Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Småprat (BGBIO) 🧬

ser at finansavisen skriver om bergen bio med engang d er negativt. men er d noen posetiv nyhet er d helt stille,og d gjelder i hovedsak bergen bio at dem er negative
:expressionless:

Avisene har vel delvis skyld i at bgbio kunne gjennomføre emisjonen på 37,50. Så helt unyttige er de vel ikke. :laughing:

1 Like

Tror de fleste , både innenfor og utenfor aksjen, ikke forstår det fundamentale ved virkningspotensialet til Bemcentinib . Forståelig nok da de fleste ikke nødvendigvis har bakgrunn i biologi, medisin eller biotech. Ihvertfall ikke finansjournalister eller finansanalytikere.
Når finasjournalister omtaler medikamentet er de ofte helt på jordet etter min mening. Gjelder sikkert ikke bare Bemcentinib . Å bruke kurver og teknisk analyse for å « spå» hvordan det skal gå med BergenBio er som å tro man får mer fisk med dyr fiskestang.

4 Likes

Helt enig med deg! Til om med fagfolk/onkologer er mindre kjent med AXL! Husker på et onkologisk tverrfaglig møte på OUS for 2 år siden tok jeg temaet AXL med kolleger som ny target (uten å nevne Bemcentinib), og ble forbauset over at det var bare en LIS på møtet som viste noe/litt om AXL :grimacing: så jeg blir ikke overrasket over tulle-artikler om Bemcentinib av ikke-fagfolk på økonomi- og finansmedia!

2 Likes

Jeg har jobbet som lege i over 20 år og oppdaget denne medisinen og AXL for under et år siden. Kun på bakgrunn av beskrevet virkningsmekanisme og dokumentasjon på kreftdelen fikk jeg stor tro på dette medikamentet som noe unikt med et enormt potensiale. Nesten ingen skrev på BergenBio småprat da, så avgjørelsen om å gå inn i aksjen hadde ingen ting med hype å gjøre og var kun faglig begrunnet . Den samme faglige begrunnelsen legger jeg til grunne for min tro på Bemcentinib som en forebyggende medisin som kan gis alle som får påvist Covid og er innen risikogruppen . Isåfall vil dette kunne skyve behovet for vaksine til side forutsatt at man ikke finner en trygg og langvarig vaksine . Den vaksinen kommer neppe rett rundt hjørnet tror nå jeg. Jeg vil ihvertfall ikke være prøvekanin for en Big-pharma -politisk- lobbyfisert vaksine.

16 Likes

Jeg har hatt biologi som valgfag på videregående og gir bemc tommel opp! Ikke at det er relatert men jeg følte at jeg da kan vise til høyere kunnskapsnivå :grin:

9 Likes

At Bemcentinib har et virkemåte-case er det nok ingen(som har lest den) som betviler at høres ut til å skulle virke, ihvertfall på AXL-positive pasienter. Det ville gitt et enormt potensiale. Spørsmålet er om de kan få den til markedet og om det kan skje tidlig nok til at de blir valgt over andre mer generelle behandlinger. Hittil har vi ikke en god nok behandling, ihvertfall ikke bevist til å være god nok. Så de har enda tid på seg. Det er rundt 1400 studier gående på behandlinger sist jeg sjekket, så sjansene for at ingen av disse vil gi en billigere behandling med lik eller bedre effekt er forventet å være lav. Bemcentinib har det at den ser ut til å kunne kombineres med andre behandlinger fordi det ikke er noen andre AXL-inhibitorer i disse 1400 fra det jeg har sett. Så de gjør antakeligvis noe unikt og relativt sikkert.

Jeg hadde et bullcase før jeg solgte som gikk på at de fikk fylt ACCORD innen 3 uker fra første pasient og at bemcentinib ville vise seg som en preventiv behandling for allmenn bruk allerede ved få symptomer, og da ville vi kunne forsvart kurser opp mot 100-200kr/aksje ved oppstart av fase 3 i slutten av juli med de premissene. Nå er vi i en litt annen situasjon ang. Covid hvor vi ikke har et aktivt studie og bare en lovnad om at de vil starte noe selv å gå på, så jeg har fjernet Covid fra prisingen i mitt case inntil videre. Hovedsakelig fordi jeg tror det blir vanskelig å komme til markedet pga. utsettelsene, at smitten beveger seg raskere enn man kan fullføre studier med 2-3 uker opplæring og oppsett, og at de må ha store studier for å få godkjennelse da vi har sett mange studier med dårlig grunnlag bli revet ned i det siste. De må gjøre det ordentlig, og det tar for lang tid og blir for dyrt til å få det hele veien til markedet tror jeg. Kan selvfølgelig ta feil der om de blir mer dynamiske eller setter opp mange sites samtidig veldig raskt.

