Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Småprat (BGBIO) 🧬

Hvorfor er det useriøst? Jeg med flere ser ikke det som utenkelig dersom bgbio har løsningen på corona. Corona koster verdensøkonomien så mye på daglig basis at 200 milliarder er et piss i havet

1 Like

Å tro på at en behandlende medisin er “løsningen på corona” blir i beste fall naivt.

Løsningen på SARS-CoV-2 (det finnes mange ulike corona-virus) er omfattende vaksinering for å oppnå flokkimmunitet. Om vi kommer dit, vet vi ikke. Og veien dit er lang og kronglete. En medisin som bistår immunforsvaret er ikke “løsningen”, men ett av flere bidrag som avhjelper krisen.

Vi burde kanskje unngå en “tenk på et tall”-tilnærming. Jeg ser at DNB med en solid analyse uten luftige eller urealistiske spekulasjoner setter TP høyt. Det bør holde.

På lengre sikt er det ikke covid-19 som er mest interessant for bem. og BergebBio.

Det hviler et stort ansvar på oss om vi narrer enkeltpersoner til å få urealistiske forventninger.

8 Likes

De fleste biotekselskaper jobber med forskning, utvikling og utprøving. Jo nærmere et selskap er et “produkt”, eller jo sikrere man er på at et selskap får et produkt som det tjener penger på, jo høyere er det priset. Jo lenger tid man regner til et produkt er ferdigutviklet, jo større risiko, og derfor lavere pris. I biotek er både risiko og mulig gevinst høyere enn i de fleste andre typer selskaper. Som i alle andre aksjer så får du betalt for å ta risiko. Trikset er jo da å klare å se potensialet i et selskap så tidlig som mulig.
Med mindre man har sett seg ut et selskap som man har god grunn til å tro at skal lykkes, er nok det tryggeste å fordele investeringen på flere ulike biotekselskaper.
Jo flere langtkomne studier (minimum fase II), jo nærmere et produkt vil et selskap være. Men da øker også i prinsippet verdien (dvs kursmålet) og markedsprisen på selskapet. Det kan være lurt å sjekke ut pipeline for ulike selskaper. Der ligger BGBIO relativt godt an (https://www.bergenbio.com/pipeline/ ) I tillegg til den listen er BGBIOs bemcentinib i bruk i en rekke studier som ulike forskere/sykehus står for (“Investigator sponsored trials”), noe som sier en del om troen på bemcentinib i det internasjonale medisinske miljøet).
Det kan være interessant å se på forholdet mellom kursmålene til seriøse analytikere som har regnet på et selskaps verdi (de regner da inn hvor nær man er et (eller flere) produkt og sannsynlighet for å lykkes) og dagens markedsverdi.

8 Likes

Vi burde kanskje unngå “jeg tror jeg vet bedre enn deg” mentalitet. Jeg har mine mål og du har dine.

Om de kan massedistribuere bemcentinib og slippe corona løs uten restriksjoner så har vi jackpot. Vi har også jackpot om bemcentinib ufarliggjør viruset for de som er mest trolig å dø.

Hele posten din oser av besserwisser, hersketeknikk og et ovenfra og ned synspunkt. Jeg står for hva jeg sier og mener. Det er derfor jeg sitter i BGBIO. Jeg har hverken ropt kjøp eller selg. Jeg deler mine tanker hvilket jeg har min fulle rett til. Å forlede noen ville være å rope strong buy, strong sell etter hvert som man fekter kappen mot vinden.

Utover det vil jeg ønske deg god helg uavhengig om kursen ender på 100,- 500,- 5,- eller 5000,-

14 Likes

Hakan, det var mange feil i ditt innlegg. Av hensyn til andre er det bra at de ble korrigert, å trekke inn ord som hersketeknikk virker bare underlig. Ingen er ute etter å herske over deg, Du må nok tåle å bli motsagt når du skriver ting som objektivt sett er feil. Du kan ikke være så hårsår. Jeg mente virkelig ikke å såre deg, men fordi jeg vet at enkete er lettlurte, mener jeg fortsatt at det du skrev måtte korrigeres.

2 Likes

Okei, så du er synsk og sitter på fasit? Du har kanskje en glasskule på stuebordet hvor du ser fremtiden?

Legg fra deg flaska nå kompis før dette blir flaut for deg.

Hakon, så du mener at bem blir løsningen på Covid-19?
Vi kan gjerne prøve oss på å narre andre til å tro det for å tjene mest mulig penger, men jeg er ikke med på den leken.

