Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Småprat (BGBIO) 🧬

Ikke bare holder Hegnar Forum / Finansavisens forum et lavmål (derfor gikk jeg hit hos dere), rischioso er ikke en mann du bør ta alvorlig. Jeg har efaring med ham fra den tid jeg hadde investert penger i NEL (jeg liker askjer med mening). Han er ikke den eneste på det forumet som forsøker å snakke aksjer opp eller ned, avhengig av hvilken prisutvikling han selv er tjent med.

Stol heller på Tekinvestor enn Hegnar Forum / Finansavisen.

1 Like

Man kan jo bare skylde på seg selv for for dårlig research.

Når man sjekker nyhetsbrevene som ligger på hjemmesiden til ACCORD, så er det jo helt tydelig at det er en stor nothingburger av et studie som knapt nok har rekruttert pasienter i det hele tatt, hverken for Bemcentinib eller de andre.

Hadde jeg funnet det selv for en tid siden hadde jeg redusert posisjon betraktelig allerede da.

4 Likes

Noen rappa nærmere 70000 aksjer i et jafs gitt…edit. to jafs

Jeg er helt enig i vurderingen av både HO og skribenten “rischioso”. Poenget er at det innlegget jeg siterte fra, er så alvorlig dersom det er direkte løgn, at det overgår selv det som HO bør godta!
Jeg har derfor rapportert innlegget til Admin på HO, så får vi se om anmeldelsen følges opp.

3 Likes

Trond Mohn er ute og shopper? :sunglasses:

Er ikke aksjonær men synes selskapet er spennende.
Hvor mye vil den planlagte studien tære på selskapets kontantbeholdning? Å bruke penger på en egen studie var vel neppe kalkulert inn i siste emisjon?
Hvor lang tid må vi nå regne med før denne studien kan vise resultater?

Aner egentlig ikke hva dette vil koste, dette er jo ikke en kreftstudie.
De har jo også rikelig med penger på konto nå.

Oppstart at studien medfører ikke milepæler til Rigel, det er først ved oppstart av fase3. Og hvis det viser seg at medisinen har effekt så er det jo verdens enkleste investering.

Tror vi må få høre noe fra selskapet før vi kan spekulere i hvor raskt man kan få resultater.

De har en liten milliard på konto, dette går nok helt fint

Han fyren der, Rischioso, er en patologisk løgner som dessverre er god med pennen. Han har baisset og hausset flere aksjer i årevis etter egen posisjon og trading. Nel, Element, Photocure, og nå BergenBio tydeligvis.

Vedkommende er nok også på dette forumet under et annet nick-name.
Der er lovet rask oppdatering og info fra BGBIO og det som kan overraske er kanskje finansiell støtte til denne nye studien/studiene enten fra de aktuelle lands myndigheter , akademika , BP og eller store biotek selskaper.
Og så sier de ikke studie men studier (oppfatter jeg det som)
Hva kan ligge i dette?

(1) "we are adapting quickly to open further studies of bemcentinib. " Flere studier av effekt på Covid-19 er på vei.

(2) “We are currently in late stage set-up phase and regulatory submissions to conduct a similar study to ACCORD in a country of high COVID-19 incidence and expect to update the market and shareholders in the near future.” Én av studiene skal likne på ACCORD og er kommet langt i planleggingen.

Slik tolker jeg det. Men det var kanskje ikke svar på spørsmålet ditt.

(Tror ikke rischioso er her, du ville kjent igjen selvforherligende og manipulativ stil, med svært selektiv framstilling av hva som skjer og hva man selv har skrevet.)

1 Like

Ja, her kom jo en god mulighet til å vekte seg opp. Det er nok ikke alle (unntatt de som er her) som har fått med seg det CEO brevet og ikke minst presiseringen “in the near future”.

Fra Medwatch

Astrazeneca-topchef: Måske kræver coronavirus årlige vaccinationer

Coronavirussen er uforudsigelig, og derfor ser Pascal Soriot en mulighed for, at den kræver en vaccine hver 12. måned.

Ser vi for oss at vi må leve med denne corona-trusselen på ubestemt tid (som for HIV)

Tyder vel på at produktene til BGBIO har verdi i lang tid forran oss.

Angående brevet der de nevner flere studier. Kan det være at de ser for seg å sette i gang et eller flere studier for pasienter tidligere i sykdomsforløpet, enn for de som var innenfor inklusjonskriteriene i ACCORD? Flere her inne har jo vært inne på at bemcentinib potensielt kan fungere vel så bra helt tidlig i sykdomsforøpet, og kanskje bedre enn for de i inklusjonskriteriene for ACCORD, skjønt det kun er spekulasjoner. Synd rekrutteringen gikk så utrolig tregt i ACCORD, men det blir uansett veldig spennende fremover

Fra børsmeldingen: BerGenBio also confirms it is in late stage set-up phase to sponsor and conduct a similar study to ACCORD in a country of high COVID-19 incidence and expects to be in a position to update the market in the near future.

Fra CEO-letter: We are currently in late stage set-up phase and regulatory submissions to conduct a similar study to ACCORD in a country of high COVID-19 incidence and expect to update the market and shareholders in the near future.

Dette er vel de eneste endringene/oppklaringene?

Tror ikke det blir vanskelig å skaffe 60 pasienter, slik som var planen på ACCORD!
Hele verden er i kaos !

Jepp, flytter denne over i covid tråden. Var feil sted å poste.

Ikkje nødvendig og lage en post om at du slettet/flyttet en post, da er vi like langt. Men nysgjerrig ble eg jo, så siden man ikkje kan se slettede poster lengre så må eg gå en lengre omvei for å forstå konteksten av “det man gikk glipp av”… Håper moderator kan skjule dette skikkelig, og eller at pdx kan vise igjen hva som har blitt redigert slik som tidligere. Synes det var fint å ha den muligheten.

Håper ikkje dette var for mye til bry for alle som følger tråden. Fortsatt fin søndag og lykke til oss alle.

Mvh Karen

3 Likes

Hva mener du med «lengre omvei»?

1 Like

Jeg henger ikke helt med her :slight_smile: