo være å vente og se hva som skjer og dersom resultatene er knallbra så kan man kjøpe for enhver pris. Hvis aksjen går 100% den dagen, så er den jo sannsynligvis fremdeles veldig billig.

3 Likes

Ja, det er risikostyring, men de uttalelsene han kom med og beregningene han la til grunn var nesten å tolke som det var en no-brainer at dette kommer til å fungere.

Han har virkelig lagt hodet på blokka, og det kommer til å bli dårlig stemning i leiren hvis ikke resultatene blir outstanding. Hvordan skal markedet forstå hans salg som noe annet enn at han førte markedet bak lyset og selv tok exit?

Dette kan man selvsagt også snu til det motsatte; at han velger å selge er fordi han er 100 % overbevist om at dette vil gå veien. Det får man jo virkelig håpe, hvis ikke må dette selskapet ut og lete etter en ny CEO.

1 Like

Jeg reagerte også på den uttalselsen om 80%. Jeg har fulgt selskapet tett siden de kom på børs og han har aldri hausset på den måten før. Det har vært mange emisjoner og han har også solgt aksjer tidligere også, men har aldri hausset på den måten. Han har tvert imot hatt en ganske tilkneppet engelsk stil.

Uttalselsen kom også i britisk presse, ikke norsk. Selv om slike utsagn selvsagt sprer seg.

Jeg har hatt mange runder med meg selv etter denne uttalselsen, men greier ikke å komme frem til en konklusjon.

1 Like

Han trengte vel pengene da, og fant ut at det var nå det passet seg å selge. Hvorfor er det et problem?! Han har vel et privatliv han også. Ser ikke på dette som noe problem i det hele tatt. Kjøp deg aksjer @TheObserver, og slapp av. :grinning:

2 Likes

Han skal bygge hybel over garasjen :slightly_smiling_face:

Men igjen, investorene som var med på emisjonen må ha visst om innsidesalget. Noe annet fremstår som usannsynlig. Likevel ble emisjonen fulltegnet på en halvtime.

1 Like

Da sier vi det , gjør vi ikke ?!

1 Like

Her har vel selskapet blitt invitert utenfra med å være med å bidra med selskapets produkt , ikke?
Da vil jeg anta at produktets egenskaper er det som teller.

2 Likes

Lille BergenBio tatt ut som førstemann, og Englands største håp for å få kål på denne elendigheten de (Les: vi) nå er midt oppi. Det er ikke på bakgrunn av økonomi, innsidehandel eller relasjoner. Her er det produkt, dokumentasjon og forskningsresultater som ligger til grunn. De må selge alle som en for min del… Jeg heier på at noen har gjort hjemmeleksen sin. Heia UK :uk::sunglasses:

7 Likes

Folk har glemt at ceo har 1,5mill oppsjoner eller?

2 Likes

hvilken nettside er det fortløpende informasjon og resultater fra studien deles?

1 Like

Ny publikasjon om røyking og lungefibrose. Bemcentinib er benyttet.
https://www.atsjournals.org/doi/pdf/10.1164/ajrccm-conference.2020.201.1_MeetingAbstracts.A4089

8 Likes

Som han også sikkert vil frigjøre litt kapital for å få tak i :man_shrugging: eg veit ikkje kor rik han e men å få litt penger nå som stigningen allerede er stor ser ihvertfall eg ingenting galt i

2 Likes

Oppi all COVID-19 fussen har jeg begynt så smått å sette meg mer inn i potensialet Bemcentinib har på kreft. Greit å vite at potensialet er utrolig stort selv uten denne COVID-19 jokeren. Har lest mye om dette siste dager og skjønner hvorfor CEO satte 80% sannsynlighet. Det spennende er hvor stor effekt vi får. Også her er CEO frisk i sine uttalelser. Men det var kreft.

Veldig interessant:
Merck kjøpte Keytruda fra Schering-Plough for ca:
$41 billion og har siste 5 år gitt Merck en inntekt på $103 billion!

NSCLC studien med Bemcentinib og Merck`s Keytruda har vist svært lovende resultater:
“Four-fold improvement vs Keytruda monotherapy”.

@larsmkn hvorfor har ikke Merck snappet opp basert på dette aleine, noen tanker? Er det store usikkerhetsmomenter, andre konkurrenter dem også har studier med etc?

Undrer meg over hvor mye fire ganger effekten av Keytruda kan være verd for Merck :face_with_monocle: $0,5-2.0 billion, hvem vet. Dette er for blåbær å regne, om Bemcentinib holder Keytruda på toppen med 62% økning i salg pr kvartal også i framtiden.

