Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Småprat (BGBIO) 🧬

Er ikke det basert på forventning om inntjening, som igjen er koblet til erfaring om hvilke nettverk/land som har utviklet funksjonelle medisiner?

Når jeg sier støttekjøp snakker jeg ikke om motivasjon, jeg snakker om resultat.
Hvorfor han gjør det er irrelevant. Resultatet av kjøpene hver dag er at de holder kursen over normalt nivå.

Usikker, tror få av aktørene på Oslo Børs ser på norsk kreftforskning seriøst. Av analytikere og større investorer jeg snakker med har de ikke engang tenkt tanken på å se på BergenBio eller Targovax/Nano. De ser på det som tulleaksjer, sånn som de behandlet Funcom. Med Funcom fikk vi rett. Håper vi får det med Biotech også.

2 Likes

thank you for your support and interest in BerGenBio.

The sponsor for the ACCORD program is University Hospital of Southampton and the studies under the program was funded by the UK government. The sponsor of the study have indicated that data from the study will be made available and published according to the agreed publication guidelines in the study protocol when all data have been captured and analyzed.

Regards

Rune Skeie

10 Likes

Det sier vel litt om analytikere og investorer. Bio vil alltid være vanskeligere å forstå enn olje og fisk.

fikk du denne idag?

Fikk den igår.

"UK Health and Social Care Secretary Matt Hancock said: “Currently no drugs in the world have been clinically proven to treat Covid-19. But our Therapeutics Taskforce has identified a number of promising candidates. "

Er der verdier her for BGBIO til å bygge videre på ?
Ja , det skulle en jo tro.
ACCORD ble stanset pga sviktende pasientgrunnlag og kun det (som vi vet).
Å sitte i en aksje som er blitt head-hunted av Therapeutics Taskforce opprettet av UK Health and Social Care er jo et kvalitets-stempel især da de var førstevalget.
Pga utmerket arbeide utført av selskapet så er de finansiert og klar til å fortsette et studie som vil vise om de har “livets rett”.

Både BGBIO og UK Health and sosial Care sitter på info i denne saken og det må være serke indikasjoner som klarer å få BGBIO til å utvide sitt produktspekter.

1 Like

Nei, det betyr vel bare at de har åpnet for å kunne rekruttere fra seks hospitaler - ikke at de har fått rekruttert fra alle seks… 4 pasienter er nok riktig, det.

1 Like

De “var” godt finansiert for å bare betale for kreft-delen selv fordi Covid-studiet skulle koste dem tilnærmet 0. Spørsmålet nå blir prislappen for eget Covid-løp. Høyst sannsynlig vil de kunne få mye hjelp om de får vist effekt. De har rundt 900.000.000 hvor burnrate ligger på ca 215.000.000/år. I tillegg må de betale milestone payments til Rigel på 400.000.000 totalt, kilde: “We forecast that operating expenses will continue to rise with bemcentinib due to advance into larger pivotal studies and as tilvestamab enters Phase II development. Taking this into account, we estimate that the cash runway could extend into mid-2023, if the company does not need to pay up to $40m in milestones to Rigel.” fra https://www.trinitydelta.org/research-notes/axl-erating-towards-new-opportunities/

I tillegg kommer da Covid-19 studiet, og det blir viktig for runway hvor mye det vil koste og når de må betale ut til Rigel for bemcentinib-avtalen. De har betalt deler av de 400.000.000 allerede opp til fase 2 betalingen så vidt jeg har forstått det?

1 Like

Helt riktig.cash is king og denne har bedre økonom i enn banken⭐️Gir handlingsrom og ikke minst frihet

Med slike utgifter som påløper tidelig i prosessen mht kreftstudiene som kan ha negativ invirkning sett i relasjon til de opprinnelige studieplanene så er jeg enda mere overbevist om at det ligger meget overbevisende data til grunn for avgjørelsen om å gå videre “alene” mot corona-viruset.

Sjønt alene og alene fru blom , hvem vet? , kanskje der er andre interessenter inne i bildet?
Ville være rart om ikke BB har alliert seg med BP eller lignende.
Det at BB sier at de er “ansvarlige” for studien utelukker vel ikke at flere kan være med på reisen (som betalende) men at BB er de som sitter med siste ordet. (akkurat som kjerringa hjemme)

Lykke til

2 Likes

Trond kjøper igjen, hører rykter om at det også gjelder andre på topplisten over aksjonærer. Hvor lenge må vi vente på mer info om testen i et annet land?

Vi får se hva aksjonærlistene sier imot slutten av uka.

At det bare var 8000 aksjer i dag og ikke mer når kursen går opp 6% er jo forsåvidt positivt. Da er det betydelig flere enn han som kjøper i dag i motsetning til flere av de tidligere dagene hvor han har stått for 100.000+ av volumet. Tipper de fleste som er inne nå ikke ble skremt bort av at ACCORD er ute av bildet.

Jeg er fortsatt uenig i at den skal ligge noe særlig over 25kr nå, men markedet bestemmer. :stuck_out_tongue: Sitter med følelsen av at det blir ebola runde 2 hvor det i ettertid vil henvises til som at det ble vist positive resultater, men at godkjenning og salg uteblir. Håper jeg tar feil og at det denne gangen blir fase 3 og godkjenning, men da må fase 2 komme raskt og være i et område med høy spredning og antall innleggelser, og det må vedvare eller de må flytte studiet underveis. Må være vanskelig når pandemien oppfører seg som en popup-shop med høy spredning et sted og så roer det seg der mens andre områder får høy spredning igjen.

Kan du utdype? Fordi du solgte deg ut i panikk?

Med et gjennomsnitlig kursmål eks covid på 50ish er vel ikke dagens kurs så hinsides…

2 Likes

Mohn er jo uenig med deg og han kjøper hver dag for å bevise han har rett

1 Like

Mener fortsatt vi er priset lavt selv UTEN covid.
Dersom vi aldri hadde hørt om den muligheten og hadde fått de positive resultatene vi så tidligere i sommer på kreft ville vi fort vært på 30-tallet + uansett.

En av de tryggeste investeringene på OSEBX akkurat nå.

1 Like

@Martins godt forsøg. Husker dit salg på 25 kr og det vil du naturligvis gerne ind til igen. Fair enough… men det er altså ikke det stærke analyser er bygget på.

6 Likes

Solgte ikke på 25… Var 27,7. Tror ikke jeg har sagt noe som ikke er reelt nå, men du må gjerne ta meg på det du mener jeg sier er feil i stedet for å ilegge meg en agenda jeg ikke har. Når jeg er ute er det fordi jeg mener aksjen er overpriset, prøver å forklare hvorfor.

“Stærke analyser” hadde det vært flott å vite hva var om det ikke inkluderte runway, cash og hvor stor sjanse det er for at et studie kan komme med resultater.

Husk også at jeg bare har kommentert det kortsiktige. Er mange triggere framover som vil endre caset.

1 Like