Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Småprat (BGBIO) 🧬

Shorterne i Voleon Capital som ble diskutert igår i denne tråden .Har de en inngått avtale om hvor lenge de kan holde på short posisjonen.?Lurte på om de som leier ut aksjene har en tidshorisont hvor de kan kreve aksjene tilbake.

Det vanlige er at aksjer som er utlånt kan «calles» tilbake med en dags varsel. Men det ville jo normalt bety at utlåner selv har tenkt til å selge aksjene, så det er ikke nødvendigvis bare positivt for kursen.

Nå er vel resultater fra Accord rett rundt hjørnet også. Selv om det er meget begrenset materiale, så vil jeg anta at en melding om god virkning på de som fikk vil sende kursen kraftig nordover.

Tror ikke vi skal regne med at det er nok data fra ACCORD i UK til å trekke noen sikre konklusjoner. Det er vel <10 pasienter.
Det er jo dette BGBIO nå er i ferd med å rette på. Når man kommer i gang i S-A og India bør man få data langt raskere enn i UK.

(Men hvis man får utlevert dataene fra UK, så kan selskapet kanskje vurdere å inkludere dem i totalanalysen hvis dataene trekker sluttresultatet i ønsket retning…
Var det et hint om dette i denne unødvendige setningen i børsmeldingen i dag?: “Based on our experience in the ACCORD study there is no reason for us to believe bemcentinib will not be of benefit to COVID-19 patients”)

4 Likes

Vil tro at dette studiet vil gå mye raskere å fylle enn studiet i England. Håper de betaler sitene godt for å finne aktuelle pasienter.

Når REK har godkjent, første pasient er dosert og India blir lagt til er det bare uker til top line data.

Håper de har lagt til endepunkt som går på senvirkninger etter covid. Det har som jeg forstår blitt en del fokus på det i det siste.

1 Like

Det sier seg jo selv at det lille accord har gitt av data har vært lovende. Hvis ikke hadde de ikke startet sitt eget studie. Nok en gang så kan man ha i minnet at bem har vist effekt mot ebola og zika.

Mitt stalltips er at accord kommer til å bli startet opp igjen. (Jeg har en hunch)

4 Likes

Jeg er ikke så sikker på at det er uten betydning. Det var ett case som fikk ballen til å rulle, med opptak i ACCORD (i tillegg til teori om betydningen av AXL). Vi er vel ennå der hvor slike anekdotiske data betyr mye for hva man velger prøve ut klinisk som hjelp mot Covid-19.

ACCORD gir ingen mulighet til å konkludere. Men BergenBio velger å fortsette, også på bakgrunn av at de ikke er blitt mindre optistiske etter England. Og deres medisin har den store fordelen at den er så å si uten bivirkninger.

3 Likes

@Dweller Du solgte vel ut veldig tidlig fra denne? Hva tenker du nå?

Fra meldingen slik oppfatteR jeg at de ikke har begrensningene til ACCORD for å kun behandle pasientene i kategori 3-4-5. Derfor får de gjort rekruretingen mye raskere! Viser til ACCORD kriterier:

1 Like

Hva er det i meldingen som indikerer at de ikke skal bruke den oppdaterte ACCORD-protokollen?

På Pareto konferansen 3. sept. (hvor de presenterte noen slides om den nye BGBC020 studie) viste de tvert imot at de skulle bruke tilnærmet samme protokoll som i Accord.

De skrev bl.a rett ut : “Protocol will be very similar to the ACCORD trial protocol for bemcentinib”, og viste denne :

Ikke dumt det, det er tross alt et allerede godkjent program for godkjenning av medisinen! Hva kan vi håpe på mhp REK (med nano affæren delvis fortrengt i pannebrisken)

Bergenbio har også hatt krøll med REK tidligere, men løste det på en mer effektiv måte en Nano i sin tid. Vil tro de har trukket lærdom fra den gang, og har gjort hjemmeleksen denne gang.

Tror ikke det blir krøll denne gangen siden det gjelder Corona , og at forsøket i Sør Africa egentlig har samme kriterier som ACCORD som var godkjent av NHS! Kommer de til å være strengere enn MHS?! Tviler jeg på! :sunglasses:

2 Likes

Jada. Anser det som en ren formalitet.

Nå er jeg ikke kjent med studier i Sør Afrika, men antar at det ikke er slik kamp om pasientene. Dersom de ikke er i konkurranse med andre kliniske studier kan dette gå fort. Kommer India på banen i løpet av Oktober kan bemcentinib være i fase 3 i Januar sett at resultatene er gode nok.

Gitt en fase 3 med India aktivert, så sier det seg selv at det ikke vil skorte på pasienter.
Synes dette er velspilte kort jeg :crossed_fingers:

1 Like

Noen har gjort en computerbasert screening (datert 1. sept) av medisiner og naturpreparater som er ment for andre formål og sett på hvilket potensiale disse kan ha som Covid-19 terapi.

Jeg vet ikke hvilken vitenskapelig verdi undersøkelsen har, heller ikke om det vil være allmenn enighet om de kriterier de har brukt for å rangere kandidater som er funnet, men det var nå litt artig hva som toppet listen over “84 top ranked small molecule ligands” :

14 Likes

Artig funn, @Timm
Selv om jeg er enig i at det er begrenset hvor mye vekt en kan legge på det. Likevel!
Legger merke til hvem som er på 10. plass i denne screeningen.

1 Like

Ut fra egen erfaring vil jeg si at REK kan være noe hærk som ikke alltid forstår prosjekter de mener at skal ta stilling til, og man trenger da en ny, treg runde hvor man sier at A ikke er B.

Men her snakker vi om standard medisinsk forskning som i tillegg følger en mal fra England, og dessuten i en akutt krisesituasjon. Jeg har vanskelig for å tro at de ønsker å stikke kjepper i hjulene for Sør-Afrika. Dette går nok bra og rimelig fort.

2 Likes

håper india blir inkludert før fase 3. tallene i sør-afrika er lavere enn da første pasient i accord startet