Ingen andre som reagerer på at det står “oversees” i meldingen? En enkel skriveleif eller…rett og slett beskrivelse av at studiet blir ‘supervised’ ? Rett skal være rett, synes at skrivefeil i børsmeldinger er uhørt. Slike viktige meldinger må man ta seg tid til å se over både to og tre ganger.
Skulle akkurat til å skrive det samme. Jeg tolker det ikke som skrivefeil men at de skal sponse og oversee the study
Jeg stemmer i alle fall for at det antakelig er en skrivefeil.
Søker du etter “an oversees study” får du noen få treff, og: Did you mean: “an overseas study”
En av treffene lyder: “an American who went to Germany for an oversees study.”, som later til å være samme skrivefeil.
Edit: Så er det altså nå også rettet til “overseas” på bergenbio sin hjemmeside.
Yup, er ikke så relevant så lenge studien skjer i et land med høy smitte så de får nok til å kjøre studien ferdig.
Jeg så det faktisk ikke. Leste nok for raskt og registrerte overseas.
Det er nok ikke en skrivefeil, dvs at oversees er riktig.
Rettet til «overseas» på BergenBio sin hjemmeside:
We look forward to sponsoring an overseas study and are pleased that we are well positioned to do this important and rapid testing.”
Det står ‘an’, ikke ‘and’
Uansett… Vi får håpe dette kommer snart :
“…expects to be in a position to update the market in the near future.”
Dette er ikke et kreftstudie, kommer ikke til å koste all verden.
Ja, og man får større datamengde på kortere tid. Dette er egentlig positivt. Så bra for de som har ekstra cash å handle for i morgen når andre velger å kaste kortene.
Men så får vi se da, om kanskje “all PR er god PR”.
Får håpe det er denne: "John-Arne Røttingen er direktør i Norges Forskningsråd og koordinerer WHOs globale Solidarity trial som skal finne og teste aktuelle behandlinger mot covid-19. Solidarity har avsluttet sine studier av malariamedisinen hydroksyklorokin og kombinasjonen av hiv-medisinene lopinavir og ritonavir. En ekspertgruppe jobber nå med å finne nye legemidler som studien kan teste. "
Tror ikke man kan forvente å se aksjen noe særlig over 10-15% i minus i morgen på det beste, men jeg har tatt feil før.
Kan ikke forstå noe annet enn overseas må være USA eller over Atlanteren.
Ikke mer enn 10 % minus i morgen?
Kursen steg 120 % på nyheten, CEO pratet om 80 % sannsynlighet for suksess samtidig som han lempet ut alt av egne aksjer og dro inn 500 MNOK fra aksjonærene.
Faller denne kun 10 % i morgen bør man bestille marsipankake og feire. Dette blir nok ikke pent, men CEO skal ha for at han spilte kortene godt og utnyttet momentumet dette ga. Lenge til man trenger å frykte en emisjon i selskapet.
Min gjetning er at den faller, i alle fall midlertidig, til støtten på kr 32. Evt vil et fall på 20% tilsvare kr 30.
Men, vi har alle tatt feil før (med unntak av de ufeilbarlige blant oss).
At den skal opp når studien overseas meldes, eller det meldes foreløpige resultater fra UK, og når det meldes at Mohn har kjøpt seg opp, er vel også ganske sikkert.
Også enig med ezPappi om at igangsettelsen av studie overseas er et tegn på “målrettet, fremoverlent og handlekraftig.” ledelse.
Dansen er ikke over, den har heller bare begynt. BGBIO kan fly skikkelig høyt med nye studier i feks USA. Det virker som ledelsen er smart, målrettet, fremoverlent og handlekraftig.
Altså 33 kr er det absolutt høyeste jeg tror vi kan se i morgen, alt under er fair game, men tror ikke den vil gå over det.
Har du skrevet dette selv som et eksempel eller har du kilde?
Martins: Fra børsmeldingen vedr siste emisjon i mai, 04.05.2020, 16:34:11
Og hva er vitsen med å legge det ut nå?
Det var vel et svar til TheObserver som skrev at RG lempet ut alt av egne aksjer.