Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Småprat (BGBIO) 🧬

Det går helt fint å selge på gode data fra studier som viser at pipen fungerer og at det skapes fundamentale verdier i jobben som gjøres av alle i selskapet.

I dette tilfellet var det ikke slik; det var en hype som ble godt forvaltet av CEO. Den ene på en god måte for selskapet fremtidig ved å sikre cash på bok, men det ble stilt spm tegn på uttalelser fra CEO i forkant av emisjonen. Det viktigste er uansett at dere som er aksjonærer har tilliten i orden, jeg er ikke investert i selskapet men har fulgt det fra utsiden da det er fascinerende å se hvor lite som skal til for at alle springer etter for å eie det samme. Det kjører ting kraftig opp, og dertil ned når det feiler. I morgen blir nok dagen hvor noen forteller seg selv at de aldri skal la seg rive med på slike ting igjen. (PCIB opplevde det samme for noen uker siden, hvor 84 kroner plutselig ble 45 kroner).

7 Likes

Har søkt endel på nettet og finner ikke ikke noe som tilsier at Accord er lagt ned, eller lever i beste velgående for den saks skyld.

Kan det være at hele Accord i praksis er Bemcentinib pt? Og at det er kun Bemcentinib som derfor rammes direkte?

Jeg finner heller ikke noe om det, men det tilsier jo mer at det pågår enn at det er lagt ned.

Det kan godt være, men likevel burde vel andre også si ifra om at det ikke blir noen oppstart i Accord.

Eventuelt var de såpass fornøyde med (og pga mangel på pasienter) InferonBeta (uten at jeg vet noe som helst om målgruppen der osv) at de stoppet opp studien for BergenBio (og evt de andre kandidatene)

Jeg synes det er litt uklart for å være ærlig.

Er der manko på pasienter som gjør studiet umulig så er jo resultatet gitt men dette sier vel intet om BGBIO sitt resultat?
Selv med enestående resultater så kommer jo ikke pasientene tilbake av den grunn.
Egentlig en gladmelding at det bedrer seg for brittene.

Så hva med de andre studiene.
Er de også stoppet?

Det er jo rart at myndighetene i flere land ikke støtter opp med kapital slik at dette gjennomføres.
I “morgen” kan jo situasjonen være snudd på hodet og panikk og kaos oppstår igjen og så sitter vi på halvferdige resultater som ikke kan brukes til noe?
Dette forstår jeg ingenting av.

Ifølge denne grafen er det iallefall en veldig fallende trend hva gjelder antall innleggelser i England.
Legg spesielt merke til antall innleggelser for sist kjente dag (25 juli) .

Nå blir jo alle accord dataene offentligjort ila kort tid, så da får vi jo se effekten.

1 Like

Traff han her, på vei til Oslo Børs, hadde hastverk sa han, måtte komme frem før i morgen tidlig…
tenor (4)

5 Likes

Forsøker igjen, svak tilgang her:

Hmmm ja var synd. Hvorfor studien stenges ned , om myndighetene eller BB vet noe om resultatene så langt, osv, det vet ikke jeg. Men money talks og inngangen for rask godkjenning av corona-indikasjonen er midlertidig stengt. Jeg orker ikke være med på noe hausse kjør rundt denne nye studien av corona slik selskapet hinter om i børsmeldingen, selv om den er i Brasil, Sør-Afrika, eller USA, enn så lenge er dette en joker som er vanskelig å prise inn. Her blir selskapets pr viktigst enn så lenge.

Takk lov for “ankeret” i desember og øvrig pipeline. Selskapet har cash og god fremdrift. Verdens fremste AXL inhititor og førstevalget blant utvikler-drevne studier, fremtiden er lys. .

Og om vi zoomer litt ut så er selskapet i og caset som helhet i tipp topp shape, vi på TI får forholde oss til det fundamentale og la kurs være kurs frem til desember! :sunglasses:

Kjøper idag.

3 Likes

UKRI, som finansierer Accord, fikk ny ceo 29 juni.

Og angående om hele Accord er stengt, så ser det slik ut:
https://mrc.ukri.org/funding/browse/ukri-nihr-covid-19/ukri-nihr-covid-19-rolling-call/

2 Likes

Da er vi tilbake til pre-corona, som antatt! Jaja, here we go

Gratulerer til de som kom inn på 24!

8 Likes

24.76 :sweat_smile:

Fra TDN Direkt.(merker meg spesielt siste setning)

BerGenBio kan komme i fokus ved åpning etter at selskapet i går etter børsens stengetid meldte at UK Research and Innovation (UKRI) har besluttet å avslutte finansieringsstøtten som ble gitt til University Hospital Southampton NHS Trust for den kliniske covid-19-studien ACCORD, der Bergenbios bemcentinib var en ledende legemiddelkandidat som skulle testes.

