De kunne nesten skrevet at de trenger bemcentinib
Jepp: “oral” & “earlier in the course”
“Optimally, we’d have an oral antiviral drug you can give to more people earlier in the course of the illness,” Schooley said. Vaccines might not be 100% effective, “which is better than nothing, but we’re still going to have to rely on drugs and behavioral modifications for a long time to come.”
Dette er jo bemcentinib. Se bl.a. min kommentar fra 9 juli:
Aksjekursen fra uke til uke er ikke det vesentlige her. Jeg har tatt lodd i at en eller flere av pipelinen går videre og går til produkt og gevinst. Sånn sett er det revnende likegyldig om kursen er 25 eller 35 for tiden. På samme tid har jeg 20 prosent av min pott i dette men ønsker ikke større risiko ved å bunnfiske nå. Har heller ikke noe videre problem med å sitte med min post i 3-5 år til.
Interferon
Dvs. Snakker Indirekte om Bemcentinib
Orker du forklare? Bemcentinib er ifølge BerGenBio svært godt egnet til å dempe AXL, noe som gir håp om at middelet kan gi vesentlig hjelp for immunforsvaret, og dermed redusere sykelighet og dødelighet.
Men artikkelen er jo om barn høyst aktive immunforsvar mot alle slags inntrengere, mens vi voksne har et mer “modent”/dempet immunforsvar tilpasset tidligere inntrengere, med spesialiseringens fordeler og ulemper. Jeg lurer på hvorfor den sterke beredskapen hos barn kan sammenliknes med å medisinsk blokkere AXL?
Eller siktet du til overreaksjonen i sent reagerende immunforsvar, hvor til og med friske celler kan angripes i et “desperat” forsøk på bli kvitt inntrengerne? Da henger jeg med og forstår det slik at Bemcentinib er en svært spennende kandidat for å bedre sykdomsforløp.
Hvis du har lest hovedartikkelen (linken nederst) konkluderers at inteferon-gamma er svaret! Og vi vet allerede at Covid-19 bruker AXL for 2 formål: direkte tilgang (inngang/port) til celler og neutralisere interferon-gamma mekanismen
Det er i hvert fall min indirekte/logiske konklusjon! Kanskje tar jeg feil
«These findings suggested that age may contribute to the higher concentrations of circulating IL-17A and IFN-γ in the younger patients»
Takk for artikkelen.
Abstractet tyder på en spennende artikkel:
“Together these findings demonstrate that the poor outcome in hospitalized adults with COVID-19 compared to children may not be attributable to a failure to generate adaptive immune responses.”
På an igjen i accord
Noen flere tips før vi starter uken?!
Gjenoppretting av ACCORD for meg høres ut som en bekreftelse på at de i hvert fall IKKE hadde fått negative respons/resultatt av Bem. hos de få pasientene som så lang var innrullert i studiet
Også at det ikke er så urealistisk å tenke at flere andre land kommer til å kjøre liknende studier! Brrrrrrrra!
Hva er url til den oversikten over antall innrullerte?
Ahh dette var en god start på uka. Har sagt at dette kommer engelskmannen til å få angre på når de suspenderte accord. Jammen fikk man rett
@Scrivener med referanse til helgas diskusjon og din påstand om at jeg ikke har peiling på medisin.
Hvorfor er bemcentinib lead candidate i accord? Hvorfor startet de opp accord igjen når de 3 kandidatene som er igjen ikke er løsningen?
Eller kan det være seg at jeg har rett likevel?
Regner med at det blir en hyggelig dag på børsen idag! Gode nyheter for BGBIO
At de avlyste ACCORD i utgangspunktet virket idiotisk. Beslutningen ser ikke bedre ut etter dette. Men bedre å gjøre noe feil og rette det opp, enn å fortsette å gjøre feil. Spent på kurseffekten dette får for BGBIO. Med åpning av studiet i India blir det god kok tror jeg!
Jeg er litt enig, samtidig slet de jo med fallende pasienttall.
Det jeg ikke helt forstår er hvorfor de ikke bare satte det på vent istedenfor å avlyse.
Jaja, good news iallefall.
Ehh?
Det blir popcorn til frokost!