1 Like

Jeg sier at bem kan være løsningen på covid-19 ja. Det har vist lovende effekt på zika og ebola. Fasiten får vi i studiet som bgbio drar i gang i disse dager.

Det er en grunn til at bgbio kjører sitt eget studie mot covid etter at accord ble suspendert. De kjører ikke det studiet for egne penger fordi de liker å brenne masse penger på ting som ikke fungerer. De kjører der studiet fordi de har sett effekt og at bem kan bli en løsning eller en del av løsningen. At du ikke forstår det sier vel egentlig litt om hvor off du er. Men for all del, jeg sluker med glede agnet.

1 Like

Okay, men da vet du svært lite om medisin.

Hvilket comeback! Gratulerer! Som nevnt tidligere, ønsker deg en riktig så god helg.

Ta en øl, ny kvelden. ingen tvil om at Bgbio vil stige MYE om de klarer å komme opp med en god behandling mot Covid!

Gå på saken, ikke mannen!.

8 Likes

Sånn går nå dagan i Krenkistan . :joy:
Plutselig får vi svaret vi håpet på ,og alle blir gode venner igjen. ( man blir ofte litt roligere av å få noen ekstra millioner på konto) .
Peace and love

Hakon skal få ha det kursmålet han vil, men jeg tror også at kr 2000 er vel drøyt.
Hvis PcibPhoSerlyset har rett i at et bull scenario for mindre biotek kan ligge på 40 milliarder, så vil det si ca kr 450. Det er ikke helt feil sammenliknet med analytikernes kursmål i dag på rundt kr 60-80 for 20% sannsynlighet, som vil svare til opp mot kr 400. Dersom vi etter hvert får flere bekreftelser fra de pågående studiene vil analytikerne oppjustere kursmålet til tresifret.
Kr 400 vil være om alle dagens langtkomne studier slår til. Vi kan ikke regne det som 100% sikkert, så vi må trekke fra noe der. På den annen side kan det se ut som AXL er et aktuelt angrepspunkt i flere kreftformer enn de som i dag er i langtkomne studier.

4 Likes

Meget mulig det er høyt men du skjøt nå heldigvis ikke budbringeren! Alt avhenger av hva som treffer. Per nå er iallefall bgbio i mine øyne på salg mtp pipeline. Uansett om fasit blir 400,- så skal vi alle være fornøyd!

4 Likes

Så hvis de får braksuksess i behandling av Korona, så er 400 max?
Har ikke regnet på det selv, men vil tro det vil kunne bli snakk om fantasisummer hvis de beviser veldig bra virkning mot Korona.

2 Likes

Akkurat når det gjelder covid-19 så har i alle fall en analytiker (DNB) regnet med bare 10% LOA (Likelihood of Approval) i delkursmålet, som vil si at kursen kan gå enda høyere ved suksess.
Når man har regnet så lav sannsynlighet så var det ved kun å ta hensyn til prekliniske data. Det finnes imidlertid mer data enn dette som taler for at bemcentinib vil virke, så sannsynligheten er i realiteten mye høyere. Når det gjelder størrelsen på inntektene så er det enda vanskeligere å spå. DNB skriver også: “The toughest parameter to feed into the model is the number of Covid-19 cases for the coming years… We have factored in a falling number of Covid-19
cases around the world in 2021–2024”.
Dagens kurs på 30 er uansett kraftig billigsalg både med og uten covid-19 -behandling. Merk at selv med kr 0 fra covid-19 så regner altså DNB kr 55 for kreftindikasjonene i dagens pipeline selv om man antar kun 20% LOA. Verdien kan bli tresifret på sikt selv om covid-19 bortfaller.
Så lenge vi snakker om flerdobling så er ikke diskusjonen om kursen skal gå 5 eller 10 ganger så viktig. Aksjonærene får uansett god fortjeneste. :grin: Det mest interessante er egentlig sannsynligheten for suksess. I den sammenheng er det betryggende å se en langtkommen pipeline med lodd i flere viktige indikasjoner + flere "Investigator sponsored trials”.

3 Likes

Finnes det norske biotech eksempler som har endt opp med en verdi som beskrevet over? Som bgbio kan sammenlignes med?

2 Likes

The card of all cards :sunglasses:

https://www.bloomberg.com/news/articles/2020-09-26/early-covid-treatments-could-be-bridge-to-vaccine-fauci-says?srnd=premium-europe

5 Likes