Videre bekrefter Bergenbio i meldingen at selskapet er i et sent stadium av oppstartfasen for å sponse og gjennomføre en studie som ligner Accord-studien i et land med høy forekomst av covid-19 og selskapet forventer å kunne oppdatere markedet om dette i løpet av nærmeste fremtid.

Administrerende direktør Richard Godfrey i Bergenbio sier i en kommentar at covid-19-tilfellene har blitt kraftig redusert i Storbritannia i løpet av de seneste ukene, og som et resultat av dette har Accord-programmet ikke gått så raskt fremover som de hadde forventet. Han legger til at de ser frem til å sponse en studie.

2 Likes

Dersom resultatene så langt snart legges ut til markedet så vil de kanskje skape stor pågang fra andre selskaper som vil være med på denne nye studien (forutsatt dataene er overbevisende selvsagt)

Snodig situasjon å kommeopp i men er der ingen pasienter så er der ingen og det kan en jo ikke gjøre noe med.

For få pasienter er en ting. Men vi skal heller ikke glemme at når en pasient er selektert ut fra de foreliggende kriteria, så må pasienten selv takke ja til å delta i forsøket. Dette hinderet har ikke vært diskutert.

Men her har vi å gjøre med engelskmenn. Personer som er grunnleggende skeptiske til alt som ikke er stempler “made in UK”. Dette henger igjen i dem etter at de en gang i tiden hadde et imperium der solen aldri gikk ned. De børster fortsatt støv av gamle tigerskinn og tror de fortsatt er en verdensmakt. En britisk kollega av meg hevdet, dog med glimt i øye, at selv tomatene dyrket i Holland ble stemplet made in UK før de kom i salg på de britiske øyer. ;-))

Men vi skal ikke undervurdere det faktum at Bemcentinib ikke er en engelsk produsert medisin som altså skal testes ut på engelskmenn. Jeg vil ikke utelukke at dette kan være en medvirkende årsak til at få pasienter, trolig for få, er blitt del av studien rundt Bemcentinib.

Og jeg kan vanskelig skjønne at ledelsen i BGBIO skulle bruke penger på å sponse en ny studie opp mot covid-19, dersom det skulle være skuffende resulater i Accord som var årsaken til at studien ble avsluttet. Jeg mener det er faktorer her som tyder på at det er sant når selskapet fremholder tilgang til pasienter som årsak.

I så tilfelle kan dagen nedsalg kunne vise seg å være en fatal feilvurdering fra småsparerne.

7 Likes

Uheldig at accordrekrutteringen avsluttes. MEN lite pågang av pasienter i uk er det lite å gjøre med. Min vurdering er at det er stor sannsynlighet for gode resultater hos de allerede rekrutterte pasientene, og i tillegg annonseres det at man vil starte tilsvarende studie andre steder. Har kjøpt flere aksjer i dag.

1 Like

Noe av bullcaset har vært at Oxford-forankringen og britisk CEO skulle få BGBIO til å fremstå så godt som engelsk og bidra til mer omtale og rask rekruttering.

De første dagene etter at ACCORD ble kjent var jo også internasjonal omtale av BGBIO langt større enn vi noensinne har sett om et norsk biotech, så ble det 100% stille desverre.

Edit:
Jeg begynner mer og mer å tro at ACCORD har vært så godt som vekkprioritert som satsingsområde i et par måneder allerede, og det er grunnen til at BGBIO kan melde at de allerede er i gang med å planlegge et nytt studie.

1 Like

Svært spekulativt utsagn selvsagt men dersom gode data , vil ikke selskapet fremstå som en “gavepakke” til feks US og fristes kanskje med privilegier fra FDA og annet?
Pandemien pågår forsatt.
Lurer på om BGBIO hadde startet denne prosessen med "eget " studie langt i forkant av denne siste meldingen?
Går det ann å se noen sammenheng her mellom “snarlig start” og hva BGBIO sier i meldingen?

1 Like

Kan det være håp om å komme med i denne?

Skal inkludere nye legemidler
Parallelt jobbes det med å inkludere nye legemidler i den globale WHO-studien, som ledes fra Norge.

3 Likes

Ja, ser den. Det viser at ledelsen er klar over betydningen av å få Bemcentinib solgt inn som et britisk produkt. Men spørsmålet er hvor vellykket dette forsøket har vært.
Engelsmenn er noen sære og svært nasjonalistiske og arrogante individ.