Den er nok ikke bakt inn før det har kommet resultater fra fase II i covid-19 studien, ergo solid kursmål basert på onkologi-delen av selskapet.
Fin plakat å ha på veggen her
Det er konservative forutsetninger for pris og sannsynlighet for godkjennelse. Men økningen fra 65 til 86 er Covid basert. Kommer til å bli vesentlig oppjustert om de går videre til fase III.
Løp og kjøp er allikevel konklusjonen, om target er 100 eller 150 % opp spiller ingen rolle nå.
OK. Var det var jeg var på jakt etter.
Jada. Jeg har fylt på vel 20% i forrige uke, så tatt min del i denne runden
Du har rett, finansavisen omtalte det i dag:
Ikke overraskende at Arctic anbefaler BgBio og at den kommer nettopp nå.
https://soundcloud.com/user-368296438/biotech-spesial-ikke-bare-bingo
Aksjesladder spesial med @larsmkn
Vi prater biotech og selvsagt Bergen Bingo!.
Arctic har fulgt BGBIO fra før IPO og alltid vært positive, så alt annet ville vært en bombe.
Du vet vel også at Mohn er største aksjonær i både Arctic og BgBio.
Jeg er på ingen måte negativ til BgBio … kun til meglerhus og i dette tilfellet synes jeg at de er litt nært beslektet.
Ser ingen grunn til å holde dette skjult … til de som ikke vet.
Det er vel noe alle som har fulgt med har visst om siden han kjøpte seg inn for noen år siden. Har aldri opplevd at noen har forsøkt å skjule det, men det er kanskje så lenge siden 2014 at folk glemmer.
Covid hysteriet er så dominert på nyheter at folk faktisk glemmer hva bgbio i bunn og grunn driver med
Bare som påminnelse :
#ASCO20 abstracts: Wednesday, 5:00PM ET
#EHA20 abstracts: Thursday, 9:00AM ET
Godt alt ikke faller på Covid-19. Men ang. kursmålet fra Arctic Securities: En viktig trigger er avlesningen av fase 2-studien om rundt seks uker. Hvis studien mislykkes vil Covid-19-indikasjonen fjernes, og hvis studien lykkes, vil kursmålet øke betydelig», heter det.
Så hvor mye opp fra 86 kroner vil kursmålet bli hvis studiet lykkes? Kan noen gjøre en kvalifisert gjetning?
Det er ikke bare Arctic som ser for seg en betraktlig høyere kurs, og har kjøpsanbefaling.
Jo fler jo bedre
Fra slutten av april:
HC Wainwright höjer riktkursen för Bergenbio till 66 norska kronor (29), upprepar köp
Kommer kanskje en oppdatering der også. Synd dem ikke seler detaljene i analysene.
Litt risting i treet i dag.
Hadde vært moro å kunne lande dagen tilbake over 40,-
Jeg har grublet mye på det samme men tenker at det avhenger veldig av detaljene i resultatene. Om det feks får sikker effekt på overlevelse så er det et scenario, om det korter ned innleggelsestid/gjør sykdomsforløpet mildere så er det et annet. Remdesivir/Ebola medisinen gav 30 % forkortet tid på sykehus og ble tatt gjdnnom FDA godkjenning på det ila kort tid.
Med tydelig effekt på dødelighet tenker jeg ihvertfall opp på 380-446 kr og på liggetid a la Remdesivir ihvertfall over 135 kr. Igjen avhengig av hvor gode tallene er. Men om dette er god og kvalifisert gjetning får man nesten vurdere selv
Skulle Covid 19 feile helt så har selskapet omlag 1 mrd på bok, som jo gir noe stabilitet i kursen, men tenker vi da skal god ned på 20 tallet frem til evt lunge eller AML kommer inn.
I tillegg ligger altså lungetallene og lurer i bakgrunnen. Gir Bemcentnib tydelig bedre effekt sammen med blockbusteren Keytruda i en ellers svært dårlig stilt lungekreftgruppe så kan det forsvare et mye mye høyere kursmål enn 86 kr bare det. Det kan komme late abstract release på dette nå i Mai, første allerede på onsdag 13.05.
Og for nye lesere, “ankeret” mitt og noen andres, i disse tider med mye kursdrivende nyheter hele tiden, er AML tallene som nok oppdateres utover senhøsten. Fasttrack, høy unmet need faktor, få konkurrerende studier, (ingen på AXL hemming bl. a.). Dette ankeret gjør at jeg er mer komfortabel med posisjonen i et så nyhetspreget case som Bgbio. Obs: i teorien kan kanskje noe AML tall komme med allerede på EAH kongressen medio juni men det vil overraske meg, i tillegg til at det nok er grenser for hvor mye et lite biotek klarer å holde fingrene i samtidig selv om det rent praktiske rundt en studie gjøre av egne studie-selskaper.
Ja, med under 20% i freefloat. 80% av aksjene innenfor topp 50 kan det fort bli trangt inn døren.
Nå er mange av dem som kjøpte på toppen i 2018 trolig ute og overhead supply lite.
Dette er morro!
Det er et moment jeg ikke tok med i gårsdagens droddling og tall onnani. Men som @larsmkn og @Evilfreud var innpå på podcasten i dag.
Det er alle helsearbeiderne som trolig vil bli første gruppe ut på profylaktiskbbehandling. Bare i UK:
«The NHS employs 1.4 million people (1) and social care 1.6 million people (2).»
Hvor mange av disse som er aktuelle er vanskelig å beregne. Men et betydelig antall.
Jeg har regnet litt på tall, og kommer lett frem til helt (dvs mye høyere) andre tall.
Litt på siden av det så er resonnement mitt:
Vi opplever tidenes globale krise. En løsning er sterkt ønsket. Er den enkel i bruk (tabletter som de syke kan ta hjemme) og rimelig (ift kostnadene den globale verdensøkonomien opplever), så vil det bli en vanvittig premie til den eller de som kommer først med dette.
Det blir litt “tenk på et tall”
Ja det blir veldig “tenk på et tall”. Men uansett om vi har god effekt så vil det være andre som hevder det samme og en mcap over natten til 35 mrd for innledende og gode covid 19 resultater opplever jeg som mer sannsynlig enn for eksempel 350 mrd.
Dette er med verdsettelse er artig, vi vet ikke nedfalls rommet for Bemcentinib, samme med pris. Da hadde det vært enklere å estimere verdsettelse. Så har man jokeren her, med god effekt blir plutselig veldig mange andre virus aktuelle.
Så har man resten av pipen innenfor kreft behandling.
Med profylatisk behandling på Covid og andre virus, for helsearbeidere og mennesker i risikosonen, kan jo medisinene fort være verd 30-50 milliarder kr, som med dagens antall aksjer utgjør 348-580kr