Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Småprat (BGBIO) 🧬

16 000 borte allerede. Veldig spesiell salgstaktikk :stuck_out_tongue:

Og ikke minst var dette arbeidet svært viktig for at de ble (hoved)kandidat i accord:
https://www.nanovaccine.iastate.edu/researchers/wendy-maury-phd/university-of-iowa-virology-research-helps-facilitate-new-clinical-trial-for-covid-19/

Når noen legger ut en så stor åpen og synlig salgspost som i dette tilfellet, tolker jeg det positivt.
Når man eier en så pass stor beholdning, er det neppe en uerfaren amatør som ikke har peiling nok til å vite at man ikke selger på denne måten om man ønsker en høyest mulig kurs. Den som gjør dette, vet at noen blir skremt og at det dermed bidrar til å holde kursen nede. Så er det jo bare opp til oss andre å tenke og forstå hvorfor noen skulle ha et slikt ønske…

@Evilfreud hvis det ikke er innafor slett denne:

« Kvinnen har lungekreft og hadde i 18 måneder tatt sin daglige pille med bemcentinib mot kreften.

I tillegg til kreften hadde kvinnen diabetes, høyt blodtrykk og flere andre alvorlige diagnoser.

Mildere enn fryktet

Da hun fikk hodepine og feber, varslet kvinnen kreftlegen sin og testet så positivt for korona. Men forløpet ble langt mildere enn fryktet.

– Feberen og hodepinen ga seg etter tre dager og hun utviklet ingen lungesymptomer. Data fra Wuhan tilsier at dødsraten for covid-19 blant kreftpasienter i aktiv behandling er 70 prosent, sa Gabra.»

5 Likes

Det er vel den casen som danner grunnlaget for BGbio sin Covid forskning.

1 Like

Stemmer, det er det caset som startet ballen for covid.
Paradoksalt nok tror jeg kanskje kursen hadde vært høyere akkurat nå UTEN det caset (gitt gode resultater på andre pågående studier siste par mnd), men det er jo bare langsiktig oppside, så ikke noe å gråte for :slight_smile:

Dagens handel viser hvor sårbar biotech sektoren på OB er! Bare en bremsepost på 100k aksjer (dvs. med bare 3,3 millioner kr kapital!) kan en klarer å påvirket/bremse kurset fullstendig tross for så fantastisk pipeline og at ALLE vet gode nyheter og overraskelser kan komme når som helst!!!

1 Like

Veldig enig med deg. Tror BB er taktiske her og venter med å angi studieland til FPD . De får bruke den tida de vil . Mange sterke krefter her som ikke ønsker andre konkurrenter og med korupsjonsmidler i bøtter og spann til å få små mygg som BB av banen. Jeg lener meg tilbake og venter på tachycardi- meldingen(e).

5 Likes

image

Fanden…

Lite dramatikk i dette. De samme som har 1.8% short på Photocure.
Mest sannsynlig har de ligget der en stund og akkurat såvidt ha krysset grensen på 0.5%. Ellers ville de neppe lagt seg på 0.51%.
Gambler noen på at meldingen ikke kommer før neste uke, og at det blir skuffelse på fredag ettermiddag?
Eller er det å gjøre seg synlig et forsøk på å skremme noen til å selge før meldingen kommer? Det ville passet med bremse/skremme-posten på 100k nevnt ovenfor.

https://shortnordic.com/detaljer.php?player=voleon%20capital%20management%20lp&land=sweden

Er dette de driver med, så ikke overrasket over prisaksjonen i dag da nei…
Blir gøy for dem om vi får nyheter mens de holder på :stuck_out_tongue:

Jeg har rimelig erfaring med disse shortselskapene og spes råkjøringen mot nano som pågikk i årevis. Selskapene kommer neppe til å tape penger på posisjonene deres, har ikke registrert at det skjer ofte.

Photocure

Jeg har nå heller lyst å øke beholdningen min i BergenBio på fredag om det skulle duppe litt ekstra.

Slår myndighetene egentlig ned på kursmanipulasjon?

Både ja og nei… Tror det er vanskelig å definere hva som er hva.

Da var det fredag og uttalelsen om “this week” fra forrige uke, var bare rør. Merkelig å uttale seg om tidsestimat på den måten når man tydeligvis ikke kan stå inne for det.

1 Like

Da er du antageligvis enig i at det ikke Richard Godfrey som bestemmer når hendelsen inntreffer, det er de regulatorirske myndighetene i det aktuelle landet som bestemmer. Han har guidet det han mente var sannsynlig, nemlig i forrige uke eller tidlig i denne uka. :slight_smile:

Selvfølgelig enig at dette ligger i andres hender enn i RG sine. Men det gjør jo uttalelsen enda dummere. Da må han lære seg å moderere seg, ved å si for eksempel “during the next few weeks” eller “this month”.

2 Likes

kommer snart dekker vel det meste.
men hva skal en bruke dette til ?

guiding innen biotek , et snodig fenomen?