Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Småprat (BGBIO) 🧬

Ser ut som noen “doubles down” på shorten istedenfor å kjøpe seg tilbake.
Spennende uker…

I så fall er det knallhard kamp nå. Dette blir spennende. Lurer virkelig på hvor godt shorten kjenner selskapet. De må da kjenne til Mohns tidligere kjøp?

De er neppe langsiktige. Vi kjenner deres historikk fra Photocure.

Kjenner dem ikke, men tviler på at de er “langsiktig” short.
Mohn er long og bryr seg ikke veldig om fluktuasjoner fra uke til uke.

Fra 10% opp til -3%. Kanskje tvangsalg? Det blitt en bra kjøpsanledning.

Merkelig at vi skal ha laveste nivå siden april nå når det kommer gode nyheter og forventes flere gode nyheter fremover. Vil tro vi ser noen fine grønne dager på denne til neste uke.

1 Like

For øyeblikket er den tynget av makro og short.
Men selskapet har ikke gjeld, og cash per 30 juni på 828 millioner.
Er i prinsippet frikoblet fra annen industri, og kan stige mye selv under en ny smittenedstengning, spesielt om de nå faktisk også kan tjene store penger på selve årsaken til pandemien.
Når pandemien er over så har vi en svært sterk kreftpipeline.

3 Likes

25/9 kl 19:05: Så langt ingen melding om at Mohn har kjøpt i dag. Da har vi mest sannsynlig det til gode. På mandag får vi vite om shortens evt handel.

Snart på topp 50…Lavere priset enn før coronaen. Passer meg fint=)
SELGER IKKE PÅ 500

5 Likes

"“It looks like this virus has one big trick,” said Shane Crotty, a professor in the Center for Infectious Disease and Vaccine Research at the La Jolla Institute for Immunology in California. “That big trick is to avoid the initial innate immune response for a significant period of time and, in particular, avoid an early type-1 interferon response.”

““We think timing may be essential because it’s only in the very early phase one can really battle the virus particles and defend against infection,” said Alexander Hoischen,”

“Ideally, production of the antiviral substance would be triggered when immune cells encounter SARS-CoV-2 genetic material, stopping rapid viral reproduction inside the body and averting complications, he said.”

https://www.bloomberg.com/news/articles/2020-09-24/covid-doctors-follow-dna-trail-to-potential-immune-treatment

4 Likes

er vell luftslått å tro at den stiger til 500 vell??!!

Luftslott? Jeg har kursmål på 2k om de treffer på Corona og kreft

3 Likes

Har BergenBio egentlig noen behandlinger som er fullt utviklet? Og som de tjener penger på?

Det har de ikke, men vurderer du inngang, så tror jeg alt under 30kr er gull. Så ikke denne dippen komme, men det er satt en short som skaper uro.
Aksjen er oversolgt foran en innspurt med resultater i lovende studier som pågår. Da tenker jeg ikke på Covid.
Gyllen mulighet for de som vurderer inngang.

Jeg har tenkt på det, men det blir altfor risikabelt etter mine vurderinger. Veien fra ferdig produkt til kommersialisering er lang. Et veldig uvisst case. Ingen andre som synes det er urimelige høye forventninger til denne aksjen?

Har du risikoaversjon kan du droppe det sånn cirka akkurat nå.

2000pr aksje :scream: :scream: :scream:

2000 kr per aksje er i mine øyne veldig useriøst. Børsverdien nærmer seg da 200 millarder. Mere sannsynlig for mindre biotek er vel 30 til 50 millarder i et bull scenario? Uansett høy oppside hvis vi lykkes. Jeg selger nok på 500kr skulle den gå dit i løpet av noen år. Lykke til alle aksjonærer.

1 Like

Finnes det er presentasjon eller Q-report som kan anbefalles, hvor ledelsen estimerer potensjal de har i markedet. Hvor stor er markedet osv. ?

Jeg fikk vel delvis svar i denne linken

Hehe,
en «yara hydro statoil og gladlaks»-investor stikker hue inn døra til biotech investorene på børsen.

Uten relativt sett urimlig høye forventinger til selskapet kan ikke riskioen ved å sitte i det forsvares.
Er det et svar?

@christkr, innenfor valgene vi har på børsen synes jeg at BergenBio har utvikklet seg til å satse på.
Mangfold av selskaper på børsen er spammet og hauset opp og ned her på TI. BergenBio er en underdog. Mens det er ikke en underdog når vi tenker på analytikers interesse.

Synes CEO virker realistisk. Snart er flere phase II levels ferdig. De HAR samarbeid med topp10 og eksklusive samarbeid m.m. Et selskap med mange aksjonærer. Og internasjonal annerkjennelse.

TTT er det vel for biotek.

Jeg kommer ikke med påstander om kurs skal være … .

Lykketil med dine betraktninger om BGBIO er noe for deg.

2 Likes