Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Småprat (BGBIO) 🧬

Uansett overhodet ingen tvil om at gode Covid 19 tall vil være en enorm gamechanger. Videre studier på nye kreftindikasjoner, andre virus, sekundære infeksjoner, osv blir da høyst sannsynlige.

Men i en slik setting vil et bud værr høyaktuelt og Mohn+fam/venner og andre langsiktige gir ikke dette fra seg billig!! :sunglasses:

2 Likes

Mohn vil da trolig teppebombe landet med idrettshaller og helse øst sør vest og nord med siste skrik innen tech.

5 Likes

Jeg synes ikke akkurat du tar i, men det er greit å være forsiktig.
Vi kan avvente mer synsing om kurs/verdi til resultatene foreligger.

Er de gode nok, så kan de i praksis eliminere behovet for vaksine.

3 Likes

Noen jobber hardt for å holde kursen under 38,- Free Willy :whale:

1 Like

Ja, jeg er enig. Greit å ikke framsette tall som legger forhold vi ikke har fått avklart til grunn.
Vi får vente på mer konkret informasjon før beregningene tallfestes. Dette er uansett bare en lek med tall, der det er flere x’er i regnestykket enn eksakt data.

1 Like

Stor respekt til BergenBio/Arctic at de ikke la dette dagen før emisjonen. Det er det mange biotechs som tilfeldigvis ender med å gjøre, og da blir analysen unyansert samme dag den slippes. Det er litt dumt for de som vil ha oppdaterte analyser å lese. + at den positive effekten fra disse analysene på kursen spises opp av emisjon dagen etter/samme kveld. Det er mye bedre for alle om de kommer etterpå tror jeg.

5 Likes

Enig i dette. Artic var vel heller ikke tilrettelegger for emmisjon?

Ofte ser vi jo meglerhus som DNB som kommer med svulstige analyser( nano) og som også er tilrettelegger.

5 Likes

Arctic var en av tre tilretteleggere, Carnegie og DnB var de andre.

Jeg tegnet og fikk tildeling der i hvert fall.

1 Like

Dersom kursen nå kursen skulle ta av, er det fremdeles sannsynlig at det kjører rep-emi? Litt kjipt om de avlyser, basert på at vi var en kjapp tur nedom under 37,5. Selv hadde jeg ikke tilgjengelig kapital til å handle, men kunne gjerne tenkt meg noen flere bergensere i skuffen :wink:

1 Like

Det er vel vanlig at de kjører en rep emi om kursen vandrer over emi-kurs. Går den under droppes det som regel.

Ser litt samme utvikling i kursen i dag som skjedde før infoen om studien i Storbritania. Tviler på kursøkningen er fordi Arctic har kommet med en oppdatert analyse pleier ikke ha så stor innvirkning på kursene, hva tenker dere andre?

1 Like

Hva tenker folket om hvor dette ender i dag?
Sorry :clown_face: :see_no_evil:

• Under 40,-
  • 40,-
  • Over 40,-

0 stemmegivere

Blir vel 40,05 eller 39,95 igjen da? :stuck_out_tongue:

2 Likes

Synes godt vi kan begynne å presse oppover mot 50 denne uken. Det fortjener aksjen så til de grader for øyeblikket!

3 Likes

Tror ikke du skal bekymre deg for press oppover. Freefloat’en sørger for det. Over 54 ish er det strake veien :moneybag:

Hvad er kursmål fra Carnegie?

Vet ikke, er ikke kunde der.

https://www.pharmaceutical-technology.com/features/covid-19-uk-accord/

" “ Based on the fact that bemcentinib has been shown to work with some other viruses [including Ebola and Zika], BerGenBio did some preliminary, pre-clinical checks and they found that, indeed, it does reduce the rate at which coronaviruses could infect cells,” says Andrews.

" Because of its mechanism, it could potentially be used to prevent people getting Covid-19 in the first place as you can prevent that initial infection,” Andrews explains."

23 Likes

Bra artikkel!

Inne på noe viktig på slutten her…
Andrews notes: “One of the reasons why it is difficult to find patients for clinical trials is companies want to assess the patients carefully to make sure they’re from the group that are expected to benefit most from the drug.”

Jeg venter på melding om komplett innrulering, og kanskje hvilke type pasienter som er innrulert. Har de valgt pasienter med komorbiteter, eller ikke osv…

Med tanke på studiet på RSV i Japan @larsmkn
Hvis det viser seg at Bemc har effekt på virus, vil det da kanskje ha en virkning mot multiresistente bakterier? Tenker da på Italia hvor de tilskriver deler av dødeligheten til bakterieinfeksjoner som kommer på toppen av Covid19…

4 Likes

BGBIO:

image

Donald Trump: I wanna buy your company!
I just talked to my very good friends at FED.

https://static01.nyt.com/images/2020/04/13/opinion/13barofsky/13barofsky-mobileMasterAt3x.jpg

6 Likes