En bekreftelse man kan slå fast etter siste ukers meldinger er at det er vanntette skott mellom ledelsen og TM. Her er det ingen som handler på innsideinfo i alle fall, det er positivt
Denne gangen var det ingen som frontrunnet nyheten.
Spent på hvor mye TM handler for i dag.
Oj - rekrutteringen var virkelig dårlig…
Første pasient dosert med bemcentinib den 2.juni. Etter halvannen måned, den 15. juli var det dosert 4 pasienter(!), og bemcentinib rekrutterte faktisk færrest pasienter av de 4 medisinene i ACCORD (dog små tall for alle).
Rekrutterte pr. 15.juli :
Det var ikke rare greiene. MEDI3506 er AstraZeneca sin kandidat og hadde 18 sites, hjemmebanefordel?
Er ikke spesielt bekymret tross stengning av accord:
Verden balanserer akkurat nå på en knivegg, jeg tror at UK droppa ACCORD er noe de vil angre på i løpet av det neste året.
Sjekk ut newsletters:
22.juni - 3 pasienter recruitied
15.juli - 4 pasienter
På nesten en måned har de altså bare klart å rekruttere én pasient.
BGBIO må jo ha sittet og sett over lang tid at rekruteringen har stått “bom fast” uten å kunne gjøre noe fra eller til. ( det er jo ikke deres studie)
Til og med endre på kravene til rekrutering har kanskje ikke vært mulig.
Dette forholdet må jo ha resultert i tidelig avgjørelse om å gå for “egen” studie og dersom så så har det vært god tid for BP til å melde sin interresse.
Tror der er et ekstremt behov for behandling av corona-viruset da uansett hvor effektiv en mRNA vaksine måtte være så vil mange være livredde for å ta denne vaksinen som jo er helt ny teknologi med hastverk i tillegg.
Hva med langsiktige bivirkninger ( for en så gigantisk gruppe)
Så med nært sagt ingen rekrutering i lang tid så har nok BGBIO tidlig bestemt seg for egen studie , eventuelt med partner.
Selskapet har utnyttet situasjonen optimalt og sitter på kontanter etter emisjonen som gir handlefrihet.
Når det gjelde «de» så er det altså ikke BGBIO med britiske myndigheter ansvarlig for studien.
Og da er det verdt å spørre seg hvor mye effort britene som stod i spissen for dette har lagt med.
Det andre elementet er at hver pasient som ble selektert må selv takke ja til å bli behandlet med Bemcentinib. Og som jeg har påpekt tidligere så er britene veldig nasjonalistiske og velger primært varer produsert i UK.
Så her er flere elementer som kan forklare en heller treg vekst av antall pasienter behandlet med Bemcentinib. Tror derfor ikke det vil nødvendigvis være negativt at BGBIO nå vil sponse en egen studie utenfor UK.
Vi har fått bekreftet 4 pasienter totalt 15. juli, det gjør i mine øyne dataene lite interessante og jeg har valgt å trekke meg ut. Tar det på min kappe at jeg ikke visste om det før, jeg har vært mange ganger inne på siden og at jeg har oversett det er min egen feil. Grunnen til at jeg trekker meg er at BergenBio har mistet skjoldet sitt mot makro inntil de har det nye studiet i gang, og da er det ikke lenger interessant for meg da jeg ser risiko for et nytt makro-krakk som stort utover høsten. Følger med, men utenfra. Relevant inngang for meg sånn caset er nå vil være rundt 18-20 kr og ved et makro krakk rundt 14-18.
At selskapet blir straffet så hardt for å gå videre selv syns jeg var voldsomt. Får benytte muligheten til å plukke før neste melding da
Herlighet. Hvorfor har ingen delt denne informasjonen tidligere? Tror ikke jeg hadde sittet på denne kunnskapen, i hvert fall ikke etter at jeg hadde solgt på 4X.
Bra at BergenBio har vært proaktive og er godt inne i planlegging av ny test knyttet til Covid-19.
Jepp, det som i utgangspunktet så ut som en glimrende mulighet for BGBIO, utviklet seg nok raskt til en tvangstrøye.
Jeg skjønner at ledelsen er blitt smigret ved at Bemcentinib ble utvalgt som første medisin til uttesting i Accord. Men. Det har nok vært frustrerende for ledelsen å sitte på utsiden uten mulighet verken til å påvirke rekrutteringen av pasienter, påvirke kriteria som pasientene ble utvalgt etter eller påvirke hvordan studien ble lagt opp.
Og trolig har ledelsen blitt frustrert rimelig tidlig i prosessen. Hvis ikke kunne de neppe meddelt markedet at de er kommet langt i prosessen ved å sponse en ny studie av Bemcentinib mot covid-19 i et helt nytt land.
Ting tyder på at oppstarten av den nye studien kan skje raskt og at vi således kan få resultater forelagt i løpet av oktober/november. En forsinkelse ja, men covid-19 vil nok være med oss mye lengre.
Og ettersom BGBIO er villige til å sponse en ny studie, så kan det ikke være tvil om at ledelsen fortsatt har tro på at Bemcentinib vil ha positiv virkning på covid-19.
Hadde vært fint å vite hvordan det har gått med de 4 pasientene som er og blir behandlet. De sa jo at behandlingen fortsetter.
Hvilken planet befinner du deg på? Kom tilbake på jorden.
Det sagt, så tviler eg sterkt på at kostnaden av å fortsette accord studien er i nærheten av hva bgbio tapte på denne avgjørelsen. Sånn sett hadde det vært bedre om bgbio finansierte ukri til å fullføre, om så i et annet land. En slik strategi som ble valgt nå, av ukri, var ingenting annet enn et solid ballespark, feigt og uryddig… Hvem lager en sånn studie og bare går fra det på den måten. At det er lovlig er meg heilt og absolutt ubegripelig.
Du sier de har mistet skjoldet mot makro inntil de har nytt studie på gang. Samtidig sier du at det er fare for nytt makro-krakk utover høsten.
Men ut fra den meldingen BGBIO sendte ut i går tror jeg ikke det vil ta måneder før ny studie er i gang. Slik sett kan der virke som at ditt salg var noe hastig.
Men her må den enkelte gjøre som det passer seg og sin økonomi. Ut fra det respekterer jeg ditt valg om å sette deg påmsidelinjen.
Personlig har jeg valgt å sitte i ro. Jeg mener dagens reaksjon er en overreaksjon på noe som kan, jeg understreker kan, slå ut positivt for BGBIO. Men det er mitt valg. ;-))
Forhåpentligvis befinner jeg meg fortsatt på Tellus. Noe annet ville vært synd for min kone. ;-))
Fint å høre for din og din kones del
Poenget mitt er selvsagt at å tro på data så tidlig som oktober, som var innenfor tidslinjen på ACCORD er hinsides. De er i sluttfasen av å sette opp en egen studie, som må startes opp, sykehus aktiveres, pasienter rekrutteres og data avleses. Det er vel optimistisk, eller direkte urealistisk med oktober/november som tidslinje etter min mening.
Den er grei. Ser den. Det vil nok ta noe lengre tid.