Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Småprat (BGBIO) 🧬

Ja, det var ikke ventet. Men ikke veldig overraskende. Vi har vært inne på tanken om at antall innlagte på de involverte sykehusene i juli var relativt lavt.

Antar at den faller noen % i morgen. Så kan vi få en rekyl når det meldes oppstart “over there” og at Mohn har kjøpt seg videre opp…

Så får vi forhåpentligvis resultater raskere enn om man hadde kjørt videre i UK, pga svært mye bedre tilgang på pasienter.

3 Likes

Tydeligvis ikke overraskende for BGBIO heller.
De starter jo ikke opp med en annen studie som de selv betaler for dersom de tror denne vil bli fullført.

Håper de signaliserer nok positive indikasjoner fra de få som allerede har fått medisin i ACCORD til at dette ikke blir en dump til 25-nivået igjen.

Nå bør man ikke spekulere for mye, men følgende i børsmeldingen kan tyde på at BGBIO har forberedt seg på dette i noe tid:

Bergenbio also confirms it is in late stage set-up phase to sponsor and conduct
a similar study to ACCORD in a country of high COVID-19 incidence and expects to
be in a position to update the market in the near future.

We look forward to sponsoring an oversees study and are pleased that we are
well positioned to do this important and rapid testing.

Men jeg er mer usikker på om de kommer med foreløige resultater fra ACCORD, når det ikke står noe om dette i børsmeldingen.
Er man riktig heldig, så har de nok data til å melde om positive foreløpig funn når siste pasient som er medisinert i UK er ferdigbehandlet, og at dette er bakgrunnen for at de kjører videre “overseas”. Men dette er altså foreløpig bare spekulasjoner.

2 Likes

Og hva ligger i “near future”?
Very soon, within a short time.
Skal vi anta fra noen dager til et par uker?

Opplagt ingen superb melding, men samtidig tror jeg man skal overveie mulighetene som likevel ligger i meldingen dersom man har tro på Bemcentinib.
Tiden går, men vaksiner på nåværende tidspunkt er lite forlokkende for folk flest, 1/3 til 50% av amerikanerne sier vel at de er skeptiske men BB må nå kjøre på.
Og neste melding kan gi en superboost på kursen igjen.

1 Like

Tid er viktig her og godt at Bergenbio er på hugget her. Virker som politisk avgjørelse å stanse Accord og fortsette overseas.Usa ? Brasil ?

1 Like

Jeg har fryktet rekrutteringen i en viss tid.
Når antall innleggelser har falt rundt 95% siden accord ble meldt, så var det opplagt noe som kunne gi utfordringer.
Likevel var dagens melding overraskende.

Det er mye som er merkelig når man tenker over siste meldinger og info siste måned og dagens bom stopp.
Noe fremstår råttent med accord.
Om det er politisk strid eller økonomiske prioriteringer - aner ikke, men merkelig er det.

De snakker om “overseas” i dagens melding.
Det er nok bokstavelig ment.
Også snakker de om høye smittetall.
Da går nok veien til USA eller Brasil.
Så vet vi at Bergenbios medisinske miljø er i Oxford, og den såkalte “Oxford-vaksinen” pt testes i Brasil.
Jeg tror derfor at det nye studiet blir i Brasil, men håper på USA.

3 Likes

Ja jeg må si jeg lurer litt på om Accord var mest ment som en moralboost da alt var på det mørkeste.

Nesten garantert US eller Brasil dette overseas landet

Minner mest om Rimi som byttet markedssjef ofte.
Resultatet var veldig skiftende markedsstrategi.

1 Like

Tror dere at dette var noe BgBio så for seg når dem hentet disse 500mill ?
Kan det være at Godfrey har klokketro, på at Bemcentinib vil gjøre en forskjell for denne virusen ?
Så da bruker han en del kroner på dette også ?
Er det greit å bruke penger på dette ?
Jeg ser ikke problemet, men det er kanskje noen som tenker det?

De hadde aldri vurdert å bruke penger på dette dersom de ikke trodde på det selv, helt utelukket.

8 Likes

Tenker jeg også !

Melding om oppstart i Brasil eller USA om kort tid sammen med oppløftende resultater fra studien i UK og vi har den perfekte cocktail for ny solid opptur.

1 Like

Enig i at det er et sidespor, typ 20% av verdien. Idsuet jeg har er den aggressive kommunikasjonsstrategier til ledelsen. Det gjør meg skeptisk til andre ting de sier også.

Har tenkte i mangfoldige uker og lurt på hvorfor de ikke har flyttet deler av ACCORD/testingen over til USA, Brasil eller India med de syke tilstandene de opplever.

stAMy: Nettopp. På tide å få det gjort!

1 Like

Det her var jo en studie som UK betalte for, så ikke så rart at det ikke har vært noe annet sted som dem har testet dette.
Men nå åpnet muligheten seg og bgbio har nok ikke bare lent seg tilbake i godstolen og sett på . Her har dem tatt grep og er sikkert allerede i startblokka med bemcentinib til trengende pasienter “over there”…

3 Likes

Nord-Amerika eller Sør-Amerika er nok ok å forvente basert på “overseas”. Får se.

Hvor kommer Wendy maury, departement of microbiology and immunology, University of Iowa ind i billedet her. Hun forsker allerede i bemcentinib og CoVid19

1 Like

Nord Korea har altså kun 1 tilfælde. Tror ikke smittetrykket er højt nok.

1 Like

Iflg dictionary så kan “overseas” bety “utenlands”, men også spesifikt “across the sea or ocean”.

Nå har vi mat for 2 polls:

1. Hvor er “overseas” (eller skulle det virkelig være “oversees” (Beetle: nei, jeg hadde ikke “oversett” det))?
  2. Hva blir bunnen for BGBIO-kursen imorgen (evt denne uken)?