Når det kommer til kreft delen ser det ut til å være home-run, men at det tar tid og fortsatt vil koste en god del de neste 3-5 årene. Så hvis man har perspektiv i den lengden og er villig til å delta på emisjoner på veien tror jeg det er veldig stor sjanse for å få godt betalt til slutt.

Mye usikkerhet rundt Covid nå, så om det blir oppklaringer der i positiv retning fører det naturlig til høyere kurs, og motsatt ved avlysning etc. Husker bare Ebola-opplegget, hvor det vi endte med var at potensialet var bra, men det ble ikke solgt noe/studert videre. Samme er hittil status her og det gjør meg skeptisk, men det kan endres og da vil jeg være en av de første i køen for å gå inn igjen i BergenBio om makro ikke ser for ille ut til å gå inn i noe høy risk.

En stor forskjell på BergenBio og resten av biotech på oslo børs er Mohn, om han hadde vært i f.eks. Targo ville kursen vært dobbelt av det den er i dag, det samme gjelder nok de andre. Han gir selskapet en realistisk prising ved å sikre støttekjøp selv når noe negativt skjer. Tror han nå står for rundt 12kr av kursen, og vil fortsette å gjøre det så lenge han regelmessig kjøper på røde dager. Tror toppene i tiden framover vil treffe krysset i bildet under markert med en rød sirkel, gitt at ingen nyheter kommer. Ser dog ut til at den vil ligge i en svakt(-2-4%/uke) synkende trend en stund. Maksimal nedside slik jeg ser det er 18kr/aksje om alt går til h. og maksimal oppside rundt 80kr om alt går perfekt eller 50 om bullcaset går igjennom hvor et effektivt accord-studie startes opp med 1-2 mnd til resultater og gode resultater til jul. Forventer at den ligger rundt 25-30 i oktober uten nyheter sånn ting ser ut i dag.

8 Likes
2 Likes
7 Likes

Dette kan bli stort. Møtt endepunkt og stadig forbedring av resultater. Lovende.

1 Like

Enig, men det der er vel bare en kort artikkel om gammel info?

Er mer klar for å få en “studien på covid skal være i XXXXX” og pasient 1 har nå fått medisin - melding :stuck_out_tongue:

2 Likes

Venter også på den😀

Det er nylige resultater fra den investigator-sponsede studien i AML/MDS.

Det er jo verd å bite seg merke i at disse forskerne finner bemcentinib så interessant i denne settingen at de kjører sin egen studie, i parallell med BGBIO sin AML studie. Snakk om å være utålmodig!

“Ivrig” er vel kanskje et mer beskrivende ord.

7 Likes

Ja og dette er et svært godt poeng.

Vi vet allerede at et japansk selskap fikk AML godkjenning fra FDA på en subpopulasjon av disse pasientene. Derfor “vet” vi at Bgbio sin selektive AXL hemmer også vil gi gode resultater. Førstnevnte har en veldig kjedelig bivirkningsprofil, i motsetning til Bemcentinib :wink:

ASH i desember med Bgbios AML tall blir veldig veldig spennende.

7 Likes

https://www.nihr.ac.uk/covid-studies/

Oppdatert. Står at accord er utsatt, ikke stengt. Er det åpning for å kontinuere og vil det si at sitene holdes åpne ?

1 Like

Suspended eller suspandert. Evt stengt.

Ikke utsatt.

1 Like

Ryktene vil vel ha det til at den høyre hånden i UK ikke er helt enig med den venstre og at det er mulighet for at studiene under ACCORD paraplyen kan starte opp igjen under en annen paraply, sannsynligvis RECOVERY. Vi får se hvis smittetallene stiger.

1 Like

Vi venter vel alle på FPD i nyt Accord. Jeg har store forventninger til primo september.

1 Like

Suspend betyr å sette på hold

Engelskmenna er kjent for å gjøre smarte valg. Nå er jo smittetallene på vei opp igjen over hele fjøla :joy:

1 Like