Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Småprat (BGBIO) 🧬

Mulig att denne er delt tidligere, men en bra bra artikkel i alle fall.

4 Likes

Jeg tror Merck vil se at an de siste studiene Bergenbio nå gjør i lungekreft går veien først. Etter at de viste veldig lovende effekt sammen med keytruda i en studie så utvidet de med to ekstra studier. De skulle nå se om de kunne gjøre pasienter som har fått keytruda, men ikke respondert, sensitive mot keytruda. Vi vet nå at de har fått til dette i minst én pasient (men mulig flere). Det er flere av oss her inne på forumet som har spekulert i at det kanskje er Merck som har presset på at de skulle gjøre disse ekstra studiene (selv om det var fornuftig). Tanken er da at de vil se litt mer data før de evt. kjøper eller lisensierer bemcentinib. Samtidig så møttes bergenbio og Rigel for å avklare nøyaktigheter i ordlyden rundt salg eller lisensiering av bemcentinib. Det er neppe tilfeldig.

20 Likes

Bra jobba og flott oppsummering @vcp. Synes det er skikkelig gøy at folk har oppdaget hele potensiale til BGBIO, om bare litt tilfeldig pga covid-19.

7 Likes

Tenk deg (1) mulig suksess med Bemcintinib mot Covid-19.

Tenk deg så (2) mulig suksess for Bemcintinib som kombinasjonsterapi med Keytruda for AML og NSCLC, med påfølgende oppkjøp fra Keytruda.

Og (1) utelukker ikke (2). Spennende case, BGBIO.

8 Likes

Her er du inne på essensen.

Mener at patentet på Keytruda går ut i 2025. Dette i kombinasjon med økende konkuranse av pd-l1 hemmere vil føre til at Merck vil strekke seg langt for å befeste sin posisjon med kombinasjonsbehandlinger kun de kan tilby.

Andre utvikler av pd-l1 hemmere, hvor også Bemcentinib vil ha virkning, vil også være interessert i Bemcentinib. Dette gjør at det fort kan tilspisse seg til en drakamp.
Alle vil jo ha denne skånsomme forcen Bemcentinib ser ut til å gi.
At det i tillegg kan ha funksjon mot virus, fibrose etc gjør det ikke mindre attraktivt å ha eierskap til.

9 Likes

James Lorens kommer vel fra Rigel.
Er dette forresten tema fortsatt ja :thinking: Husker dette var oppe i 2018 og jeg trodde dem hadde landet den ballen. Var mye spekulasjon om partner avtale den gang. En kan vel kun slå seg til ro med at det er nærmere nå en da :slight_smile: Har du noe link jeg kan lese mer om dette møtet fra nyere tid?

Takk for det, ja dette er gøy. Jeg har for så vidt fulgt selskapet siden notering, men bare tradet den, så derfor ikke satt meg inn i detaljene. Startet Bgbio teknisk analyse tråden tilbake i 2018.
Nå skal jeg forsøke å ikke gå glipp av det permanente løftet opp i verdsettelse. Mistenker en re-prising enten det er COVID-19, AML eller NSCLC er i emning.
I mellomtiden kan vi kjøpe litt og litt på synkende kurser.

5 Likes

Vi har kanskje ikke tiden på vår side vi heller da.
Som fikk meg til å lure på når man kan forvente at de forskjellige studier er sluttført og man kan få produktet på markedet?

1 Like

Tidligst 2023 i AML.
Med godkjenning covid19 tror jeg tidligere tidslinjer blir utvisket og ubetydelige for BP.

4 Likes

Hva er trolig tidslinje NSCLC?

1 Like

Nei, de landet den ballen. Dette var klargjøring av enkelte elementer av utlisensieringsavtalen som ble inngått i 2011, slik at det ikke skulle være tolkningsmuligheter rundt dette når en avtale med Big Pharma kommer. Bgbio og Rigel ble ikke enige seg imellom, så det ble avgjort ved rettslig mekling i Canada(nøytral grunn). De spesifikke detaljene er ikke kjent men bgbio, som var initiativtaker, var ihvertfall fornøyd med resultatet.

