Helt enig.
Og helt oppriktig, hvem i huleste tør la seg vaksinere på dette tidspunkt?
Finnes ikke en vaksine som kan være i nærheten av utprøvd og ufarliggjort på denne korte tiden.
Altså alle fagfolk sier det er behov for behandling selv om man har en god vaksine. Vi er LANGT unna en god vaksine.
Jeg stiller opp som vaksinekandidat såsnart den første er tilgjengelig.
Men det er fordi jeg er i en risikogruppe, og de fleste eldre er også det, og de vil ha vaksinen.
De unge kan gi faen uten å bekymre seg meget for egen helse.
Lykke til på reisen!
En ting er hvertfall helt sikkert, alle eventuelle bivirkninger har dem ikke klart å kartlegge og se konsekvensen av i løpet av noen måneders utvikling.
At noen ønsker å la seg prøvevaksinere vedkommer ikke meg, men det sies at hastverk ofte er lastverk.
Erfaringsmessig er bivirkninger til vaksiner bagatellmessige i forhold til sykdommens konsekvenser.
For Covid-19 gjelder dette ikke unge mennsker uten risikoprofil.
De greier seg utmerket uten vaksine.
Jeg er for vaksiner hvor det er hensiktsmessig og det er det i aller høyeste grad mot covid-19.
Men at det finnes quick fix løsninger på rekorttid her uten å ha kjørt nødvendige tester og utprøvinger har jeg liten tro på.
Men de er allerede i gang,
Riktignok kun i Kina og snart i Russland.
Men jeg tror Trump vil sørge for å få Modernas mRNA vaksine hastegodkjent i god tid før valget.
Og den kan masseproduseres over natten
Selvsagt, bestrider ikke det, men nekter å tro at dem klarer å lage en fullgod og trygg vaksine på noen måneder
Hvis du er 75, har et snev av diabetes, er overvektig og har høyt blodtrykk, så spør du ikke etter en fullgod og trygg vaksine, men du spør etter en vaksine som kan beskytte deg.
Men nå er vi far off topic
Jeg legger inn årene
Ja, det er kanskje mulig.
Men det er ikke slikt vi ønsker å gi til våre barn.
Men vi avslutter diskusjonen der @Astrup, lite om BB direkte😀
Blir interessant å se om Mohn fortsetter kjøpene i dag.
Det er mulig han fortsetter inntil kursen er på emisjonsnivå for å vise at det er “trygt” å investere i Bgbio-emisjoner.
Det vil i så fall være et viktig signal til markedet i et langsiktig perspektiv, som vil gjøre det lettere for Bgbio å hente penger senere.
Folk skulle ha forstått mønsteret på bgbio hvor TM ikke lar at kurset stuper på misforståelser eller en lunken melding! Bgbio er unik sånn sett på OB å ha en så sterk backup som TM som har troen🤘
Ser at det er enkelte som tviler på at pasientgrunnlaget var den reelle årsaken til at studien med Bemncentinib ble terminert i ACCORD-programmet. La meg knytte noen kommentarer til denne tvilen.
I Accord har BGBIO kun levert medisinen. Det er britiske myndigheter som har lagt opp studien, valgt ut aktuelle medisiner og selektert pasientene. BGBIO har stått på sidelinjen og hatt ubetydelig innflytelse på prosessen. Men jeg skjønner at selskapet både blir smigret og positivt innstilt når de får en slik henvendelse.
Så vet vi at antall innlagte pasienter har stupt, også i UK. Rekruttering av pasienter har derfor blitt en utfordring, ikke bare for uttesting av Bemcentinib. Ting har derfor tatt uforholdsmessig lang tid. Og da studien med Bemcentinib ble terminert, så var det mangel på pasienter som er oppgitt som årsak.
Ja, jeg skjønner at enkelte vil velge å hevde at dette kun er en unnskyldning og at den virkelige årsaken trolig ligger i at man ikke fikk den nødvendige effekt av Bemcentinib mot covod-19.
Jeg skulle vært med på den teorien, dersom BGBIO samtidig hadde gitt opp hele covid-19. Men det har de altså ikke gjort. Men et annet poeng som veier like mye, er utsagnet om at BGBIO er «in late stage set-up phase …», altså har de allerede jobbet en god stund med å sponse en ny studie for utprøving av Bemcentinib. Hvorfor gjør de det dersom det var så soleklart at Bemcentinib IKKE har noen effekt mot covid-19? Og hvorfor har de jobbet lenge med dette allerede, dersom det nylig ble klart at Bemcentinib ikke fungerer mot Covid-19?
