Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Småprat (BGBIO) 🧬

Her bør også det aktuelle landets regulatoriske myndigheter få ut fingeren. I disse tider bør man forvente at ting går kjappere enn i normaltilstand

1 Like

Av hensyn til ditt ønske om å tjene penger eller av hensyn til alle som lider under Covid-19?

Litt vondt å få inntrykk av at enkelte er mest opptatt av egen lommebok, selv i en sak som denne.

Vi som har aksjer i noe så spekulativt som bioteknologi må evne å ha tålmodighet og is i magen. Og huske at det finnes viktigere ting enn egen lommebok.

1 Like

Imponert over å se en som er så idealistisk at han investerer i sektoren kun for å hjelpe andre…

Personlig er jeg i markedet primært for å tjene penger, men synes det er greit at jeg da kan investere i noe samfunnsnyttig.

1 Like

Hvis du klarer å legge bort sarkasmen, klarer du nok også å lese hva jeg skrev.

Hvis man vil sutre over treghet i systemet i arbeidet mot Covid-19 utelukkende fordi man selv vil tjene penger, må man gjerne det. Men vakkert er det ikke.

Selv håper jeg at vi får løst problemet med Covid-19 raskt. Om jeg tjener penger på det, er det fint for meg. Men det er ikke det viktigste. Å tro at jeg investerte i BergenBio for å hjelpe menneskeheten, grenser til dumskap. Men man kan ha to tanker i hodet og ikke tilpasse krav til politikk ut fra hva man selv tjener på.

Mer allment: Jeg har sett det flere ganger blant folk som kjøper aksjer. De krever at det offentlige skal raske på med godkjenner/penger til helse eller miljø. Ikke fordi de er opptatt av helse/miljø, men fordi de vil tjene penger. Noen ganger er de samme personene også mot skatter.

Vakkert er det ikke.

2 Likes

Prinsippene bak virkemekanismene for hvorledes finansiering av utforsking av legemidler til gode for “jordens befolkning” hviler jo på griskhet (eller ønske om mere kapital )

Uten denne gunnleggende drivkraften ville jo hele finansieringen via børsen stoppet opp , ikke?
Hvem skulle i så fall steppet inn og overtatt kostnadene?

Vakkert i sin grellhet

The survey reveals that outside of hospitals and care homes around one in 1,400 people in England had coronavirus last week - an average of 39,700 and up from 27,100 during the previous seven days.

1 Like

Det er mye som ikke er så vakkert når det kommer til penger.
Men i dette tilfellet ville fortgang i saksbehandling kunne blitt en fordel for både pasienter og investorer.

Med dagens nyhet er nok kanskje vinduet for å kjøpe billige aksjer før AML data i desember gått for denne gangen, men hvem vet, var nesten deridg akkumulert men men. Spennene tider for norsk biotek.

2 Likes

Ryddig kommunisert og bra at de kjørt matching halt først. Kudos!

2 Likes

Hvorfor skal dette først godkjennes av Regional Etisk Kommitte, i Norge?

with the first patients due to be treated imminently, pending clearance by the Norwegian Regional Ethics Committee.

Norske regler. De har fått kjeft før for å ha slurvet med dette så bra at de husket det denne gangen.

1 Like

Sør-Afrika har ca 2000 nye tilfeller per dag. India nærmer seg 100 000 nye tilfeller per dag. Ikke uten grunn de utvider til India.
Oppdateringer i nær fremtid vedr oppstart medisinering og utvidelser. Her blir det flere positive overskrifter fremover. Snart går de tomme for bilder av onkel Mohn.

3 Likes

Hjelper ikke med 100.000 tilfeller daglig hvis ikke de ender som innlagte på sykehus. Herhjemme er det jo nesten ingen nye innlagte til tross for høyere smittetall

De skal ha 120, tror ikke det blir noe stort problem :rofl:

Rammer kun lige under emissionskurs… Vildt, at den ikke rykker mere!?

100.000 om dagen (stadfestet, i tillegg kommer mørketall). La oss si at 1 promille må på sykehus i løpet av forløpet. Det tilsier 100 innleggelser om dagen

Du har et poeng. Men du har fått med deg at bemcentinib er egnet for å utvide til bruk før pasientene kommer til sykehus?

Skal vi tolke at 120 (60+60) er totalt for Sør-Afrika og India, eller at 120 gjelder for Sør-Afrika, og så kanskje med et tilsvarende tall i India?

Det gjelder for Sør-Afrika ja. India kommer senere

Har du kjøpt, solgt eller sittet stille i BGBIO i dag?

  • Kjøpt aksjer
  • Solgt aksjer
  • sitter stille

0 stemmegivere