Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Småprat (BGBIO) 🧬

For meg var valget enkelt, ikke salg men kjøp!
Riktignok ikke på 24-25 men underkant av 28, snitt nå på kr 34,35 fornøyd med det!

7 Likes

Kjenner meg igjen. Etter noen år med biotek blir man herdet i forhold til opp og nedturer

3 Likes

Samme her

1 Like

Ser at den mye omtalte malariamedisinen muligens er effektiv tidlig i sykdomsforløpet av covid-19. Blir interessant å se om det sammme kan gjelde Bemcentinib. Får håpe studien designes slik at dette evt kommer frem, i motsetning til i accord der jeg antar pas var svært syke.

Fint om vi gir kilder for opplysninger. Jeg visste ikke at det var evidens for at malariamedisin virker mot Covid-19? (Jeg ser bort fra mindre seriøse påstander fra et fåtall leger, vi trenger vitenskapelige studier, også for"vår" medisin.)

1 Like

Er helt ny i aksje kjøp. Følgte rådene her og ikke solgte på vei ned. Det viste seg å være klokt. Har kreft selv og ville støtte et firma som driv med slikt, og samtidig ha det litt gøy.

27 Likes

Malariamedisinen klorokin MULIGENS effektiv, kilde prof. ved Yale. Ikke evidence foreløpig.

Den kommentaren kom akkurat på high of the day, rart hvor treffsikkert “selg når man vil fortelle noen hvor mye man har tjent” er ^^

Men jeg har ikke solgt!!:joy:

2 Likes

Malariamedisinen kan på papiret ha en viss forebyggende effekt da den åpner cellene for sink som igjen ikke viruset trives så godt med. Sink blokkerer dermed virusreplikasjonen inni cellen.Men, den har jo potensielt sterke bivirkninger og mange av dem farlige ( som feks hjertesignalforstyrrelse) og således nok er uegnet til masseforskrivning på tidlig tidspunkt slik jeg ser det. Dosene som skisseres her , 500mg daglig er mangegangen det man bruker for malariaprofylakse, 200-400mg i uka. Ingen myndighet med vettet i behold vil komme til å bruke den som forebyggende. Bemcentinib derimot :wink: Video under forklarer dette greit , men jeg går ikke god for statistikken de viser til. Antall Klorokinrelaterte dødsfall er jo ikke fokhus her.

1 Like

mohn kjører på med nytt kjøp gitt.

6 Likes

Inneholder vel egentlig ikke noe nytt men har ikke lagt merke til dette brevet fra Godfrey før nå (datert igår) :

12 Likes

we are adapting quickly to open further studies of bemcentinib. We are currently in late stage set-up phase and regulatory submissions to conduct a similar study to ACCORD in a country of high COVID-19 incidence and expect to update the market and shareholders in the near future

De bekrefter “late stage” i forberedelse til studie i et land med høy prevalens av Covid-19. Men legg også merke til flertall: “further studies”.

Tror dere de vil vente med Covid oppdatering til halvårsrapporten?

De hadde muligheten til å gi oss en covid oppdatering denne uken, men valgte å kun informere om at Accord studien var terminert pga pasientsituasjonen, samt at de var i sluttfasen med et nytt tilsvarende studium som BGBIO ville sponse.

Det er således ikke noe i deres kommunikasjon som skulle tilsi at troen på at Bemcentinib har effekt mot covid-19 er svekket.

Rett nok har det surret mange teorier på diverse diskusjonsforum, noe som en heller uklar melding fra BGBIO må ta skylden for. Derfor kom det i går ettermiddag et brev fra CEO som hadde til hensikt å avklare situasjonen og fjerne usikkerheten børsmeldingen tydeligvis har skapt. Om de lykkes med det, gjenstår å se.

Men det ville vært en fordel, og gjort livet langt enklere, dersom BGBIO kunne vært en smule klarere i sin IR prosess. Nå skal de ansette en ny medarbeider til å ivareta IR. Så får vi håpe at vi i fremtiden får meldinger som er tydeligere og klarere enn det vi hittil er blitt til del.

Ha en riktig god dag!

5 Likes

Viser til hva “rischioso” skriver på HO:

“Alle andre accordstudier fortsetter hvor NHS/AKRI har trua basert på gode resultater. Så vil det tidvis avsluttes studier hvor de ikke finner det hensiktsmessig å fortsette - kan det være så vanskelig å forstå?”

Er dette virkelig tilfelle? At alle andre accordstudier fortsetter og at det er bare BergenBio som kastes ut?
Da blir i tilfelle saken en ganske annen. Da kan man tolke dette som at virkningen av Bemcentinib har vært tvilsom.

Dette er bs, hele accord legges ned.

3 Likes

… Subsequently the University Hospital Southampton
NHS Trust, who is the study sponsor, has notified all sites in the ACCORD study
to cease recruitment of new patients into the trial. Patients already
recruited, including those dosed with bemcentinib, will continue on treatment as
per the protocol.

1 Like

Vær forsiktig med hvor du henter info… HO er VM i bullshit (er mye rart her også, men HO er nesten utelukkende visvas)

Den aktuelle skribenten er et troll og meningene hans her er jo bare tull. Disse studiene rekrutterte bare et par pasienter hver, kan ikke identifisere effekt fra så få.

2 Likes