5 Likes

Selskapet har guidet 2022-2023 for markedsgodkjenning for NSCLC og AML.

Et element i dette og fremtidige studier er jo at dersom bemcentinib virker mot Covid-19 så blir den jo viden kjent som “mirakelpillen”, pasientinklusjon vil kanskje gå raskere i registreringsstudiene i kreft og andre fremtidige studier.

6 Likes

Ok, takk👌
Bgbio er i fint selskap💪
Lengre framme enn flere på listen, noen få er kommet lengre.

Bla ned forbi innledende tekst:

Får inntrykk av at time is off the essens her.

6 Likes

Etter de hentet 500 mill, så burde vel kontantbeholdning holde minst 2-3 år?(de har ca brukt 200mill i 2018 og 2019), så bra risk reward som jeg ser det.

4 Likes

For de som er skeptiske:
Du triller terningen, enten så vinner du litt (sikkert med litt ørkenvandring) eller så vinner du noe så inn i helvetes granskauen med sukker på. Pluss du kommer inn under emi kursen. Hva mer trenger du? Det neste er jo en skriftlig garanti på avkastning.

Ang. CEO og innsidesalget, den første som stilte dette spørsmålet var nok Mohn, eller jeg tipper CEO informerte Mohn om det i forkant med en meget god forklaring. Mohn har tydeligvis dratt med seg barn, kone, oldeforeldre, hamster og bikkja inn i dette caset og BGBIO ville aldri ha tatt noen ´sjanser´ her med en av sine største og viktigste investorer.

Hvis Mohn stikker, så er det på tide å reagere.

4 Likes

Kan ikke sammenlignes direkte, men husker jeg ble så forbannet da Bjørn Simonsen i NEL pøste ut over 1 mill aksjer på rundt 3 kroner tror jeg det var.
Han trengte pengene og solgte, kursen ligger vel idag på rundt 12.

Uansett, etter min vurdering er dagens pris for en BergenBio aksje for gavepakke å regne dersom man har tro på at dette går veien.

4 Likes

Skjønner, og så har du forskningssjefen i NANO; Jostein Dahle, som kastet ut bøttevis av aksjer på 106 kroner, og for en liten måned siden handlet aksjen på 9.6 :wink:

En får håpe og tro at BGBIO er et godt case, men med statistikken i ryggen vet vi at kun 1 av 7 lykkes med å skape aksjonærverdier innen farma, så hvem av de norske blir det? PHO, NANO, TRVX, BGBIO, ULTIMO, VACCI?

Alle tror vel at de har investert i vinneren, så spennende tider i vente også for norske kreftselskaper :ok_hand:

Det er ofte det selskapet som bommer på guiding gang etter gang etter gang som feiler til slutt, er det ikke?

Hvem av de norske er det?

“Champagne problems” :wink:
Men, tilbake til BGBIO, vil helst ikke se flere innlegg fra nettroll og tastaturkrigere i denne tråden.

2 Likes

Det spørs vel hvem man spør?

Det er mange som mener både TRVX med TG og NANO med Lymrit 37-01 har gjort det.
Det samme har vel PHO når det gjelder US adoption av sine blålysmaskiner. Nå er vel også Ultimo forsinket med sitt meso-studie, så hvem er det som ikke har bommet med guidingen?

Er BergenBio on-track med sine studier i forhold til når de hadde sin IPO? Det er vel relevant nok det @ezPappi? Hvis du er all in i Bgbio så redegjør gjerne for det, jeg vurderer inngang også i denne. Jeg troller ikke.

Det unike med dagens situasjon i BGBIO er tidshorisonten. Vanligvis i biotek så vet man at det endelige målet, godkjenning og markedsføringstillatelse, er sannsynligvis flere år unna. Ventetiden bruker man til å håpe at BP skal dukke opp med penger tidligere.

Situasjonen i BGBIO er helt annerledes nå, innen 3-7 uker så vet vi hvordan effekten ser ut, og hvis den er bra så kommer fase3 -> godkjenning til å skje på rekordfart. Maks et par måneder.

Remdesivir ble godkjent på 3 måneder og har høyst middelmådig effekt.

7 Likes