Market cap ved følgende kurser:
38: 3 315 879
32: 2 792 319
25: 2 181 500
20: 1 745 200
Cash ved q2 rapport: 850 millioner?
Market cap ved følgende kurser:
38: 3 315 879
32: 2 792 319
25: 2 181 500
20: 1 745 200
Cash ved q2 rapport: 850 millioner?
Han hadde 250 000 aksjer, opsjonene var vel out of the money…
Han solgte 80 % av aksjebeholdningen sin til tross for 80 % sannsynlighet for suksess. Synd for de som gikk inn i emisjonen at utfallet ikke ble som håpet / hypet, men CEO timet sin exit helt klokkerent.
Han kunne ikke spå fremtiden og vite at ACCORD-studiene blir avsluttet. Dette var ikke risikofritt, han tok sjansen og hadde flaks denne gangen. Dette har vi diskutert før.
Og som sagt, åpner de nye siter i USA så er det rett opp igjen.
Han klarte ikke time det helt. Burde ventet til kursen var høyere. F.eks. 18 mai.
Eller kanskje til senere i høst…
Ja, det har vi, og selv om ballen legges død på TI, tror jeg det blir en del støy i kulissene nå mellom emisjonsdeltakere og ledelsen. Dette så ikke bra ut da, og ser ikke noe bedre ut i dag etter avviklingen av ACCORD.
Får han på plass en overseas-studie så fortjener han de kronene han fikk fra emisjonen
Hva kunne de gjort annerledes? Tidsmaskin, tarot eller spåkule?
Skjønner ikke at de kan avvikle ACCORD nå når de nettopp fikk preliminary results som visstnok var veldig gode på Interferon Beta med 79% lavere sjanse for å utvikle alvorlig sykdom enn placebo-gruppen? Det vil jo si at det studiet også stoppes?
Syntes virkelig ikke ledelsen har gjort noe galt her.
Skal sitte klar med noen lave kjøpsordre i morgen. Dette kan fort bli mye bedre enn mange tror.
Vanskelig å si, men ser ikke bort fra at du faktisk får rett i det. Kjip melding isolert sett, men faktisk, med det lave antallet pasienter i UK tror jeg dette kan bli meget bra med BB selv i førersetet.
Litt bekymringsfullt at synairgen ikke har meldt at studien stoppes? Kanskje det bare gjelder for BergenBio?
Eventuelt kan det selvfølgelig komme en børsmelding i morgen tidlig.
Eller den er ikke på listen over pågående ACCORD studier. Vet ikke jeg
Edit x : Det ble svart på greit under her
Deres studie står som closed, så det er vel ikke noen endring å melde for deres studie? https://www.nihr.ac.uk/covid-studies/
Du kom meg i forkjøpet, fant den ikke på ACCORD listen over pågående studier, jeg gikk bare ut ifra det pga tweeten, så det gjelder ikke de uansett nei
Jeg er klar på at de gjorde en kjempegod jobb når de plasserte emisjonen med det momentumet som var. All kred for det.
Det som ikke var innafor (min subjektive mening) er at CEO benyttet samme momentumet til å kvitte seg med aksjer for 7 MNOK / 80 % av beholdningen sin. Alt var «hypet», og ble ikke noe bedre av påstanden som ble sitert i UK om sannsynligheten for suksess.
Det er uansett opp til GF å velge sin CEO, og grunnen for meg til at jeg takket nei til å delta i emisjonen var sitatene fra CEO som krasjet helt med hans egne valg. Men igjen, innertier at de klarte å fylle opp krigskassa med 500 MNOK, det flyter de på i mange år
(Nano gjorde det samme i sin tid på 116 kroner når hypen vibrerte der i gården. De hentet 500 MNOK på all time high og forskningssjefen lempet ut aksjer for 10 MNOK ++. Også helt klokkerent, men stuerent? Nei…
Av det jeg leser i meldingen fra Bgbio,så klarer ikke jeg å se om ACCORD studien i sin helhet stanses eller om det er bare den ene deltakeren Bergenbio som stanses.
Noen her inne som har noen formening om det?
Nå er det en vesensforskjell i BGBIO CEO og NANO Forskningssjef, iom at bgbio meldte salget ifm emi, mens i NANO hadde ledelsen frivillig lockup som han lurte seg unna på en teknikalitet.
Enig i at det er litt uklart. Men jeg heller mot at hele greia stoppes pga det jeg har uthevet under.
“notes the UK Research and Innovation’s (UKRI) decision to
cease the grant funding to the University Hospital Southampton NHS Trust for the
COVID-19 ACCORD clinical study in which BerGenBio’s bemcentinib was the lead
drug candidate to be tested. Subsequently the University Hospital Southampton
NHS Trust, who is the study sponsor, has notified all sites in the ACCORD study
to cease recruitment of new patients into the trial. Patients already
recruited, including those dosed with bemcentinib, will continue on treatment as
per the protocol”
Men det kan også bare være en klargjøring på at de kjører igjennom etter protokollen. Så igjen enig i at det er litt tvetydig og har ikke funnet noen at noen av de andre melder det tilsvarende som BergenBio.
Dahle dippen var jo bare helt forferdelig, mens Godfrey kan jo ikke kjøpe eller selge når han vil. ?!
Ifm med emi er et perfekt tidspunkt i mitt syn.
Så kan investorer velge hva de vil ut i fra det.
Det sagt så synes jeg ledere i norsk biotech gjør veldig stor skade med sin motvilje mot å være storeiere av aksjer. Ja de får en sur formueskatt av det, men den har de lønn til å betale med.
Enig, og da tenker ihvertfall jeg at det er greit å lette seg litt, slik som Godfrey gjorde det. Ingen som kan si noe på det…! Faktisk begrenset når en CEO kan selge også…