Vi forventet nyheter fra ACCORD-2- studien i UK. Har ikke sett at det er kommet noen drypp enda. .Men det er ikke så mye mer enn noen drypp vi kan forvente, slik rekrutteringen til studien var…
Fra UK er det antakelig for få pasienter til å konkludere sikkert. Det er bedre å vente til man har sikre tall.
Shorten skal kjøpes tilbake. Så når oppgangen kommer og Mohn og andre kjøper, blir det en rekyl. Hvis shorten ikke klarer å lure seg sakte ut da. Men de har ikke god tid å gjøre det på.
CEO har uttalt at UK ga gode resultater. Se tidligere link.
Med denne farten blir Brgbio gratis innen 15 dager😬
ja tragisk,ikke mye morro å ha denne aksjen.blir å selge hvis den går opp igjenn så man ikke taper enda mer på denne
Latterlig kort horisont i snitt her…
Er en bøtte med positive triggere i Q4 og på tross av litt treg oppstart av studier har de bevist på flere nivåer at Bemcentinib fungerer.
Lås ned aksjene og kom tilbake i desember, prisen er ikke under 50
Selger aldri🤠
Har ca 20 prosent av porteføljen i Bergenbio. Og jeg ligger på innkjøp rundt sist emi så det er blodrødt her. Ser litt vondt ut nå men dette ordner seg i begynnelsen av neste år. Det er i alle fall ikke desperasjon og mastegjeng tendenser i alle fall
I samme situasjon som deg. Har brukt nedturene som anledning til å snitte ned. Håper situasjonen bedrer seg utover
Hvilken link tenker du på der CEO sier at UK ga gode resultater?
Mener du følgende uttalelse:
“Basert på vår erfaring i ACCORD-studien er det ingen grunn til at vi tror bemcentinib ikke vil være til nytte for COVID-19-pasienten», sier Richard Godfrey, administrerende direktør i BerGenBio.”
Jeg mener dette kan tolkes enten slik at de ikke har fått utlevert noen data, og dermed ikke kan si noe som helst, eller slik at de har fått noen data eller hint som tyder på en effekt.
Så kan man spørre hvorfor han skulle komme med den uttalelsen i første tilfelle. Det kan være for å understreke at UK-studien ikke ble stanset pga dårlige resultater.
Det er imidlertid flere andre grunner til å være optimist når det gjelder den antivirale effekten av bemcentinib. Det ene er data relatert til AXL i ulike publikasjoner, og det andre er at BGBIO følger opp uttalelsene om at de har sett data som gir grunn til stor optimisme med å kjøre studien i S-A/India. Hadde de ikke virkelig trodd på dette, så ville det vært best å ro seg ut av det og si at man velger å ikke bruke mer ressurser på dette etter at det ikke var nok pasienter i UK. BGBIO har nok av andre muligheter å følge opp fremover.
Bare kort om dette. Klarsignal fra forskningsetiske myndigheter i Sør-Afrika betyr ikke klarsignal fra REK i Norge. Regionaletisk komité (REK) var noe jeg rev meg i håret av da jeg selv var avhengig av godkjenning fra dem. Jeg var ikke overdrevent imponert over deres arbeid.
De bryr seg nok lite om BGBIO som firma eller aksjonærenes penger. Akkurat det er bra, de skal ikke tenke på annet enn forskningsnytte og etiske krav. Men at de er trege , er vi vant til. Før surret de også, vil tro det ikke skjer nå.
Når det er sagt: Underlig tidspunkt å senke kursen på, selv om også India nå har hatt reduksjon i antall smittetilfeller. Jeg vil tro ACCORD har sjanse for å komme på banen igjen, gitt de fæle tallene fra UK de siste par ukene.
Hvorfor faller BGBIO så mye?
Utrolig dyktig CEO som fikk fyllt opp kassen med , var det ca 900MNOK da det stormet som verst.
Spesielt godt finansiert , stor pipline , venter resultater og starter eget studie på medisin til syke korona smittede.
BGBIO kan bli redningen for covid19 pasienter som har nektet å være “prøvekaniner” ved å la seg vaksinere med genteknologi vaksiner som er helt nytt.
Ca 10 % av befolkningen nekter å ta den nye vaksinen så der vil være et voksent marked for BGBIO i fremtiden dersom de får god effekt og godkjenning.
Det grenser til komikk dersom selskapene som forsøker å lage noe positivt for bekjempelse av korona-smitten ikke er i stand til å fullføre clinical trails studier pga byrokratiet.
Dette dreier seg om en pandemi.
Klaer en ikke å få gjennomført studiene pga byrokrati under pandemi-forhold , hvordan skal de da klare det?
Her er der tydligvis en stor system-feil ute og går.
Men , hva skyldes den lave verdisettingen?
Det dukket hele tiden opp blokkeringsposter i dag som hindret rekyl. Er nok noen som jobber aktivt for å få tak i billige aksjer …
Fordi Mohn alene har drevet opp kursen over hva resten av markedet syntes selskapet er verdt.
Da mener du mest PR-messig, antar jeg. For antallet aksjer Mohn har kjøpt siden covid-kjøret startet 29 april mener jeg har blitt bemerket at ikke er så veldig høyt sammenliknet med publisiteten dette gir i finansavisene.
Fallet siden 29 april kan godt være at noen som gikk inn for en rask covid-fortjeneste begynner å gå lei av å vente. Så har vi generelt nervøst marked og shorten som har jobbet i det aller siste.
Da fikk vi i alle fall meldingen i dag.
BERGENBIO FÅR GODKJENNING FRA REK (REGIONAL ETISK KOMITÉ) FOR COVID-19 FORSØK I SØR-AFRIKA
https://newsweb.oslobors.no/message/514321
Får håpe shorten økte i dag. Men om de ikke er for grådige så har de vært fornuftige nok til å kjøpe tilbake litt.
Egu: Siden det står “Sør-Afrika” så vil jeg tro den gjelder for Sør-Afrika i første omgang. Men hvorfor skulle de ikke få godkjenning for å utvide til India ved behov?
Hvis dette ble behandlet på møtet for en uke siden, så gikk det jo relativt raskt.
Sikkert et kjempedumt spørsmål; REK godkjenningen de fikk for covid-studiet i Sør-Afrika nå, gjelder den for eventuelt studie i India også? Det er jo bare en annen lokasjon…?
Antar ny for India. Ny lokasjon, og nye etiske vurderinger
Sell on news