Leser man litt om Keytruda, blir det fort tydelig at analytikerne som følger Merck er skeptisk til Keytruda sin markedsleder posisjon i framtiden og stiller spørsmål til hvordan Keytruda vil klare å trone på toppen i årene som kommer, med stadig økende konkurranse.

Her kan kanskje Bemcentinib spille en avgjørende rolle:

Data fra Merck kvartalspresentasjon oktober 2019.
Merck’s immuno-oncology blockbuster Keytruda was mentioned more than a dozen times in the company’s third-quarter earnings announcement, and not just because sales of the drug soared 62% to $3.1 billion.

Keytruda is also a key player in Merck’s short- and long-term pipeline—a strategy that hasn’t always been popular with Wall Street analysts, despite the product’s continued success. So even as Merck’s top executives emphasized the continued strong performance of Keytruda in multiple ongoing clinical trials during the earnings discussion, analysts pounded them for details about how the drug will outperform the growing competition, particularly in lung and breast cancer.

https://www.google.com/url?sa=i&url=https%3A%2F%2Fpharmaphorum.com%2Fviews-analysis-sales-marketing%2Fthe-best-selling-drugs-of-the-next-5-years%2F&psig=AOvVaw1s0gwdQIcPWsTPPf2go_Ma&ust=1589122550988000&source=images&cd=vfe&ved=0CAIQjRxqFwoTCPiQ1veEp-kCFQAAAAAdAAAAABAJ

Published: Jun 02, 2019

• Phase II trial evaluating bemcentinib in combination with KEYTRUDA in advanced NSCLC patients shows 12-month survival data surpassing historical benchmarks in second-line treatment with PD-1 inhibitor monotherapy
  • Promising clinical activity continues to be seen, particularly in patients with AXL positive tumours including those with low or no PD-L1 expression

Professor Hani Gabra MD PhD, Chief Medical Officer of BerGenBio, commented: “I am impressed by these results that clearly demonstrate the durable clinical benefits in this difficult to treat low PD-L1 patient population. Importantly the patients that benefit most match gene signatures that predict poor prognosis and a lack of response to immunotherapy in NSCLC”.

Richard Godfrey, Chief Executive Officer of BerGenBio, commented: “I am delighted to see continued significant patient benefit from bemcentinib in combination with Keytruda. This is the first of three cohorts where we are evaluating this combination in previously treated lung cancer patients and I look forward to reporting data from these additional cohorts in the coming months.

Utklipp fra BGBIO presentasjon Januar 2020:
“Merck reported a gene signature from patients that did not respond to Keytruda monotherapy in many cancers, this was similar to the BerGenBio gene signature EXCEPT these patients did respond to Keytruda + bemcentinib

24 Likes

Ja, det fremgikk klart av dokumentasjonen. CEO og andre innsidere har jo et begrenset antall «vinduer» i løpet av et år hvor de kan selge. Han får nå 6 mnd lock-up på resten av aksjene/opsjonene sine. Det man kan klandre ham for er at det ikke har blitt gitt en fornuftig begrunnelse, betale skatt, kjøpe hytte, skilsmisseoppgjør eller hva han nå ellers skulle trenge penger til. Jeg tipper han har tviholdt på aksjene sine frem til nå på grunn av den lave kursen og følte at han nå endelig kunne rette opp litt på likviditeten.
Ikke minst må man huske at andre innsidere/storeiere kjøpte mye mer enn han solgte.

3 Likes

AML Acute Myeloid Leukaemia.
Jeg har lest at et par personer her inne, er aksjonerer i Bgbio utelukkende for AML potensialet. Måtte finne mer ut av det.

• AML har 3-8%, 5års overlevelses rate på pasienter over 60år.
  • 70% av alle AML pasienter er ikke friske nok til å gjennomgå intensiv Chemo behandling. Eneste alternativet er lavdose chemo, for å forsøke å holde pasienten i live noe lenger.
  • Her kommer Bemcentinib inn som mulig mono og kombinasjons behandling i tillegg.
  • Bemcentinib har FAST TRACK DESIGNATION hos FDA in AML.

12 Likes

Slik jeg leser dette er det jo ikke helt ulikt Nano sitt potensial i Archer-1 kombinasjonsstudie med Rituximab? Kan kombinasjonsterapi være den nye oljen?

1 Like

Alt jeg kan si er at det med høy sannsynlighet, blir den nye oljen for meg personlig i det minste.
Kjenner jeg har for lite aksjer i bgbio. Det slo inn omvendt pillow factor her.

10 Likes