Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Småprat (BGBIO) 🧬

Jeg tror forskellen er, at smittetallet idag er stigende i hele verden. Og derfor ligner situationen ikke helt det tidligere Accord.

1 Like

Hele REK situasjonen er jo egentlig en ikke-sak, det er en selvfølge at de må ha godkjenning og de har jo massevis av andre studier som har vært gjennom samme møllen. Vanligvis kommenteres ikke dette i det hele tatt og de fleste investorer har aldri hørt om REK.

Strengt tatt kunne de ventet til etter REK møtet neste onsdag med denne meldingen(og naturligvis ikke nevne REK i meldingen i det hele tatt).

Det lyser litt av at Richard ville ha ut en melding før helgen. Det tror jeg er flott for oss aksjonærer, for nå ligger det an til at det kommer et renn av positive meldinger i ukene fremover.

  • Godkjenning REK
  • Første pasient dosert i Sør-Afrika
  • Godkjenning India
  • Første pasient dosert i India.

Alle disse meldingene er positive og kommer kanskje til å skvise aksjekursen oppover.

7 Likes

Tror det helt avgjørende å komme fort i gang i India. Der er de i en “late stage set-up”
Sist de meldte dette om Sør Afrika var i slutten av Juli. Satser på de er kommet lenger i India en Sør Afrika på dette tidspunkt - “late stage”. God grunn til å tro det da de i forrige melding var tvunget til å si noe ettersom Accord la inn årene. Håper og tror de har jobbet parallelt med India og Sør Afrika.
En melding om oppstart i India i løpet av September vil være som bensin. Både på kurs og rekrutering.

4 Likes

REK har jeg dårlig erfaringer fra min tid i Nano. tolker meldingen at de setter press på REK slik at de kan komme igang med Sør-afrika snarest. bonusen er India med sine 90K daglige smittede

samtidig skal det sies at frem til og over nyttår så vil det hagle med meldinger om covid og kreftstudiene. :rocket:

2 Likes

Da ble det sell on news da, som vanlig…

Tja, news kom på fredag.
Ser mer ut som noen som tar profitt.

Gitt selvtilliten fra selskapet er jeg ikke særlig interessert i å selge på en stund uansett, så gir litt blanke i noen kroner opp og ned.

I løpet av oktober vil “positiv effekt på pasienter for Bemcentinib” tikke inn og skyte prisen opp markant :slight_smile:

1 Like

Litt overraskende at den gikk såpass ned i dag når det er flere godbiter i vente. Ikke typisk sell on news.
Men var generelt lavt volum og rødt i biotek i formiddag.

2 Likes

Sitter stille selv. Tror høsten kan bli fin for Bergenbio :blush:

2 Likes

Fortsatt over torsdagskursen da :slightly_smiling_face:

1 Like

Stikkordet her er “shorting”. Det fundamentale er uendret.

1 Like

Det offentlige i Norge er vel ikke akkurat kjent for å kaste seg rundt…ref REK

Ikke godt å si sikkert hva som er gevinst eller short her. Shorten burde i så fall vært økt på fredag. Vi får se.
Er redd noen kommer til å angre på at de selger nå. Spesielt de som gikk inn på fredag ettermiddag og er skremt ut i formiddag.

1 Like

Næste triggere op er FPD og indien… Derfra aflæsning af resultaterne… Så er der forhåbentligt et helt nyt paradigme og kursniveau

1 Like

Markedet reagerer vel egentlig som ventet. Det finnes flere bedre land å kjøre studie i enn Sør-Afrika.

Sør Afrika er et land som har hatt en hard vinter, men som nå begynner å oppleve færre ny smittetilfeller hver dag. Uten at jeg har oversikt så er jeg sikker på at det kjøres mange covid-studier i Sør-Afrika.

Med ca. 1000-2000 nye tilfeller hver dag, fordelt på et land med avtakende smitte så kan vi fort oppleve for lav rekrutteringstakt dersom det ikke snarest åpnes opp for rekruttering i India.

Hvordan er processen frem mod clearing af studie i Indien?

Også utenom Covid-19 og politiske problemer? Det er jo helt andre vintertemperaturer i SA enn i Norge. Tror du årstiden har vært viktig i SA?

Nå blir det Cherrypicking fra min side, men Johannesburg har hatt temperaturer under 10 grader omtrent hver dag siden mai. (https://www.accuweather.com/en/za/johannesburg/305448/july-weather/305448?year=2020 )

Jeg har aldri vært helt ute av papiret, men redusert betydelig ja. Fredagens nyhet var ventet, men ingen visste detaljene. Jeg liker selvtilliten de viser ved å gjøre de tiltakene de gjør. Blir spennende å følge med fremover. Er man long så tror jeg man skal få godt betalt, men som vi vet - TTT! Jeg har økt posisjonen litt i dag

9 Likes

hvis det er noen her igjen så er denne å finne på hjemmesiden: https://www.bergenbio.com/wp-content/uploads/2020/09/BerGenBio_-Wainwrights-2020.pdf

5 Likes