Jo. Det understøtter min og andre sin mistanke om at hele Accord opplegget har vært som en tvangstrøye for BGBIO og en prosess de har vært misfornøyd med i lang tid. Såpass misfornøyd og såpass innstilt på at den prosessen høyst sannsynlig ikke ville føre frem, at de allerede da melding om terminering ble sendt ut, faktisk befant seg «in late stage set-up phase to sponsor and conduct a similar study to Accord in a country of high COVID-19 incidence and expects to be in a position to market in near future.»
At enkelte, som har i utgangspunktet vært skeptiske til at Bemcentinib ikke funker mot Covid-19, velger å tolke dette som en bekreftelse på at Bemcentinib ikke funker, er forståelig.
Men jeg finner det svært lite sannsynlig at BGBIO ville sponset en slik studie, dersom så var tilfelle. Da måtte jo hensikten være å føre oss aksjonærer bak lyset. Det ville de neppe turt å gjøre med Trond MOhn som hovedaksjonær. For man lurer ikke Trond MOhn ustraffet. Man kjenner Trond MOhn særdeles dårlig dersom man tror at den hedersmannen ville tillatt noe slikt. Han en ærlig og stolt bergenser som ikke farer med løgn og fanteri.
Jeg mener derfor vi kan være trygge på at studien faktisk ble terminert pga mangel på pasienter og at ledelsen sin tro/overbevisning om at Bemcentinib vil ha effekt mot Covid-19 ligger til grunn for at BGBIO nå vil sponse en tilsvarende studie som ACCORD. Og dette gjør de med full støtte fra sin hovedaksjonær, Trond Mohn.
Det er bare å gratulere dem som fikk handlet BGBIO nede på 24-25-26-27 tallet. Dem som solgte led tydeligvis av en smule panikk, og dessverre under innflytelse av personer som ynder å skape konspirasjonsteorier på nettet. Nok et bevis på at man ikke må la sine investeringer styre av det man leser i kommentarfeltene på nettet. Ei heller mine innlegg. Jeg er subjektiv så det holder. ;-))
En klok kollega sa til meg når kursen var på over 40 kr før sommeren: “Hvis du ikke tåler å våkne opp en dag der bgbio står i 25 kr så bør du ikke være i BergenBio. For det kan skje og noe tilsvarende har skjedd før”.
Brutale opp og nedturer er ikke unikt for BGBIO. Den typen utslag finner du i hele farmasispekteret. Usikkerheten og risikoen er høy. Ingen tvil om det. Men akkurat derfor må man ikke satse penger man ikke har eller ikke har råd til å tape på farmasiaksjer.
For innen farmasi er ingen ting sikkert før det er sikkert. Å tro noe annet er å lure seg selv.
Jeg leser om personer som er all-in og andre som lånefinansierer store deler av sine investeringer. Etter min mening har man da gått fra å investere til å gamble.
Jeg har selv fått meg noen i trynet, spesielt innen farmasi. Så jeg vokter mine steg med omhu. Samtidig er farmasi det feltet der jeg har gjort mine beste investeringer.
Men at det svinger! Ja, det er jeg den første til å underskrive på.
Ha en riktig god dag!
Vi som er i risikogruppe for sykdommen, vil nok også være i en risikogruppe ved en uprøvd vaksine.
Jeg er helt enig med deg. Jeg personlig mener det er overhengende stor sannsynlighet for at 80% utsagnet til Godfrey har hatt rot i virkeligheten og har vist seg i testing både før og under accord. Accord har nok vært av typen dinosaur studie og at da bgbio velger å ta ballen i egne hender vitner om at noe stort er i gjære. Hadde ikke bemcentinib hatt noen effekt hadde de aldri løpt den risikoen ved å finansiere ett eget studie.
Føler nesten med de som fikk panikk på 24 kr for 24 timer siden. Men bare nesten
I utgangspunktet helt irrelevant for BergenBio men jeg noterer meg at noen er interessert i å drøfte vaksine også.
Frykter at dem som solgte på 24-25 tallet i går, hadde tatt seg vann over hodet og satset penger de egentlig ikke hadde råd til å tape. Da får man sterke rykninger i salgfingeren når pilene ned blir blodrøde, dessverre.
Har man noen år på baken i aksjemarkedet, så vet man at store utslag gjerne blir ekstremt positive eller negative, før ting roer seg en smule. Å selge på blodrøde dager har sjelden lønt seg. Like lite som å kjøpe på mørkeblå dager.
Når det er sagt så skal jeg innrømme at jeg har gjort begge feil selv, tidligere. Men man lærer så lenge man har lever.