Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Småprat (BGBIO) 🧬

Det var for få syke i den snevre kategorien som passet inn i kriteriene for denne studien. Midlene skulle gis alvorlig syke (dvs på intensivavdeling), men ikke til pasienter i respirator.

PS. Det er en forskjell mellom en studie (gjerne et vitenskapelig arbeid) og et studium (f eks et fag på universitetet).

Det er ikke bare Bemcentinib som har slitt.
Ser ut som alle medikamentene i ACCORD har veldig dårlig rekruttering.

2 Likes

skulle gjerne sett resultatene fra de 4 som fikk behandling.

Edit: sendte like godt en mail :grimacing:

1 Like

Må si Herr Mohn virkelig kjører på og jeg kjenner ikke hans agenda, støttekjøp og bare støttekjøp, neimen ikke godt å si, men mannen nærmer seg med stormskritt:

Tilbudsplikt utløses ved erverv av mer enn 1/3 av stemmene i et selskap notert på norsk regulert marked. Dette innebærer en plikt for erververen til å gi de øvrige aksjonærene i selskapet et tilbud om å erverve deres aksjer. Tilbudsplikt utløses igjen ved erverv av mer enn 40 % og 50 % av stemmene.

Om drøyt 7% eller ca. 6mill aksjer er han der.
Utelukker slett ikke at han fortsetter sin shopping flere dager framover, men mulig han stopper på 32% :grinning:

1 Like

Ja, det kunne vært interessant, men antar at det kommer i neste melding når dem presenterer retningen videre.

Og det tolker jeg til alt fra noen få dager til maks et par uker:
“BerGenBio also confirms it is in late stage set-up phase to sponsor and conduct a similar study to ACCORD in a country of high COVID-19 incidence and expects to be in a position to update the market in the near future.”

1 Like

De resultatene blir offentligjort når all accord data blir offentligjort, så et par uker maks.

1 Like

Han støttekjøper, ingen fare for at han utløser tilbudsplikt.

3 Likes

Ser at enkelte mener TM støttekjøper. Begrepet støttekjøp forstår jeg dithen at man kjøper aksjer kun i den hensikt å holde aksjekursen oppe, uansett hvordan selskapet ser ut på innsiden.

TM er en såpass oppegående og dyktig forretningsmann at han aldri ville kjøpt aksjer i BGBIO, dersom han ikke samtidig har tro på at investeringen vil kaste av seg.

Så derfor har jeg ingen tro på at hans kjøp av 300k aksjer i dag var et støttekjøp. Men når småsparere selger kursen såpass kraftig ned på grunn av at en studie avsluttes som følge av mangel på pasienter, så trenger man ikke være en dyktig forretningsmann for å skjønne at dette er et mulighetsvindu som det er usikkert hvor lenge vil være åpent.

Jeg undrer på hva dem som solgte seg ut nede på 24-25-26 kroner føler i kveld. Det er rimelig god grunn til å tro at TM kan føle seg betydelig smartere i kveld, enn dem som solgte. Kanskje ikke så overraskende mår det er snakk om en av Norges mest vellykkede forretningsmenn.

11 Likes

Flott innlegg, antar du skjønte at jeg ikke nødvendigvis er blant de som hevder at TM bedriver støttekjøp.
Brukte det bare i innlegget mitt siden flere her ymter om det.

1 Like

Jeg tror avbrutt ACCORD er meget positivt for de som heier på BergenBio og Bemcentinib:

Utfra virkningsmekanismen og multi-risikopasienten som kun ble lettere syk, er jeg overbevist om at Bemcentinib , som eneste medikament jeg kjenner til nå, vil kunne ha preventiv effekt og holde Covid19 -positive pasienter utenfor sykehus. Denne effekten ville neppe kommet frem i ACCORD hvor inklusjonen skjer såpass sent i forløpet at cellene er fullastede med virus og immunsystemet alt har blitt bløffet ut på glattisen at AXL inhibering neppe ville gjort enorm forskjell.
Kanskje ville den vist en liten effekt som hjelpemannskap på laget hvor neppe Bemcentinib hadde blitt fremhevet som ledestjerne .
Astra maler selvfølgelig sin egen kake , og Moderna, som Astra eier ca 20% av tror jeg, har neppe noen interesse av at andre skal stjele glansen ( og milliardene) fra deres Covidstjerner. De har jo også en enorm kontaktflate ut i verden og mange penger de kan bruke på å få det som de vil . Bare tallet 4 inkluderte pasienter på så mange uker sier noe om en mistenkelig lav inkludering synes jeg , på tross av synkende pasientmengde.

Nå kan BergenBio forhåpentligvis være med å påvirke studiemodellen til å teste ut Bemcentinib som forebyggende . Feks tilby pasienter i risikogruppen behandling i det de har testet positivt. Ville tro at dersom dette lar seg gjøre ville man raskt kunne se hvor mange som måtte innlegges etterhvert.
Jeg håper også at de gjennomfører studien i USA . Der har de alt en stor kontaktflate og erfaring med studier. Den vil neppe bli stor der , den vil eventuelt bli HUGE. Så jeg krysser fingrene for at mine refleksjoner blir til virkelighet og tror at de som kaster hånklet nå Are in for a SOMO( shock of missing out) . :sunglasses:

5 Likes

Bull artikkel i morgendagens FA

Jepp, tok den. Ser at mitt innlegg som svar til deg kunne misforstås. Beklager den. :innocent:

Helt enig. Tror også at dette er de samme tankene ledelsen i BgBio gjør seg. Accord ble en tvangstrøye der andre kunne hindre at Bemcentinib kom til sin rett.

Blir spennende å se hvilke nye trekk BgBio har planlagt og som blir iverksatt i nær fremtid.

1 Like

Vi gir like mye vi til utvikling av nye medisinske preparater som Mohn.
Forskjellen er bare at Mohn gir frivillig :slight_smile:

Ut fra hva jeg vet om Bemcentinib, virker denne artikkelen om behandling av Covid-19 svært relevant.

Det er lang vei fra in vitro til medisin for mennesket.
Og BergenBio har kun in vitro resultater å støtte seg på-
4 pasienter fra hvem ingen resultater er kjent gir ingen indikasjon på vei fremover.
Vaksinene rulles i løpet av høsten.
i Russland vurdrer man å hoppe over fase tre og godkjenne egen vaksine om to uker. Kina har godkjent en for millitærpresonell. Tre seriøse er i fase tre.
Jeg tror Coronatoget har gått for Bergenbio.

2 Likes

Nå er det ikke vaksine BGBIO utvikler da.

Nei, men vaksinene vil begrense sykdommen

Du tar litt feil.

De hadde 1 pasient i Norge, som var grunnen til at de ble med i Accord. Resultatene til de 4 i Accord blir offentligjort på et tidspunkt da all Accord data skal gjøres offentlig.

WHO med flere har jo sagt at vi trenger en behandling vedsiden av vaksine. Fordi influensavaksiner aldri er 100%. en god vaksiner er 50-70% effektiv. Og de vaksinene vi ser nå er ikke av den gode sorten.

2 Likes

Ja man vet aldri, kanskje blir det også et behov for medisinering.

Men jeg tror på flokkimmunitet for de eldre ved hjelp av vaksine, og for de yngre ved å neglisjere smittevernreglene.