Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Småprat (BGBIO) 🧬

Studien er 120 pasienter, uavhengig av antall sykehus og geografien. Jeg tolker det slik at dette er en studie som kommer til å ha sites også i India, ikke at det skal startes en helt ny studie i India.

Flottesen : Jeg heller vel også mest til den tolkningen, men som du ser har andre tolket det til at 120 bare gjelder S-Afr.

An29o - er det bare din egen tolkning utifra børsmeldingen eller har du annen info om at det kun gjelder S-Afr. ?

Leser det også slik at det er snakk om 120 pasienter totalt i “studien”, som “utvides til å omfatte India”.

“Vi forventer å dosere de første pasientene i Sør-Afrika i nær fremtid, og akselerere pasientrekrutteringen raskt med den planlagte utvidelse til å inkludere pasienter i India og ser frem til å gi ytterligere oppdateringer om vår fremdrift.”

“BerGenBio bekrefter også at det er i et sent stadium i oppstartsfasen for å utvide studien til å omfatte flere sykehus i India, og forventer å kunne oppdatere markedet i nær fremtid.”

I forbindelse med ACCORD ble antallet 120 begrunnet ut fra hva som var nødvendig for å få et sikkert nok svar til at man ikke kaster bort ressurser på å gå videre med noe som ikke virker.
Jeg antar man sørger for å ha med kontrollgruppe i begge regioner, av hensyn til mulige forskjeller i effekt hos ulike etnisiteter.

Enig - de sitatene peker i retning av 120 totalt.
Det som peker i retning av 120 kun for S-Afr. er dette : “Studien vil registrere 120 innlagte COVID-19 pasienter. 60 pasienter vil få bemcentinib (som monoterapi eller i kombinasjon med standard behandling) og 60 pasienter i en kontrollgruppe (som kun mottar standard behandling) på fem steder i Sør-Afrika”

Har fått det med meg ja - men Om det er egnet eller ikke er uvesentlig så lenge studieprotokollen er satt op slik at kun innlagte kan rekrutteres.

“Studien vil registrere 120 innlagte COVID-19 pasienter. 60 pasienter vil få
bemcentinib (som monoterapi eller i kombinasjon med standard behandling) og 60
pasienter i en kontrollgruppe (som kun mottar standard behandling) på fem steder
i Sør-Afrika”

Lengre ned, i eget avsnitt:

“BerGenBio bekrefter også at det er i et sent stadium i oppstartsfasen for å
utvide studien til å omfatte flere sykehus i India, og forventer å kunne
oppdatere markedet i nær fremtid.”

Det står jo svart på hvitt?

Det står svart på hvitt. De utvider studien med flere sites(i India). Blir ikke flere pasienter.

1 Like

Det står jo rett fram at det er snakk om 120 pasienter i Sør-Afrika alene.

Men de må ha godkjenning av REK norge før FPD
Da bør jo guida oppstart være; før oktober 2021 :smiley:

1 Like

Nei det gjør det ikke, du må lese neste avsnitt også, som du selv har postet.

husker nano og REK i sin tid. det var helt krise. satser på avklaring med REK kommer 16.09.20 edit kilden: https://rekportalen.no/#omrek/REK_vest

3 Likes

Gull å få med India nå. De trenger dem når de skal dra igang fase 3 over nyttår :grin::crossed_fingers:

1 Like

Jeg oppfatter det som en utvidelse , som betyr flere pasienter såvidt jeg ser. Det er vel egentlig irrelevant uansett, så lenge de oppnår det antallet pasienter de trenger, på kortest mulig tid

En utvidelse betyr, per definisjon, ingen flere pasienter!

Chatmedlemmer fant og diskuterte mulige REKdatoer 5 min etter meldingen kom…

Det lønner seg å være insider når viktige meldinger kommer :slightly_smiling_face:

2 Likes

Ja får satse på det.
BGB må jo hatt søknadden inne hos REK før fristen, for å kunne guide FPD september.

Mindre skremt av å se at det er vestlandsREK. Så da kommer forhåpentligvis FPD meldingen før REKrapporten for sept møte.

1 Like

Hvor mange pasienter i S-A eller India spiller liten rolle. Det alle viktigste er at Godfrey kjører denne studien. Hvis han ikke virkelig mente det han sa i mai om at han var ekstremt optimistisk, så kunne han ha benyttet anledningen til å snakke seg ut av det og avlyse hele covid-caset med den begrunnelse at UK-studien ble lagt ned.

At de får godkjennelse til å kjøre i S-A og India, når de allerede hadde dette for UK (det er jo samme studien), er vel rimelig sikkert.

Det diskusjonen bør dreie seg om nå, er hvilke data vi har som taler for (og evt mot) at bemcentinib har en klinisk antiviral effekt.

4 Likes

I tilfelle noen ikke visste helt hva BergenBio driver med så kan Finansavisen fortelle at

Det Trond Mohn-dominerte selskapet driver med biofarmasøytikk.

https://finansavisen.no/nyheter/helse/2020/09/11/7566292/bergenbio-far-corona-godkjennelse-i-sor-afrika

Tenker meldingen kom for sent på dagen til at markedet klarte å reagere. Regner med vi ser 40-tallet på mandag.

3 Likes

Onsdag 16 Sep :wink:

2 Likes